  • 1. Data: 2017-11-10 20:03:38
    Temat: Sensor zmierzchu do budzika wskazówkowego
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Wpadł mi w ręce budzik wskazówkowy, na bateryjkę oczywiście, który
    po zapadnięciu ciemności zaczyna automatycznie delikatnie świecić.
    Właściwie to na 3 bateryjki AA. 1 na zegar z budzikiem i 2 na sensor
    i oświetlenie. Jako budzik mogło sobie działać na 1 bateryjce. W
    środku, poza typowym pudełeczkiem z mechanizmem zegarka, "czarną
    skrzynką", była płytka elektroniki z fotorezystorem i diodą LED.
    Żółtą. Na płytce jakiś scalaczek, parę tranzystorów, itp.

    Gdzie znaleźć, pod jakim hasłem szukać takiej elektroniki. W cenie
    dużo poniżej wartości takiego budzika :-)
    Cały budzik najtaniej widzę po 50 z przesyłką.
    Próbowałem szukać na Aliexpress i na Alledrogo.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2017-11-10 21:18:36
    Temat: Re: Sensor zmierzchu do budzika wskazówkowego
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.11.2017 o 20:03, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > poniżej wartości takiego budzika :-)
    > Cały budzik najtaniej widzę po 50 z przesyłką.
    > Próbowałem szukać na Aliexpress i na Alledrogo.

    niewiem tak naprawdę o co pytasz, ale czujnik ruchu z aliexpress
    kosztuje ok 1 usd. każdy taki czujnik ma, albo ma miejsce na
    fotorezystor. fotorezystor również ok 1 usd, za 10 szt, albo 2.5zł w
    sklepie elektronicznym.

    ToMasz