  • 1. Data: 2010-01-07 10:30:24
    Temat: ADSL2/ADSL2+ w DC
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Mam pytanko. Tylko lekko niezwiązane z tematyką grupy - a przynajmniej
    taką mam nadzieję.

    Czy jest wiarygodne wyjaśnienie operatora, że linia jest skrosowana na
    ADSL (a nie na ADSL2/ADSL2+) ponieważ w centrali (22 863 - ulica
    Popularna w DC) nie ma możliwości technicznych na ADSL2/ADSL2+ ?

    Modem synchronizuje się z maksymalnymi dopuszczalnymi w G.992.1
    prędkościami (7808/928 kbps) i działa bez najmniejszych problemów,
    zwisów, etc.

    Czy da się zrobić "cóś" ażeby wymusić migrację do ADSL2/ADSL2+?

    Chodzi o usługę Multimo Biznes DSL 10Mbps/1Mbps świadczoną na linii TP.

    Z góry dziękuję za sugestie.

    Piotrek

  • 2. Data: 2010-01-07 14:57:29
    Temat: Re: ADSL2/ADSL2+ w DC
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Czy jest wiarygodne wyjaśnienie operatora, że linia jest skrosowana
    > na ADSL (a nie na ADSL2/ADSL2+) ponieważ w centrali (22 863 - ulica
    > Popularna w DC) nie ma możliwości technicznych na ADSL2/ADSL2+ ?

    Może tam być tylko multiplekser ze starszym ADSL, nic by w tym nie
    było dziwnego. Natomiast co do wiarygodności operatorów, to oni
    sami pracują na własną opinię. Przynajmniej co do niektórych, należy
    wstępnie zakładać, że po prostu kłamią.

    > Modem synchronizuje się z maksymalnymi dopuszczalnymi w G.992.1
    > prędkościami (7808/928 kbps) i działa bez najmniejszych problemów,
    > zwisów, etc.

    To o niczym nie świadczy, to jest konfigurowalne. Port w DSLAM
    ADSL2+ może mieć ustawioną synchronizację na przykład na 1Mbps.

    > Czy da się zrobić "cóś" ażeby wymusić migrację do ADSL2/ADSL2+?
    >
    > Chodzi o usługę Multimo Biznes DSL 10Mbps/1Mbps świadczoną na linii TP.

    A czy sama TP ma w ofercie jakieś wyższe prędkości wymagające ADSL2,
    najlepiej drogie? Może zlecić przeprowadzenie badań technicznych pod
    kątem skorzystania z takiej oferty. Znane są przypadki cudownego
    pojawienia się możliwości.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-01-08 11:02:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-07 15:57, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > najlepiej drogie? Może zlecić przeprowadzenie badań technicznych pod
    > kątem skorzystania z takiej oferty. Znane są przypadki cudownego

    Teoretycznie ma usługę wymagającą ADSL2/ADSL2+
    Tak więc zrobię jak sugerujesz.

    Dziękuję i pozdrawiam

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-01-08 16:27:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Teoretycznie ma usługę wymagającą ADSL2/ADSL2+
    > Tak więc zrobię jak sugerujesz.

    Da się to zrobić pisemnie? To znaczy żeby odpowiedź była na papierze.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-01-10 19:09:35
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    > najlepiej drogie? Może zlecić przeprowadzenie badań technicznych pod
    > kątem skorzystania z takiej oferty. Znane są przypadki cudownego
    > pojawienia się możliwości.

    Jak to zrobić? Nie trzeba złożyć zamówienia na usługę by to zbadali?

    a.

  • 6. Data: 2010-01-14 12:59:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Wemif napisał:

    > Jak to zrobić? Nie trzeba złożyć zamówienia na usługę by to zbadali?

    Nie ma czegos takiego jak "zamówienie na usługę". Podstawą świadczenia
    jest podpisana umowa. Ależeby to zrobić, najpierw bada się "możliwości
    techniczne".

    --
    Jarek