  • 1. Data: 2017-11-12 21:05:02
    Temat: AL rdzenia podczas udarów
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kolejną ciekawostkę odkryłem podczas próby znalezienia par rdzeni
    toroidalnych 6mm z P40 o takim samym AL w woreczku 100 sztuk.
    Wystarczy taki rdzeń upuścić na stół z wysokości 2 cm, aby AL
    *wzrosło* o kilka-kilkanaście procent. Gdyby chodziło o kumulację
    mikropęknięć, to AL by spadało, a tu ewidentnie trwale rośnie.
    Ciekawe, jaki jest mechanizm tego zjawiska. Akustyczne wyzwalanie
    przesunięcia domen, co powoduje zmniejszenie remanencji?

    Nieliniowe zjawiska magnetyczne nie przestają mnie to zadziwiać.

    Pozdrawiam, Piotrn

  • 2. Data: 2017-11-13 10:47:06
    Temat: Re: AL rdzenia podczas udarów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Ciekawe, jaki jest mechanizm tego zjawiska. Akustyczne wyzwalanie
    >przesunięcia domen, co powoduje zmniejszenie remanencji?

    A moze normalnie - kucie potrafi złączyć ... metal.

    >Nieliniowe zjawiska magnetyczne nie przestają mnie to zadziwiać.

    Moze to dlatego wzmacniacze magnetyczne wyginely :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-11-13 14:48:06
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A moze normalnie - kucie potrafi złączyć ... metal.

    Ale to jest ceramika tlenkowa (manganowo-cynkowa).

    > Moze to dlatego wzmacniacze magnetyczne wyginely :-)

    Akurat na wstrząsy to one są odporne, a i zmiana AL przy dobrej
    konstrukcji (z rdzeniem dwuotworowym/trójkolumnowym) na nic nie
    wpływa, bo oba strumienie się kompensują.

    Pozdrawiam, Piotr