  • 11. Data: 2023-12-06 21:38:43
    Temat: Re: A zwykła lampa LED...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 17:48:08 +0100, io wrote:

    > No ale to jest jasne. Nie jest jasne jak ściemniać i/lub czego szukać.

    Bo to zalezy od tego, co poprzednio :-)

    > Wydaje się, że jakieś żarówki z regulacją jasności by miały sens gdyby
    > dały się sterować po WiFi bez żadnych chmur producenckich. A tak to,

    Moze byc trudne w konfiguracji.
    I w integracji - jak bedziesz chcial z jednej apki róznymi sterować.

    > skoro mi się i tak ta lampa spaliła, to jak będę kupował lampę kupię
    > drugą na noc i tyle. No chyba, że coś to jednak padnie co mnie przekona...

    To co zawsze - jesli odpalenie apki bedzie dla ciebie latwiejsze niz
    podejscie do przełącznika/gałki - to będziesz wybieral zdalne
    sterowanie.
    Do tego moze byc kwestia wychodzenia z ciepłego łózka itp.

    Z drugiej strony - jak sie rozwinie wygodne sterowanie głosowe ...

    J.

  • 12. Data: 2023-12-06 21:57:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.12.2023 o 21:38, J.F pisze:

> [...]
    > Do tego moze byc kwestia wychodzenia z ciepłego łózka itp.
    >
    > Z drugiej strony - jak sie rozwinie wygodne sterowanie głosowe ...

    Ale człowieku, jakiej apki?! Ja mam automatyzację, inny świat. Chcę
    tylko dodać tryb nocny w przedpokoju. Lampka akurat załącza się jak
    wykryje ruch, ale przycisk i sterowanie głosowe to żaden problem.
    Jedynym problemem jest, że urządzenia końcowe są często 'proprietary' i
    trzeba jakieś czary odprawiać by działały bez chmur producenckich. No i
    cena, jak masz lampę ze ściemniaczem to kosztuje np 100zł a zwykła
    lampka 15, dwie 30 ... za 100zł można tych lampek zrobić sobie 6.

  • 13. Data: 2023-12-06 22:07:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 21:57:07 +0100, io wrote:

    > Ale człowieku, jakiej apki?! Ja mam automatyzację, inny świat. Chcę

    I działa ci jak chcesz ?

> [...]
    > cena, jak masz lampę ze ściemniaczem to kosztuje np 100zł a zwykła
    > lampka 15, dwie 30 ... za 100zł można tych lampek zrobić sobie 6.

    No ale nie będą sterowane.
    Chyba, ze sobie będziesz indywidualnie włączał.

    Niestety - problem taki, ze popularny "zasilacz kondensatorowy" nie
    jest łatwo sciemnialny, trzeba by napięcie obniżać.
    Zasilacz impulsowy/przetwornica moze miec zakres pracy np 90-250V
    i też sie nie da sciemnić, itd.

    J.

  • 14. Data: 2023-12-07 14:28:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.12.2023 o 22:07, J.F pisze:

    > I działa ci jak chcesz ?

    No tak, wymyślę sobie coś i mogę zrealizować.

    > No ale nie będą sterowane.
    > Chyba, ze sobie będziesz indywidualnie włączał.

    No i właśnie tak mogę w każdej chwili zrobić ale miałem działającą
    lampkę a teraz jak padła to i tak muszę nabyć coś, co ją zastąpi więc i
    mogę te dodatkowe nabyć nie mówiąc o tym, że mogę z założenia zrobić
    oświetlenie na wiele lamp.

> [...]
    > jest łatwo sciemnialny, trzeba by napięcie obniżać.
    > Zasilacz impulsowy/przetwornica moze miec zakres pracy np 90-250V

    No pooglądałem i wygląda na przetwornicę, wcześniej myślałem, że to coś
    prostszego. W przetwornicy są rezystory konfiguracyjne, ale nie pójdę w
    tę stronę tylko wielu lamp.