  • 21. Data: 2020-02-27 13:21:14
    Temat: Re: AB=47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg napisał:

    > https://plus.codes/

    > Tak, pewnie tak... wątpię, żeby umieli zlokalizować cię po Plus Code,
    > albo nawet po długości i szerokości geograficznej. A szkoda, bo powinni.

    Te patałachy nie potrafią nawet po nazwie przystanku (w Warszawie każdy
    przystnek komunikacji miejskiej ma swoją nazwę)! A to przecież miejskie
    centrum alarmowe. Numer domu i już. Pewnie komuś się wydawało, że to takie
    "oficjalne" i "urzędowe" -- i tak napisał instrukcję. Nie przyszło mu do
    ciasnego umysłu, że w wielu krajach nie jest regułą, że parzyste numery
    są po jednej, a nieparzyste po drugiej stronie ulicy. Że nawet nie muszą
    być umieszczone po kolei, a nazwa ulicy obejmuje również kilka zaułków
    i meandrów. Jakoś sobie z tym radzą, nawet na lokalnym 112. Właśnie w ten
    sposób, że się mówi "koło biedronki", "za kościołem", czy "obok dużego
    budynku z czerwonej cegły".

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2020-02-27 20:18:32
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    >dotyczy całej policyjnej sieci telekomunikacyjnej na terenie kraju i
    >obejmuje wszystkie jednostki organizacyjne Policji oraz inne podmioty z

    A ktos wie, jakie to podmioty?

  • 23. Data: 2020-02-27 22:39:33
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    > Te patałachy nie potrafią nawet po nazwie przystanku (w Warszawie każdy
    > przystnek komunikacji miejskiej ma swoją nazwę)! A to przecież miejskie
    > centrum alarmowe.

    Ale przecież lokalizują po miejscu, w którym znajduje się telefon
    komórkowy, z którego się do nich dzwoni. Tzn. powinni (może to działa
    tylko w teorii albo wtedy jeszcze nie działało). Nie zlokalizowali? No
    to faktycznie patałachy...

    --
    P.

  • 24. Data: 2020-02-27 23:08:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiotRek napisał:

> [...]
    > komórkowy, z którego się do nich dzwoni. Tzn. powinni (może to działa
    > tylko w teorii albo wtedy jeszcze nie działało). Nie zlokalizowali?

    Nie powinni. Nie powino się takich danych zbierać bez wyraźnej zgody
    rozmówcy, ani bez potrzeby. A tu potrzeby nie ma, bo to co sieć może
    dostatczyć, jest mniej dokładne od tego, co da się ustalić w trakcie
    rozmowy. To w ogóle nie jest problem techniczny. Chodzi o to, że oni
    nie chcą pomóc, a dzwoniących traktują jak intruzów.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2020-02-27 23:16:37
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

> [...]
    > rozmowy. To w ogóle nie jest problem techniczny. Chodzi o to, że oni
    > nie chcą pomóc, a dzwoniących traktują jak intruzów.

    Wg Ciebie nie powinni, wg ustawy - powinni.

    Ustawa z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego

    Tekst ujednolicony jest tutaj:
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    130001635/U/D20131635Lj.pdf

    a tam napisano:

    Art. 14. 1. Centrum uzyskuje nieodpłatnie, za pośrednictwem centralnego
    punktu systemu powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 78 ust. 4
    pkt 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne,
    informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało
    wykonane połączenie do numeru alarmowego 112 albo innego numeru
    alarmowego, oraz dane dotyczące abonenta, o których mowa w art. 78 ust.
    2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

    --
    P.

  • 26. Data: 2020-02-27 23:20:31
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 23:16, PiotRek pisze:

> [...]
    > alarmowego, oraz dane dotyczące abonenta, o których mowa w art. 78 ust.
    > 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

    A może to dotyczy tylko stacjonarnych? Być może się pomyliłem.

    --
    P.

  • 27. Data: 2020-02-27 23:22:49
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 23:20, PiotRek pisze:

    130001635/U/D20131635Lj.pdf

    > A może to dotyczy tylko stacjonarnych? Być może się pomyliłem.

    Jednak się nie pomyliłem. Art. 78 Prawa telekomunikacyjnego.

    --
    P.

  • 28. Data: 2020-02-27 23:38:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiotRek napisał:

> [...]
    > alarmowego, oraz dane dotyczące abonenta, o których mowa w art. 78 ust.
    > 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.

    No więc właśnie: uzyskuje *dane dotyczące abonenta*. Ponieważ jestem
    abonentem sensu stricte (czyli z umową, znane są moje dane adresowe),
    to biorę pełna odpowiedzialność za to, co mówię. Jak ktoś potrzebuje
    pomocy lekarskiej, to trzeba mnie *natychmiast* połączyć z pogotowiem,
    bo tam są ludzie, którzy mogą akcję ratownicza rozpocząć zdalnie. A nie
    gadać przez kwadrans o dupie Maryni. Tak samo gdy *ja* widzę, że ktoś
    nastaje na czyjeś zdrowie, życie i mienie, to powienienem móc rozmawiać
    z policją, a nie z jakimś chłystkiem, który odmawia nawet podania swojego
    nazwiska. A z policją nie połączy bo nie -- za to sam chętnie posłucha
    historyjki kryminalnej.

    Dokładność lokalizacji telefonów komórkowych jest jaka jest. Taka sobie.
    Przy numerze geograficznym (VoIP) określiłem województwo i gminę dla
    wywołań alarmowych. Jasne, że chętnie bym też wpisał ulicę i numer domu,
    ale takiej możliwości nie ma. Myślę, że w ustawie o taką lokalizację
    "zakończenia sieci" chodzi, nie o triangulację BTS-ów. A najbardziej
    chodzi o to, że *nieodpłatnie*.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2020-02-27 23:50:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiotRek napisał:

    > Jednak się nie pomyliłem. Art. 78 Prawa telekomunikacyjnego.

    Przeczytałem. Mam przekonanie graniczące z pewnością, że nawet
    triangulacji tam nie ma, a jedynie LAC/CID stacji bazowej, do
    której jest zalogowany telefon. A tak przy okazji: każdy obszar
    ma przyporządkowanego "dyżurnego operatora", który przyjmuje
    logowania telefonów bez karty SIM.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2020-02-27 23:54:54
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

> [...]
    > z policją, a nie z jakimś chłystkiem, który odmawia nawet podania swojego
    > nazwiska. A z policją nie połączy bo nie -- za to sam chętnie posłucha

    Przeczytaj, proszę, raz jeszcze. Informacje o lokalizacji zakończenia
    sieci _oraz_ dane dotyczące abonenta.
    Poza tym - użytkownik karty przedpłaconej też jest abonentem (w myśl PT).

> [...]
    > ale takiej możliwości nie ma. Myślę, że w ustawie o taką lokalizację
    > "zakończenia sieci" chodzi, nie o triangulację BTS-ów. A najbardziej

    Moim zdaniem chodzi jednak o dane z triangulacji BTS-ów, a nie o to, co
    ktoś tam sobie gdzieś wpisał.
    Poza tym - myślę, że dane z owej triangulacji są nieco dokładniejsze niż
    ze słownego opisu "obok Biedronki" (a może dzwoniący pomylił Biedronkę z
    Żabką albo z Małpką?).

    --
    P.