  • 1. Data: 2023-11-30 03:50:23
    Temat: Lampki choinkowe - zaawansowane
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Poprzednia historia z LED-ami zakończyła się sukcesem.
    Ta przetwornica z wyprowadzonym potencjometrem reguluje od zera do tych
    4,5 V jak w oryginale.
    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-lm2596s-step-
    down-1-5-35v-3a-dc-dc-12412903284

    Tak się spodobało, że mam zrobić płynną regulację ale do lampek led,
    które mają diody przeciwsobnie połączone.
    Ma być możliwość tych zwariowanych mrugających programów (czyli
    oryginalny zasilacz/sterownik) pozostaje.
    Ale jak regulować gdy plus z minusem są zamieniane?

    Robert

  • 2. Data: 2023-11-30 13:00:06
    Temat: Re: Lampki choinkowe - zaawansowane
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Nov 2023 03:50:23 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > oryginalny zasilacz/sterownik) pozostaje.
    > Ale jak regulować gdy plus z minusem są zamieniane?

    a) tak samo - zmienic delikatnie napięcie zasilania, moze sterownik
    będzie działał i moze napięcie w srodku jest tylko jedno, a łańcucy
    sterowane z mostków.

    b) potencjometrem jako rezystor szeregowy ... ale potrzebujesz takiego
    rzedu 1 ohm, drutowy. Nawet nie wiem, czy ktos to jeszcze robi.
    szczególnie, jak sie okaze, ze potrzebujesz kilka, bo łańcuchów też
    kilka. I jeszcze pewnie małe ma być? Wiec jakas samoróbka odpada?

    o, sa takie w tme, ale cena zabojcza 300-1000 zl ... ale sa i tansze
    https://www.tme.eu/pl/details/pot4w-2r5/potencjometr
    y-jednoobrotowe-drutowe/ab-elektronik/3104600542/

    c) ewentualnie nie płynnie, tylko kilka rezystorów przełaczanych,

    d) zajrzec do sterownika i zobaczyc czy nie da sie tam gdzies PWM
    dołożyc,

    e) ewentulnie po dwa mosfety w kazdy łancuch ... i izolowane
    zasilnanie sterownika,

    f) powiedziec klientowi zeby sie odp*, chce miec plynne lampki, to
    niech sobie takie kupi,

    g) wywalic ten sterownik, zrobić własny, z regulacja jasnosci PWM.

    https://www.youtube.com/watch?v=D9tgPlZca9k
    https://www.youtube.com/watch?v=z2FedKJRU-c
    https://www.youtube.com/watch?v=MEMHRUVLlZ0

    Kurcze, kiedys znalazlem na YT ambitny projekt lampek,
    chyba nawet tu pisalem, ale jak to odnalezc ... o

    https://www.youtube.com/watch?v=sHII_jxpVbE

    W moich marzeniach było to jeszcze sprzężone z kamerą - rozkładamy
    łancuch byle jak na choince, sterownik sobie mapuje poledyncze lampki,
    a potem dostosowujemy sterowanie do lokalizacji na drzewku.

    J.