    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: AL rdzenia podczas udarów
    Date: Sun, 12 Nov 2017 21:05:02 +0100

    Kolejną ciekawostkę odkryłem podczas próby znalezienia par rdzeni
    toroidalnych 6mm z P40 o takim samym AL w woreczku 100 sztuk.
    Wystarczy taki rdzeń upuścić na stół z wysokości 2 cm, aby AL
    *wzrosło* o kilka-kilkanaście procent. Gdyby chodziło o kumulację
    mikropęknięć, to AL by spadało, a tu ewidentnie trwale rośnie.
    Ciekawe, jaki jest mechanizm tego zjawiska. Akustyczne wyzwalanie
    przesunięcia domen, co powoduje zmniejszenie remanencji?

    Nieliniowe zjawiska magnetyczne nie przestają mnie to zadziwiać.

    Pozdrawiam, Piotrn