  • 1. Data: 2010-05-25 13:31:42
    Temat: AVR + linux + notebook
    Od: Przemek <p...@g...com>

    hej,

    poszukałem trochę w sieci i w zasadzie nie znalazłem nic, co można by
    razem pospinać.

    Używam Ubuntu i chciałbym wrócić do zapomnianego już przeze mnie AVRka
    - niestety nie wiem jak obecnie wyglądają narzędzia. Podobno coś dla
    AVRów jest dla linuksa (język C) - gorzej z programowaniem - przez
    ISP. jest coś pod USB? a może na FTDI jakieś działające rozwiązanie?

    Podzielcie się doświadczeniem.

    Jakoś nie chcę instalować Windowsa tylko i wyłącznie do programowania
    Atmela.

  • 2. Data: 2010-05-25 14:00:54
    Temat: Re: AVR + linux + notebook
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > AVRów jest dla linuksa (język C) - gorzej z programowaniem - przez
    > ISP. jest coś pod USB? a może na FTDI jakieś działające rozwiązanie?

    Spoko, pod linucha avr-gcc jest, więc masz to, co najważniejsze :)..
    środowisko programistyczne wybierz sobie sam - czy zwykły "notepad", czy
    jakiś eclipse czy coś... Do programowania - avrdude... W sumie nie widzę
    powodów, żeby prgramatory nie działały... Ale UWAGA!! Nie używałem. Jak
    chcesz - mogę spróbować pożenić STK200 z linuksem i napisać Ci na 100%
    czy działa, czy nie, ale to jest na LPT, więc nie wiem, czy Cię urządza
    ;)...

    Konop

  • 3. Data: 2010-05-25 15:34:46
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-05-25 16:00:54 +0200, Konop <k...@g...pl> said:

    > Do programowania - avrdude... W sumie nie widzę powodów, żeby
    > prgramatory nie działały... Ale UWAGA!! Nie używałem.

    Używam kombinacji avrdude-FT232-STK500. Działa.

    --
    DJ

  • 4. Data: 2010-05-25 16:19:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Konop wrote:
    > W sumie nie widzę
    > powodów, żeby prgramatory nie działały... Ale UWAGA!! Nie używałem. Jak
    > chcesz - mogę spróbować pożenić STK200 z linuksem i napisać Ci na 100%

    STK200 + avrdude - działa

    usbasp + avrdude - działa.

    Ubuntu bez żadnych modyfikacji - po prostu apt-get install avrdude.

  • 5. Data: 2010-05-25 16:37:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Sebastian Biały wrote:

    > STK200 + avrdude - działa

    ... choć nie zawsze:

    http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?t=107288

    Wydaje mi się, że kolesie od Ubuntu powoli zaczynają olewać LPT.
    Debian wolniej się rozwija i nie wychodzą poprawki "na hura!", to może
    dłużej będzie wspierany,

    Mirek.

  • 6. Data: 2010-05-25 19:53:16
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Przemek pisze:
    > Jakoś nie chcę instalować Windowsa tylko i wyłącznie do programowania
    > Atmela.
    Powiedziałbym, że to pod windowsem programowanie avr jest problemem. Pod
    debianem jedno odpalenie aptitude i mam wszystko co potrzebne, pod windą
    trzeba kompletować kolejne fragmenty środowiska.

    Michoo

  • 7. Data: 2010-05-26 07:09:19
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 25 Maj, 16:00, Konop <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > chcesz - mogę spróbować pożenić STK200 z linuksem i napisać Ci na 100%
    > czy działa, czy nie, ale to jest na LPT, więc nie wiem, czy Cię urządza

    dzięki, ale nie bardzo - niestety nie posiadam portu LPT w laptopie,
    więc interesują mnie rozwiązania USB+FTDI lub samo USB - w weekend
    będę kombinował.

    ewentualnie zastanawiam się nad kartą LPT na PC Card i na przykład
    STK200 - prawdopodobnie będzie to tańsze rozwiązanie niż programatory
    na USB.

    dzięki za wszystkie odpowiedzi

  • 8. Data: 2010-05-26 07:15:36
    Od: <k...@w...pl>

[...]

    Najtańsze będzie USBASP na all... ze 20zł
    Wolne ale działa.

  • 9. Data: 2010-05-26 07:28:42
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 26 Maj, 09:15, <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > na USB.
    >
    > Najtańsze będzie USBASP na all...  ze 20zł

    w pierwszej kolejności spróbuję z czymś takim:

    4World Kontroler ExpressCard do Port Równoległy DB25 Parallel

    + własnoręcznie zrobiony programator do LPT:)

    (jak zadziała, to oczywiście się pochwalę)

  • 10. Data: 2010-05-26 14:30:09
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Tue, 25 May 2010 06:31:42 -0700, Przemek wrote:

    > poszukałem trochę w sieci i w zasadzie nie znalazłem nic, co można by
    > razem pospinać.

    Do programowania flasha: avrdude + avr8-burn-o-mat ( http://avr8-burn-o-
    mat.aaabbb.de/avr8_burn_o_mat_avrdude_gui_en.html ).

    Programator: osobiście używam AVR Dragon, koszt 200 PLN, myślę że warto
    (programowanie i debugowanie), wiem że w Seguro mają. Tutaj tańsze
    rozwiązanie: USBasp ( http://www.fischl.de/usbasp/ ).

    Debugowanie: AVaRICE.

    Do pisania programów: gcc-avr, avr-libc (pakiety w Ubuntu). Jako IDE:
    Eclipse (ja używam tego ze strony www.eclipse.org, rozpakowane do
    katalogu /opt) + AVR Eclipse Plugin ( http://avr-eclipse.sourceforge.net/
    wiki/index.php/The_AVR_Eclipse_Plugin ). Można i pisać programy i
    debugować (z tym to już bywa różnie).

    Ostatecznie możesz zainstalować Windowsa w wirtualnej maszynie
    (VirtualBox), tam zainstalować AvrStudio (debugowanie nieco lepiej idzie).

    --
    Łukasz.