  • 31. Data: 2019-03-21 08:42:34
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: p...@g...com

    --Bo tak obiektywnie patrzac ... zielone, ale tez przebiegal przez caly
    prawy pas, wiec chwila na hamowanie byla.

    no hamowal przeca ... klaksonem :-)

    --Ale jakos pechowo trafil, i mam problem z zauwazeniem na filmie chwili
    wbiegniecia, wiec i kierowca czesciowo usprawiedliwiony.

    tak wiem nie zauwazyles jak przebiegl przez jeden pas ruchu :-)

    ps sam sie ugotowal wlasnym nagraniem a wystarczylo zrobic stop klatke tuz przed
    uderzeniem aby uniknac podejrzenia ze jechal na czerwonym

  • 32. Data: 2019-03-21 08:44:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 08:11, Liwiusz pisze:

    > Nie wiesz, czemu przyspiesza, może właśnie dlatego, aby przejechać przed
    > pieszym, który jakby szedł (a nie biegł), to by przeszedł obok niego.
    > Trudno mi tu znaleźć winę kierowcy, zarzucanie mu winy, bo przekroczył
    > prędkość o 13km/h brzmi groteskowo.

    Widocznie nie doczytałeś z materiału. Gdyby jego prędkość była niższa,
    sąd uznał że mógłby wtedy wyhamować, unikając kolizji. Sąd odniósł się
    również do warunków na drodze (deszcz/ślisko) i nie dostosował prędkości
    do warunków.

    W ogóle widzę że w tego typu dyskusjach, często prym wiedzie "bo miał
    pierwszeństwo" a zupełnie pomijane jest że "miał możliwość uniknięcia
    kolizji, pomimo że miał pierwszeństwo". Mylnie brany jest stan
    pierwszeństwa jako wyższy niż bezpieczeństwa. Taka hipokryzja.

    Gdyby kierowca zachował się w 100% zgodnie z przepisami, sąd nie uznałby
    jego winy bo nie miałby się do czego doczepić, co wydaje mi się jest
    oczywiste, bo jakieś uzasadnienie winy musi mieć pokrycie w przepisach.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 33. Data: 2019-03-21 08:51:36
    Od: p...@g...com

    1. W dniu wypadku droga była mokra i śliska. Należało więc dostosować prędkość do
    warunków.
    2. Mimo obniżonej przyczepności, kierowca nie tylko nie zwolnił, ale przekroczył
    dozwoloną prędkość.
    3. Kierowca jechał na tyle szybko, że nie mógł uniknąć zderzenia, kiedy pieszy wbiegł
    na jezdnię. Miałby jednak taką szansę, jeżeli jechałby przepisowo.

    na punkt 2 i 3 musza byc kwity od bieglego i jesli nie dalo rady ich obalic to ma
    pozamiatane

  • 34. Data: 2019-03-21 08:55:43
    Od: p...@g...com

[...]

    edukacja suwerena part one :-)

    - Ostatecznie do moich kosztów muszę doliczyć kilkanaście tysięcy, które musiałem
    wydać na pomoc prawną. Nie liczę straconego czasu i stresu, który towarzyszył mi od
    samego początku - mówi 31-letni dziś łodzianin, który już zapowiada apelację.

    jesli nie masz na dobrego papuge jezdzij zgodnie z przepisami :-)

  • 35. Data: 2019-03-21 08:56:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 07:31, J.F. pisze:

    > Nie kierowcow, tylko prawnikow.

    Na grupie są prawnicy?

    > Moze kiedys nawet wystepowal w przepisie ... choc watpie, bo jakby
    > taki przepis mial brzmiec.

    W przepisach masz słowo "bezpośrednio" spróbuj się odnieść do niego.

    > Pieszy na chodniku nie ma pierwszenstwa.

    Pisałem coś o chodniku? Skup się :)

    > 50m starcza z naddatkiem na hamowanie z 50km/h.
    > 30m tez starcza

    Wielu nie wystarcza nawet 100m. Mają zwolnić do prędkości bezpiecznej.

    > Ale na filmie ile bylo ?

    Masz tam czujnik "zauważyłem pieszego"? Kierowca gada przez telefon, nie
    widać czy ma słuchawkę i nie widać gdzie patrzy...

    > ponoc wlasnie przy 50 smiertelnosc pieszych spada :-)

    Bo spada. 2 lata temu były filmiki edukacyjne dla niedorozwojów w TV.

  • 36. Data: 2019-03-21 09:02:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 08:51, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > na punkt 2 i 3 musza byc kwity od bieglego i jesli nie dalo rady ich obalic to ma

    W tym przypadku dziecko widzi z filmu jakie były warunki i czy zwolnił a
    ślepy nawet usłyszy pracę silnika. Co do prędkości to fakt, że
    rzeczoznawca może ją okreslić ale było ich dwóch i nadal za szybko.

    Już pisałem, ze film go pogrąża. Gdyby go nie pokazał to jestem pewien
    że sąd miałby problem z udowodnieniem przekroczenia prędkości.

  • 37. Data: 2019-03-21 09:09:42
    Od: p...@g...com

    --Już pisałem, ze film go pogrąża. Gdyby go nie pokazał to jestem pewien
    że sąd miałby problem z udowodnieniem przekroczenia prędkości.

    rejonowy moze wszystko :-) ale poczekajmy na dogrywke ...

  • 38. Data: 2019-03-21 09:13:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 08:55, p...@g...com pisze:
> [...]
    > kolizji, pomimo że miał pierwszeństwo". Mylnie brany jest stan
    > pierwszeństwa jako wyższy niż bezpieczeństwa. Taka hipokryzja.

    Co istotne to czytając wszelakie wyroki, coraz częściej brane jest na
    podstawę "sprawiedliwość społeczna"....znów termin niezrozumiały dla
    niewielu. Znaczy to że nawet jesli ktoś ma 100% racji a mógł zapobiec
    czemuś i tego nie zrobił, może zostać uznany winnym...z powodu
    zaniechania (tak na krótko) oczywiście kara jest niższa niż za celowe (z
    premedytacją). Przepisy o pierwszeństwach schodzą na drugi plan.
    Generalnie, jak dla mnie to dobra ścieżka bo rozciąga się nie tylko na
    kolizje czy wypadki drogowe. Obojętność w naszym społeczeństwie jest
    spora i należy to zmieniać co może mieć korzystny wynik na życie innych.

> [...]
    samego początku - mówi 31-letni dziś łodzianin, który już zapowiada apelację.

    > jesli nie masz na dobrego papuge jezdzij zgodnie z przepisami :-)

    To i tak zależy od sądu, do czego się odniesie. Jak trafisz na
    bezdusznego sędziego to ci odpuści a jak trafisz na empatycznego to Ci
    dojebie.

  • 39. Data: 2019-03-21 09:14:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Mar 2019 08:44:50 +0100, w <5c934108$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > kolizji, pomimo że miał pierwszeństwo". Mylnie brany jest stan
    > pierwszeństwa jako wyższy niż bezpieczeństwa.

    Rozumiem, że piszesz teraz o pieszych "wtargających" na jezdnię tuż przed
    jadącym pojazdem? :D

  • 40. Data: 2019-03-21 09:15:18
    Temat: Re: A gdyby ? Zielone nie daje pierwszeństwa.

    Thu, 21 Mar 2019 04:58:27 +0100, w <q6v28e$6p7$1@news.mixmin.net>, "Koloek"
    <k...@p...pl> napisał(-a):

    > Kierowca był winien spowodowania wypadku, bo nie udzielił
    > pierwszeństwa pieszemu będącemu na przejściu.
    > Pieszemu należy się mandat za wejście na czerwonym.

    To akurat całkowite bzdury prawnika z dupy -- nie da się tego inaczej
    podsumować.