  • 1. Data: 2023-12-01 21:40:16
    Temat: Była ruska teraz brytyjska rakieta w środku
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Facet 'zdobył' główną część sterującą z Javelin-a, można porównać myśl
    inżynierską :)
    https://youtu.be/11_5TB0-lNw?t=517

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-12-03 17:08:03
    Temat: Re: Była ruska teraz brytyjska rakieta w środku
    Od: vamastah <s...@w...pl>

    On Fri, 1 Dec 2023 21:40:16 +0100
    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Facet 'zdobył' główną część sterującą z Javelin-a, można porównać
    > myśl inżynierską :)
    > https://youtu.be/11_5TB0-lNw?t=517

    a gdzie link do rosyjskiej mysli technicznej? i moze jakis tl;dr? :)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2023-12-03 18:01:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/12/2023 21:40, Janusz wrote:
    > Facet 'zdobył' główną część sterującą z Javelin-a, można porównać myśl
    > inżynierską :)
    > https://youtu.be/11_5TB0-lNw?t=517

    Absurdalny poziom komplikacji. Chętnie bym usłyszał z jakiego to powodu
    trzeba ~50 układów scalonych zamiast 1 asica.

  • 4. Data: 2023-12-03 18:34:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 3.12.2023 o 17:08, vamastah pisze:

    > a gdzie link do rosyjskiej mysli technicznej? i moze jakis tl;dr? :)
    Było może z pół roku temu, trzeba szukać :(

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2023-12-03 18:45:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/12/2023 17:08, vamastah wrote:
    > a gdzie link do rosyjskiej mysli technicznej?

    https://twitter.com/CAT_UXO/status/15029367916654919
    70
    https://tinyurl.com/228fhbzf

  • 6. Data: 2023-12-03 22:03:27
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 03.12.2023 o 18:01, heby pisze:

    > Absurdalny poziom komplikacji. Chętnie bym usłyszał z jakiego to powodu
    > trzeba ~50 układów scalonych zamiast 1 asica.

    VLSI ? kurcze kiedyś było to jako "osobny" procesor. Były też płyty
    główne pod to. Sam się wtedy nad tym zastanawiałem jako PC. :D

    Swoją drogą to już wtedy było zdaje się 64-bitowe, ale w systemie FIFO
    (czy LIFO) z dłuuuugą kolejką. O ile dobrze pamiętam to tylko unix
    (linux) to obsługiwał systemowo i wydajnościowo (przynajmniej wtedy)
    zostawiało intele i inne AMD daaaleko w tyle.

    Poprawcie jeśli się mylę :D

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 7. Data: 2023-12-04 03:07:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Dec 2023 18:01:56 +0100, heby wrote:

    > Absurdalny poziom komplikacji. Chętnie bym usłyszał z jakiego to powodu
    > trzeba ~50 układów scalonych zamiast 1 asica.

    skala produkcji nie uzasadnia Asic?

    nie robia asic w militarnym standardzie?

    J.

  • 8. Data: 2023-12-04 16:52:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/12/2023 03:07, J.F wrote:
    > skala produkcji nie uzasadnia Asic?

    Gdzieś mi niedawno migneło, że cywilnie, skala 20 tysięcy uzasadnia
    ASIC. Dla wojska nie wiem.

    20 tyś Javelinów, to chyba w pół roku zejdzie na ruskie konserwy.

    > nie robia asic w militarnym standardzie?

    A FPGA robią? To czemu ASICe nie? To się robi dostatecznie podobnie.

    Obawiam się, że ten military standard to wyższa rożnica temperatur i
    bardzo dużo lakieru na koniec ;)

  • 9. Data: 2023-12-04 16:58:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/12/2023 22:03, titanus wrote:
    > VLSI ?

    Jestem prawie pewny, że współczesne pociski wykorzystują, lub będa
    wykorzystywać szeroko rozumiane TPU, jak podstawę namierzania i decyzji.
    To jaki CPU będzie w środku jest w sumie mało ważne. TPU o absurdalnej
    predkosci analizy obrazu (rzędu setek ramek FullHD na sekundę) to sprzęt
    dostępny na allegro za śmiesznie małe pieniądze.

  • 10. Data: 2023-12-08 21:07:09
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 3.12.2023 18:01, heby wrote:

    > Absurdalny poziom komplikacji. Chętnie bym usłyszał z jakiego to powodu
    > trzeba ~50 układów scalonych zamiast 1 asica.

    Przecież tam z 5 asiców jest.
    Mnie zainteresowało coś innego:
    Te taśmy to do tuby idą? - w sensie do tego co zostaje w rękach i po
    starcie odrywają się?

    --
    Mirek.