  • 1. Data: 2023-12-01 18:43:40
    Temat: A zwykła lampa LED...
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Jak ściemnić zwykłą LED, taką 'świetlówkową' co to składa się z wielu
    szeregowo połączonych. No bo chciałbym by w nocy mniej intensywnie
    świeciła ale nie, że np zacznie migać. I najlepiej jakby przekaźnik to
    mógł załączać. Jeśli rezystorem to jak powinien dobrać wartość
    rezystancji by osiągnąć właściwy efekt. A może ... kondensator? A może ...

  • 2. Data: 2023-12-01 19:58:34
    Temat: Re: A zwykła lampa LED...
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

    W dniu 1.12.2023 o 18:43, io pisze:
> [...]
    > mógł załączać. Jeśli rezystorem to jak powinien dobrać wartość
    > rezystancji by osiągnąć właściwy efekt. A może ... kondensator? A może ...

    A może... sprawdź rezystor, kondensator i opisz co ci wyszło?

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2023-12-01 20:03:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 01.12.2023 o 18:43, io pisze:
    > Jak ściemnić zwykłą LED, taką 'świetlówkową' co to składa się z wielu
    > szeregowo połączonych.

    A co napisano na zasilaczu tejże lampy?

    Robert

  • 4. Data: 2023-12-02 19:23:45
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > mógł załączać. Jeśli rezystorem to jak powinien dobrać wartość
    > rezystancji by osiągnąć właściwy efekt. A może ... kondensator? A może ...
    styki przekaźnika w łańcuch spiąć i część zwierać to da wymierny
    efekt ściemniania.
    Żadne elementy przed zasilaczem nic nie dadzą.
    Trzeba od razu kupić ściemnialne lampy/zasilacze/drivery LED.

    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2023-12-02 23:28:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 01.12.2023 o 19:58, Kaczin0 pisze:

    > A może... sprawdź rezystor, kondensator i opisz co ci wyszło?

    Dużo roboty. Trzeba mieć jakieś rezystory, kondensatory i sprawdzić. Ja
    pytam bo może ktoś ma jakieś doświadczenia i po prostu wie.

  • 6. Data: 2023-12-02 23:34:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > A co napisano na zasilaczu tejże lampy?

    Gotowa oprawa.

  • 7. Data: 2023-12-02 23:38:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.12.2023 o 19:23, Rutkowski, Jacek pisze:
    > styki przekaźnika w łańcuch spiąć i część zwierać to da wymierny
    > efekt ściemniania.

    A to nie jest tak, że wszystkie LEDy są w szereg?

    > Żadne elementy przed zasilaczem nic nie dadzą.

    Czemu właściwie?

    > Trzeba od razu kupić ściemnialne lampy/zasilacze/drivery LED.

    Gdybym robił oświetlenie od zera to niewątpliwie powinienem zastanowić
    się nad dobrymi lampami, ale teraz to ja wolałbym coś prostego.

  • 8. Data: 2023-12-03 00:20:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.12.2023 o 23:34, io pisze:

    > Gotowa oprawa.

    Kupić LED-a ściemnianego i ściemniacz.

    Robert

  • 9. Data: 2023-12-06 13:34:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Jak ściemnić zwykłą LED, taką 'świetlówkową' co to składa się z wielu
    > szeregowo połączonych.

    Zależy co tam siedzi między tymi ledami a zasilaniem. Niektóre są
    ściemnialne (układ dostosowany do bycia ściemnianym), inne nie.

    --
    Zając dowiedział się że jego synowi ktoś w knajpie wybił wszystkie
    zęby. Wchodzi do knajpy i mówi:

  • 10. Data: 2023-12-06 17:48:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zależy co tam siedzi między tymi ledami a zasilaniem. Niektóre są
    > ściemnialne (układ dostosowany do bycia ściemnianym), inne nie.

    No ale to jest jasne. Nie jest jasne jak ściemniać i/lub czego szukać.
    Wydaje się, że jakieś żarówki z regulacją jasności by miały sens gdyby
    dały się sterować po WiFi bez żadnych chmur producenckich. A tak to,
    skoro mi się i tak ta lampa spaliła, to jak będę kupował lampę kupię
    drugą na noc i tyle. No chyba, że coś to jednak padnie co mnie przekona...