  • 21. Data: 2019-03-21 04:58:27
    Temat: Re: A gdyby ? Zielone nie daje pierwszeństwa.
    Od: "Koloek" <k...@p...pl>

    news:q6ttl1$ibt$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 20.03.2019 o 16:52, p...@g...com pisze:
    >>
    >> https://www.tvn24.pl/lodz,69/pieszy-wbiegl-mu-pod-ko
    la-kierowca-skazany-pieszy-niewinny,919413.html

    > Jedyne czego był winien kierownik, to przekroczenia prędkości.
    >
    > Shrek

    Kierowca był winien spowodowania wypadku, bo nie udzielił
    pierwszeństwa pieszemu będącemu na przejściu.
    Pieszemu należy się mandat za wejście na czerwonym.
    Zielone światło nie daje pierwszeństwa.
    Jedyne co może uratować kierowcę, to jeżeli udowodni, że pieszy wtargnął.
    Ponieważ kierowca przekroczył dozwoloną prędkość,
    to mało prawdopodobne, aby uniknął kary za spowodowanie wypadku.

  • 22. Data: 2019-03-21 06:35:50
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 22:07, LordBluzg(R) pisze:

    > Mogłaby to być linia obrony...ale
    > ...kiedyś pieszy nie miał pierwszeństwa a mimo tego przepis o zwolnieniu

    Kiedy?

    > przed przejściem obowiązywał jak i zachowanie szczególnej ostrożności, z
    > naciskiem na szczególnej w takim miejscu.

    Szczególna ostrożność z tego co pamiętam na każdym skrzyżowaniu
    występuje, ale jednak trzeba nadzywczajnych okoliczności, żeby uznać za
    winnego tego na zielonym świetle. Tu żadnych nadzwyczajnych nei było.

    > Wyroki też wskazują (te stare)
    > że często była to współwina lub wina kierowcy, pomimo jego pierwszeństwa.

    Zdefiniuj często. Bo IMHO na tyle rzadko, że aż się o tym w gazetach w
    dziale "człowiek pogryzł psa" pisze.

    > To generalnie wynika z nacisku na większą świadomość kierowcy...bo to on
    > się uczy PoRD i zdaje egzamin, czyli powinien znać przepisy i on
    > najczęściej ma "broń" w postaci pojazdu :)

    Akurat posiadanie PJ czy nie nie zwalnia ze stosowania się do przepisów.
    Ponadto nawet na tej grupie (gdzie pisze poniekąd eleita) widać, że PJ
    jest gówno warte jako "certyfikacja" bycia ekspertem od przepisów.
    Zresztą statystyki to potwierdzają - jak są wypadki kierowca cs
    pierszy/rowerzysta (motocykl też, ale to offtop) to winny jest w
    większości prezypadków ten fachowy klierownik, a nie nieznający prawa
    pieszy/rowerant.

    Shrek

  • 23. Data: 2019-03-21 06:37:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2019 o 22:54, LordBluzg(R) pisze:

    > Chyba jesteś w mylnym błędzie.

    Ma rację.

    > Nie chce mi się kopiować/wklejać ale
    > proszę, poczytaj i odnieś się do tej treści:
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-zielone-swiatlo-to-nie-pierwszenstwo,nId,2
    448519

    Po pobieżnym przeczytaniu - też maja rację - nie daje "bezwzględnego
    pierwszeństwa". Żaden przepis nie daje.

    Shrek

  • 24. Data: 2019-03-21 06:40:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2019 o 04:58, Koloek pisze:

> [...]
    > Ponieważ kierowca przekroczył dozwoloną prędkość,
    > to mało prawdopodobne, aby uniknął kary za spowodowanie wypadku.

    Była kiedyś dyskusja czy zasada prawej ręki jest ważniejsza czy światła.
    Widać czas na nowy obrót interentów;)

    Shrek

  • 25. Data: 2019-03-21 07:17:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2019 06:37:56 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ma rację.

    W polowie.
    Wyprzedzac inne pojazdy mozna.
    Ale omijac pojazd, ktory zatrzymal sie aby przepuscic pieszego - nadal
    nie wolno.

    Sens to pewien ma, tylko kto sie bedzie zastanawial, czemu kierowca na
    pasie obok stoi, mimo zielonego.
    Powinien byc nakaz trąbienia na takiego pieszego :-)

    stwo/news-zielone-swiatlo-to-nie-pierwszenstwo,nId,2
    448519

    > Po pobieżnym przeczytaniu - też maja rację - nie daje "bezwzględnego
    > pierwszeństwa". Żaden przepis nie daje.

    No, D-1 w zasadzie daje.
    Bo ustawa to unika "ma pierwszenstwo", uzywa "ustapic pierwszenstwa".

    Tym niemniej zielone swiatlo pozwala jedynie przejechac za
    sygnalizator (a i to nie zawsze) - nic wiecej.

    A potem popatrzec czy z prawej szwagier nie jedzie ? :-)

    J.

  • 26. Data: 2019-03-21 07:21:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2019 15:41:33 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jakoś jest tak, że jak idzie w strohnę przejścia, to za zwyczaj w celu
    > przejścia;)

    Masz film - chodnik zazwyczaj wzdluz jezdni prowadzi.

    > Nie ma takiego przepisu. Ma nie wtargnąć i tyle.

    Ale ja pisze jak powinno byc.

    > Generalnie ma pierwszeństwo.

    Jak juz zejdzie z chodnika, a powinien poczekac na chodniku :-)

    J.

  • 27. Data: 2019-03-21 07:31:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2019 16:11:24 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Bezedura :) Ma nie wchodzić BEZPOŚREDNIO przed jadący pojazd.
    > Interpretacja "bezpośrednio" to dokładnie taka jak na filmie.
    > Wielu kierowców wymyśliło sobie termin "wtargnięcie" i definiują go

    Nie kierowcow, tylko prawnikow.
    Moze kiedys nawet wystepowal w przepisie ... choc watpie, bo jakby
    taki przepis mial brzmiec.

    > sobie do woli, dodatkowo traktując to słowo prawie na równi z odebraniem
    > pierwszeństwa pieszemu.

    Pieszy na chodniku nie ma pierwszenstwa.

    > Co oznacza "bezpośrednio przed" to każdy
    > powinien wiedzieć (tak mi się wydaje) chociaż wielu kierowców uważa że
    > to 50, 100, 150, 200m co jest ewidentną bzdurą, gdyż przepis na
    > kierowców nakłada obowiązek zwolnienia a nie na pieszego.

    50m starcza z naddatkiem na hamowanie z 50km/h.
    30m tez starcza

    Ale na filmie ile bylo ?

    > Trzymając się
    > zatem przepisów, jeśli kierowca z nałożonym obowiązkiem zwolnienia do
    > prędkości bezpiecznej (problem z definicją ile km/h)...to ma to być taka
    > prędkość aby w przypadku bezpośredniego wejścia pieszego nie wysłać go
    > na orbitę...czyli zminimalizować skutek zdarzenia.

    ponoc wlasnie przy 50 smiertelnosc pieszych spada :-)

    > Błąd taktyczny i niezgodny z przepisami :)

    Tylko, jesli ktos filmuje :-)

    Bo bardziej sie liczy, ktorym rogiem trafisz :-)

    J.

  • 28. Data: 2019-03-21 07:43:52
    Temat: Re: A gdyby ? Zielone światło nie anuluje przepisów.
    Od: "Koloek" <k...@p...pl>

> [...]
    > ale jednak trzeba nadzywczajnych okoliczności, żeby uznać za winnego tego
    > na zielonym świetle. Tu żadnych nadzwyczajnych nei było.

    Kierowca jest winny spowodowania wypadku, bo nie udzielił pierwszeństwa
    pieszemu na przejściu, nie zwolnił przed przejściem do bezpiecznej
    prędkości i nie zastosował zasady ograniczonego zaufania.
    Zielone światło nie anuluje przepisów dotyczących pieszy-kierowca.

    Pieszy jest winny spowodowania wypadku, bo wszedł na przejście,
    gdy świeciło czerwone i wszedł bezpośrednio przed jadący pojazd.

  • 29. Data: 2019-03-21 08:10:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2019 08:52:49 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):

    > Zapierdalaczom ku pamięci ;-)
    > https://www.tvn24.pl/lodz,69/pieszy-wbiegl-mu-pod-ko
    la-kierowca-skazany-pieszy-niewinny,919413.html

    No no, i nawet alkohol nie pomogl. Kraj sie zmienia :-)
    Sedzia, prokurator, czy dzialacz PiS ? :-)

    Bo tak obiektywnie patrzac ... zielone, ale tez przebiegal przez caly
    prawy pas, wiec chwila na hamowanie byla.
    Ale jakos pechowo trafil, i mam problem z zauwazeniem na filmie chwili
    wbiegniecia, wiec i kierowca czesciowo usprawiedliwiony.

    J.

  • 30. Data: 2019-03-21 08:11:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 18:52, LordBluzg(R) pisze:
    > Niestety z filmu widać, że przyspiesza (słychać) i nawet ponad
    > dopuszczalną...żeby zdążyć na zielone.

    Nie wiesz, czemu przyspiesza, może właśnie dlatego, aby przejechać przed
    pieszym, który jakby szedł (a nie biegł), to by przeszedł obok niego.
    Trudno mi tu znaleźć winę kierowcy, zarzucanie mu winy, bo przekroczył
    prędkość o 13km/h brzmi groteskowo.

    --
    Liwiusz