  • 11. Data: 2011-08-03 17:01:51
    Temat: Re: 7-miejsc - co mam obejrzeć?
    Od: " bd" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Co aktualnie uważacie za godne uwagi z okolicy 2006-7 *wyłącznie* w
    > benzynie o mocy około 120kM z siedmioma miejscami? Preferowane 7 foteli
    > z czego 2 chowane w podlogę. Jak będą wyciągane to nie jest bardzo źle,
    > ale ... Cel 7-miejsc: żadko, ale przydało by się kilka razy w roku.
    > Autko nie powinno wyglądać jak autobus, zamierzam tym normalnie się
    > poruszać po mieście.

    mam opcje: Voyager i jego odmiany 3.3 lub 3.8L :) na LPG masz tam - od wersji
    - 180-218 koni, prowadzi sie ok, w miescie tez jest ok jak duza limuzyna, po
    tygodniowym treningu wciskasz sie w dziury w ktorych drzwi w osobowce nie
    otworzysz, a tu prosze odsuwasz drzwi boczne i wysiadasz.

    Sa w benzynach tylko awtomaty, ale motorki 3.3 i 3.8 doskonale znosza LPG.
    Ja tez tak kiedys myslalem, ze po co mi taki 7-miejscowy autobus, ale jednak
    to tak jak z klima nie dorabiajac jakiejs ideologii, ze ten to nie ma bo nie
    lubi i inne bzdety, jak chce to uzywam, jak nie jezdze tlyko sam lub maks. w 4
    osoby i mam 1600 dm3 bagżniora ;), a dodatkowo majac wersje Stow'N'go chowasz
    wszystkie fotele w podloge, poza oczywiscie przednimi, a przy 7 miejscach masz
    i tak dalej 580 l bagaznika... a ile jest u konkurencji?

    minus ten, ze sie psuje jak kazdy inny, i nie obracaja sie przednie fotele ;)

    Ale to jest prawie prawdziwe 7-miejsc, Turan ma dwa miejsca dla 6-latkow ktore
    i tak nie chca tam jezdzic bo ciasno ;).

    Niewiem dlaczego chcesz 120 koni, po zaladowaniu tego ludzmi i bagazami, nie
    wyobrazam sobie jak to jezdzi? - no dobra moze jezdzi, ale jak wyprzedza?

    Szukajac dla siebie Szarana, bo opcja Turana odpadla w przedbiegach (maly
    otwor zaladunkowy, byle Kombi Corolla czy Astra miala szerszy, wpadaly mi w
    oko tylko benzynki 2l, i mniejszy przebieg i bardziej zadbane, naprawde widac,
    ze pelerki w morzu igielek 1.9 TDI z przebiegiem jak jeden maz 160-180 tkm, a
    naprawde 2, 3 razy wiekszym :) a tych nowszych 2.0 TDI to nawet nie chcialem tykać

    Czsem sie trafil Falaxy 2.3 czy 2.8 no i 4x4 Alhambry. Final finalow, Voyager
    wygral, to bezkompromisowy Van, jedynie moze sie z nim rownac Espace, ale ten
    jest na F i nie ma suwanych drzwi oraz przy 7 osobach polowe kufra zajmuja fotele.

    O wyjmownaiu fotli nie wspomne bo w SnGo, pocikasz za pasek i myk, majac na
    weekend firmowa Alhambre 1.8T niezle sie natrudzilem zanim doszedlem co i jak.

    Szukaj, mysl i kombinuj... albo zostaniesz przy tym co masz, albo pojedzies
    zpo bandzie i kupisz automat pomiedzy to sa pol srodki ni to autobus, ni to
    osobowka.

    PS. jest tez krotki Vuyager, ale niema systemu skladanych foteli S'n'Go, to
    zrownuje go z innymi autami dla silaczy.

    pzdr
    bd

  • 12. Data: 2011-08-03 18:22:35
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-03 17:01, bd pisze:
    > mam opcje: Voyager i jego odmiany 3.3 lub 3.8L :) na LPG masz tam - od wersji
    > - 180-218 koni, prowadzi sie ok, w miescie tez jest ok jak duza limuzyna, po

    Zdecydowanie się pod tym podpisuję. Jeździ się tym naprawdę przyjemnie.
    Ja akurat miałem do czynienia z Dodgem Grand Caravanem, ale to
    praktycznie to samo auto. Jest zdecydowanie wygodniejsze od Xsary
    Picasso, którą też miałem okazję się powozić. Ma bardzo wygodne
    zawieszenie, automat który przyjemnie zmienia biegi, nawet w 7
    osób jest bardzo zwinny. Polecam, jak już się zdecydujesz,
    albo rozważasz, to szukaj na forum voyagera.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 13. Data: 2011-08-03 18:51:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-03 18:22, Rychu wrote:
    > Zdecydowanie się pod tym podpisuję. Jeździ się tym naprawdę przyjemnie.

    No dobra, a jak przyjemnie się naprawia? Idzie się do warsztatu pana
    Kazia i co dalej? Boje się technologii zaoceanicznych ;)

  • 14. Data: 2011-08-03 20:51:38
    Od: Przemek <jpparo@usun_gazeta.pl>

    > Kiedyś się śmiałem. Kilka dni temu wróciłem z urlopu i okazało się że
    > 2+2 = 7. Szczególnie jak pojawiają się dziadki i ciotka też chętni to
    > przejechania się nad wodę.

    ave,
    miałem podobny dylemat, skonczyło sie na 6-osobowym...
    .. multipla II 1,6 benzyna

    od roku jestem zadowolony.

    Przemek

  • 15. Data: 2011-08-03 21:25:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-08-2011 o 13:33:37 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Autko nie powinno wyglądać jak autobus, zamierzam tym normalnie się
    > poruszać po mieście.
    >
    > Opel Zafia II bardzo mało w benzynie.
    >
    > Hyundai Trajet chyba mało popularny. Siedzenia nie są chowane w podłogę?
    >
    > VW Touran to chyba za wysoki pulap cenowy
    >
    > Seat Alhambra - nie widzę benzyny
    >
    > Dacia Logan - chyba najtaniej, jednak odoszę wrażenie że ktoś wcisnął do
    > normalnego kombi dodatkowe fotele.
    >
    > Ford S-Max - drogi i nie widzę benzyny
    >
    > Osobiście skłaniam się do Zafiry ze względu na popularnośc Opla i mam
    > nadzieję dostepność części i mechaników. Mam jeszcze jakieś opcje?

    Grand Scenic i C4 GP - zalety będą dużo tańsze od tych co wymieniłeś
    - wady - oba francuskie (dla tego tańsze).

    Mam oba, w Grand Scenicu wiozłem kiedyś teściową i teścia (w bagażniku, na
    tych rozkładanych fotelach) z Wa-wy do Gdańska - nie protestowali, choć
    wysoka osoba pewnie by nie dała rady. Renówka ma już nalatane 300kkm i na
    złość obiegowym opiniom nie chce się zutylizować. Siedzenia rozkłada sie i
    chowa bardzo latwo. Co prawda mam w nim inny silnik niż Ty szukasz (1.9
    dci), ale z silnikiem benzynowym też występują. C4 GP mimo większych
    rozmiarów zewnetrzynych w środku ma trochę ciaśniej niż Scenic.

    Pzdr
    TG

  • 16. Data: 2011-08-04 00:25:29
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Co wy wszyscy, po pięcioro dzieci macie czy jak? 8-)

    rodzice zwiekszaja produkcje dzieci coby mial kto pracowac na ich emerytury
    ;)

  • 17. Data: 2011-08-04 08:11:18
    Od: "bd" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No dobra, a jak przyjemnie się naprawia? Idzie się do warsztatu pana
    > Kazia i co dalej? Boje się technologii zaoceanicznych ;)

    A chcesz reperowac swoja auto u pana Kazia? Psuje sie jak kazde inne, a reperuje sie
    tez jak
    kazde inne, tylko czesci sa tanie ;), a serwisow utoryzowanych i panow kaziow, tych
    polecanych i
    tych nie polecanych jest masa.

    Dbasz to masz taka to zasada.

    Ludzie zyja mitami i legendami ;).

    Jest chimeryczny, ale ktory z wymienionych przez Ciebie nie bedzie? wszystkie
    zamykaja stawke
    jako najbardziej ustekrowe. No pisac mozna na plus i minus mase argumentow.

    Wracajac do zaoceanicznej technologii, czesci bardzo tanie, 3.8 to silniki na
    lancuchu w
    przeciwienstwie do lancuchow w nissanie, wytrzymuja 400-500 tkm, a znam taki z
    przebiegiem
    650 tkm i jakos jezdzi.

    No nie wiem co Ci napisac - wpadnij na forum Voyagera poczytaj usterki, ludzie maja
    problemy,
    ale kto ich nie ma, a potem wpadnij na forum np. golfa, lub corolli to wlos na glowie
    sie jezy, niby
    wzory bezawaryjnosci, a czytajac posty to paźdierz nad paździerze i omijac je nalezy
    szerokim
    lukiem.

    Tak jak Passat, Golf czy Corolla sie nie psuje, a to tez jest mit ;) wszystko wymaga
    okresowej
    obslugi, a nie prostej wymiany oleju i filtrow jak mysli ponad polowa uzytkownikow
    pojazdow i tak
    tez robi.

    Wybor nalezy do Ciebie, jak napisalem albo pojedziesz po bandzie i kupisz cos co
    spelnia Twe
    oczekiwania, albo zostaniesz przy tym co masz.

    pozdr
    bd.

  • 18. Data: 2011-08-04 11:47:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-04 08:11, bd wrote:
    > Dbasz to masz taka to zasada.

    Ciężko dbać o zużycie np. wtryskiwaczy ;)

> [...]
    lancuchu w
    > przeciwienstwie do lancuchow w nissanie, wytrzymuja 400-500 tkm, a znam taki z

    Bezkolizyjne?

> [...]
    problemy,
    > ale kto ich nie ma, a potem wpadnij na forum np. golfa, lub corolli to wlos na

    Mam identyczną opinię uzytkownika Avensis o Voyagerze ;)

    > Wybor nalezy do Ciebie, jak napisalem albo pojedziesz po bandzie i kupisz cos co
    spelnia Twe
    > oczekiwania, albo zostaniesz przy tym co masz.

    Owszem. Voyager mi się zawsze podobał, ale powód niskiej ceny jakiś być
    musi.

  • 19. Data: 2011-08-04 12:05:10
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    > Owszem. Voyager mi się zawsze podobał, ale powód niskiej ceny jakiś być
    > musi.

    Tylko, że nie zawsze jest racjonalny prawda.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 20. Data: 2011-08-04 12:08:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp> napisał w wiadomości

    > Tylko, że nie zawsze jest racjonalny prawda.

    Wręcz bardzo rzadko jest racjonalny.
    Sam właśnie przykład takowego posiadam (Ceed).
    Szczerze wątpię, czy gdyby dołożył 50% jego ceny do Golfa, to miałbym auto
    choćby w podobnym stopniu udane i bezproblemowe.
    Z kolei jego największą wadę (emerycki wygląd) Golf też posiada w jeszcze
    większym stopniu.