  • 11. Data: 2019-03-20 18:10:53
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 16:52, p...@g...com pisze:
    > Zapierdalaczom ku pamięci ;-)
    >
    > https://www.tvn24.pl/lodz,69/pieszy-wbiegl-mu-pod-ko
    la-kierowca-skazany-pieszy-niewinny,919413.html

    Hmm, kierowcy często nie rozumieją że należy traktować pieszego jak
    zwykłe "bydło" czy dzika. Mieszkam w takim terenie, gdzie często
    dochodzi do kolizji ze zwierzyną. Tubylcy wiedzą i nie zapierdalają
    90km/h gdzie szans praktycznie nie ma na uniknięcie kolizji. Przyjezdni
    (pomimo znaków) zostawiają zderzaki, chłodnice, szyby i oczywiście trupy.

    Minie jeszcze sporo czasu, nim do świadomości wielu kierowców dotrze że
    wsiadając za kierownicę są sterownikiem narzędzia (samochód) który jest
    potencjalnym zagrożeniem i "niebezpiecznym" narzędziem w rękach osób
    które w dupie mają czyjeś bezpieczeństwo a brak wyobraźni powoduje
    wypadki. Egzekwowanie za wszelką cenę swojego PIERWSZEŃSTWA doprowadza
    właśnie do takiej sytuacji gdzie znajduje się dwóch debili. Jeden co
    wymusza i włazi pod koła i drugi który powinien z racji otrzymana PR
    oraz obarczony w sumie większą odpowiedzialnością z tytułu prędkości i
    masy, zachować szczególną ostrożność. Proste i nieskomplikowane.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 12. Data: 2019-03-20 18:11:10
    Od: p...@g...com

    Logika nakazuje współwinę ale niezbadane są wyroki sądów rejonowych ;-)

  • 13. Data: 2019-03-20 18:35:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 16:52, p...@g...com pisze:
    > Zapierdalaczom ku pamięci ;-)
    >
    > https://www.tvn24.pl/lodz,69/pieszy-wbiegl-mu-pod-ko
    la-kierowca-skazany-pieszy-niewinny,919413.html

    Tutaj to akurat kluczowe wydaje się, ze wyrok nieprawomocny. Jedyne
    czego był winien kierownik, to przekroczenia prędkości. I za to 100 czy
    ile tam z taryfikatora wypada się należy - nic więcej. W okręgowym
    wyprostują.

    Shrek

  • 14. Data: 2019-03-20 18:52:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 18:35, Shrek pisze:

> [...]
    > czego był winien kierownik, to przekroczenia prędkości. I za to 100 czy
    > ile tam z taryfikatora wypada się należy - nic więcej. W okręgowym

    Raczej sądzę...że wątpię :) ten film go pogrąża. Gdyby go nie pokazał to
    wina oczywista pieszego. Niestety z filmu widać, że przyspiesza
    (słychać) i nawet ponad dopuszczalną...żeby zdążyć na zielone.
    Defaultowe zagranie kierowcy, niezgodne z przepisami. Gdyby filmu nie
    było, to byłby domniemania a nie czysty dowód niezachowania szczególnej
    ostrożności. No bo przed przejściem się nie wciska prawego pedału...

  • 15. Data: 2019-03-20 19:34:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 18:52, LordBluzg(R) pisze:

    > Raczej sądzę...że wątpię :) ten film go pogrąża. Gdyby go nie pokazał to
    > wina oczywista pieszego. Niestety z filmu widać, że przyspiesza
    > (słychać) i nawet ponad dopuszczalną...żeby zdążyć na zielone.

    Tym niemniej jesyne czemu jest winien to przekroczenie prędkości.

    > Defaultowe zagranie kierowcy, niezgodne z przepisami. Gdyby filmu nie
    > było, to byłby domniemania a nie czysty dowód niezachowania szczególnej
    > ostrożności. No bo przed przejściem się nie wciska prawego pedału...

    Bez przesady - tam jest ruch kierowany.

    Shrek

  • 16. Data: 2019-03-20 20:13:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 19:34, Shrek pisze:

    > Bez przesady - tam jest ruch kierowany.

    W przepisie o zwolnieniu (obowiązku kierowcy) przed przejściem dla
    pieszych nie ma słowa o ruchu kierowanym :P

  • 17. Data: 2019-03-20 21:30:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 20:13, LordBluzg(R) pisze:

    > W przepisie o zwolnieniu (obowiązku kierowcy) przed przejściem dla
    > pieszych nie ma słowa o ruchu kierowanym :P

    W przepisie też nie ma nic o tym, że pieszy traci pierwszeństwo jak ma
    czerwone - a jednak tak to jest, że przepisu szczególne mają wyższość
    nad ogólnymi. Nie popadajmy w paranoję.

    Shrek

  • 18. Data: 2019-03-20 22:07:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 21:30, Shrek pisze:

    > W przepisie też nie ma nic o tym, że pieszy traci pierwszeństwo jak ma
    > czerwone - a jednak tak to jest, że przepisu szczególne mają wyższość
    > nad ogólnymi. Nie popadajmy w paranoję.

    Mogłaby to być linia obrony...ale
    ...kiedyś pieszy nie miał pierwszeństwa a mimo tego przepis o zwolnieniu
    przed przejściem obowiązywał jak i zachowanie szczególnej ostrożności, z
    naciskiem na szczególnej w takim miejscu. Wyroki też wskazują (te stare)
    że często była to współwina lub wina kierowcy, pomimo jego pierwszeństwa.
    To generalnie wynika z nacisku na większą świadomość kierowcy...bo to on
    się uczy PoRD i zdaje egzamin, czyli powinien znać przepisy i on
    najczęściej ma "broń" w postaci pojazdu :) W przypadku pieszych też
    wymaga się znajomości przepisów ale tutaj jest mniejszy nacisk, pomimo
    że edukację np. dzieci się wprowadza ale brak wyobraźni i nierozumienia
    zasad bezpieczeństwa trudno wytłumaczyć nawet starszym osobom. Już
    kiedyś rozmawialiśmy w podobnym temacie i uważam że mimo wszystko,
    większa odpowiedzialność spoczywa na kierowcy, podobnie jak przy
    wykonywaniu jakiejś niebezpiecznej pracy/czynności przez fachowca i
    niefachowca np. elektryka (dowolne/inne/podobne).

  • 19. Data: 2019-03-20 22:31:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Mar 2019 18:52:36 +0100, w <5c927df8$0$489$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Gdyby filmu nie
    > było, to byłby domniemania a nie czysty dowód niezachowania szczególnej
    > ostrożności. No bo przed przejściem się nie wciska prawego pedału...

    Ruch kierowany, więc nie musi zwalniać.
    Można nawet omijać czy wyprzedzać inne samochody.

  • 20. Data: 2019-03-20 22:54:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 22:31, r...@k...pl pisze:

    > Ruch kierowany, więc nie musi zwalniać.
    > Można nawet omijać czy wyprzedzać inne samochody.

    Chyba jesteś w mylnym błędzie. Nie chce mi się kopiować/wklejać ale
    proszę, poczytaj i odnieś się do tej treści:
    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-zielone-swiatlo-to-nie-pierwszenstwo,nId,2
    448519