  • 81. Data: 2014-08-31 21:59:12
    Temat: Re: A najlepszy system mobilny na swiecie to...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 10:40:16 +0200, P.B. napisał(a):

    > Ja nigdy nie rozumiem jak ludzie mogą płacić za telefon podwójną cenę,
    > jeżeli tylko operator rozłoży im ją na 24 raty. Ale w sumie Provident i
    > Wonga.com też mają klientów.

    Zabawke sie chce, a na 2000 czlowieka nie stac.
    A na 150 co miesiac stac. Albo na 5zl dziennie.

    Tylko jak popatrzysz to raczej nie jest 2x wiecej, bo abonament na
    uslugi tez kosztuje.

    J.

  • 82. Data: 2014-08-31 22:00:40
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Tak, oczywiście: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 83. Data: 2014-08-31 22:09:44
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 14:56:58 -0500, A.L. napisał(a):

    > jezeli mam do wyboru dwa warianty: a) wydac na telefon 600 dolcow i
    > placic za kontrakt 120 miesiecznie, lub b) zaplacic za telefon 50
    > dolcow i placic 120 dolcow meisiecznie, to musialbym byc jebniety zeby
    > placic za opcje a). Chyba ze chce wymieniac telefon co miesiac. Ale
    > nie chce. Albo wladowac sie w inwestycje z perspektywa ze bede uzywal
    > telefonu pzrez 3 miesiace

    Strasznie dziwną macie w tych USA logikę.
    W Polsce miało być wprowadzone prawo zmuszające operatora do rozdzielenie
    już na etapie umowy aktu zakupu telefonu na raty od umowy na świadczenie
    usług telekomunikacyjnych. Szczegółów nie znam, bo nigdy nie widziałem
    powodu do płacenia operatorowi dodatkowych pieniędzy za to, że podpiszę
    cyrograf wiążący mnie z nim na dłuższy czas. Oferta planów przedpłaconych
    jest tak atrakcyjna i różnorodna w Polsce, że nie miałem potrzeby wiązania
    się umową z operatorem.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 84. Data: 2014-09-01 00:30:40
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 31 Aug 2014 22:09:44 +0200, "P.B." <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >jest tak atrakcyjna i różnorodna w Polsce, że nie miałem potrzeby wiązania

    Tutaj tez nie ma obowiazku podpisywania 2 letnich kontraktow. Mozna
    placic co miesiac. Tyle ze wtedy za telefon placi sie 600 dolcow. Nikt
    mnie do kontraktu nei zmusza.

    Rozumiem ze w Polsce kontraktow nei ma, a i tak telefon dostaje sie za
    5 zlotych?. Cos watpie... Ze 2 tygodnie temu zaplacilem w T_mobile cos
    600 zlotych. W Warszawie. Za telefon bez planu

    A.L.

    P.S> Cutuje:
    >o nigdy nie widziałem
    >powodu do płacenia operatorowi dodatkowych pieniędzy za to, że podpiszę
    >cyrograf wiążący mnie z nim na dłuższy czas.

    Widze ze w dalszym ciagu nei rozumiesz. A gdzie ja place "dodatkowe
    pieniedze" za podpisanie kontraktu? To operatpor robi mi upzrejmosc
    spzredajac telefon taniej. Ale nie musze telefonu kupowac. Moge
    przyjsc z wlasnym. Nid mnie to ekstra nei kosztuje.

    Oczywiscie, jak przynosze wlasny, telefon musi byc sprzetowo
    kommpatybilny, bo tu sie uzywa CDMA i GSM

  • 85. Data: 2014-09-01 01:04:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 22:09:44 +0200, P.B. napisał(a):
> [...]

    Przy miesiacu ta sama sprawa - za pierwszy mozna zaplacic 600 lub 50
    ..

    > Strasznie dziwną macie w tych USA logikę.

    Normalna. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

> [...]
    > powodu do płacenia operatorowi dodatkowych pieniędzy za to, że podpiszę
    > cyrograf wiążący mnie z nim na dłuższy czas.

    Ale i u nas byl czas, gdy za brak telefonu nie bylo zadnej ulgi.

    > Oferta planów przedpłaconych
    > jest tak atrakcyjna i różnorodna w Polsce, że nie miałem potrzeby wiązania
    > się umową z operatorem.

    No, teraz mozna by troche polemizowac. A dawniej tez.
    zreszta sa i abonamenty bezterminowe.

    J.

  • 86. Data: 2014-09-01 02:04:13
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 1 Sep 2014 01:04:22 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Przy miesiacu ta sama sprawa - za pierwszy mozna zaplacic 600 lub 50

    50 dolcow to w sklepie z uzywanymu telefonami. Nowy na 50 dolcow to
    tylko z 2 letnim planem

    A.L.

  • 87. Data: 2014-09-01 03:18:30
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote:

    > 74,99 PLN miesięcznie - ciężka kasa! A za 154 mamy na wszystkich trzech
    > numerach wszystko bez limitu, 25GB danych i jeszcze 2000 minut na rozmowy
    > przychodzące w roamingu w UE na cały czas trwania umowy na wszytkie numery.
    >
    > https://www.play.pl/oferta/play-abonament/formula-ro
    dzina.html

    > Telefon to sobie kupię w sklepie z telefonami. Nie widzę powodu, by
    > dopłacać np. 30PLN miesięcznie przez dwa lata, żeby operator sprzedał mi za
    > 199PLN telefon kosztujący w sklepie z telefonami 600PLN. Ale ludzie tak
    > rozumują: 600 za telefon to kupa kasy, ale 200 od razu i 720 rozłożone na
    > dwa lata to okazja :)

    To teraz sobie policz, ze masz w tym wliczone trzy iPhone do tych trzech
    linii co dwa lata. Czy nie wychodzi Ci to samo?

  • 88. Data: 2014-09-01 03:18:38
    Od: Pszemol <P...@P...com>

  • 89. Data: 2014-09-01 11:42:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    On Mon, 1 Sep 2014 01:04:22 +0200, "J.F."

    >50 dolcow to w sklepie z uzywanymu telefonami. Nowy na 50 dolcow to
    >tylko z 2 letnim planem

    Ja tam nie wiem, ale jesli u mnie w sklepie jest pare modeli ponizej
    100zl bez zadnych zobowiazan, to i w USA powinny byc i to ponizej $30

    Pszemol tam biegly w jakis porownywarkach cen - najtanszy telefon to
    ile ?

    Inna sprawa ze pewnie nie chcialbym go miec :-)

    J.

  • 90. Data: 2014-09-01 11:44:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >"raty".
    >Ostzrezenie: po angielsku tam jest napisane

    >Tak na marginesie: telefon to TELEFON, kontrakt to KONTRAKT. Kontrakt
    >to oplata za dostep do sieci. masz telefon, czy nei masz telefonu,
    >oplata za kontrakt jest taka sama. telefon mozan przyniesc swoj
    >wlasny, kupiony za 600 dolcow. Udogodnienie takiej sytuacji jest to
    >ze
    >kontrakt mozna w kazdej chwili pzrerwac.
    >jek sie nei ma wlasnego telefonu, to a) operator spzredaje telefon po
    >obnizonej cenie albo daje za darmo (50 dolcow ostatnio za bardzo

    A co na to urzad antymonopolowy ?
    Bo ja tu widze powazne narzuszenie zasad konkurencji :-)

    J.