  • 11. Data: 2010-07-31 14:45:37
    Temat: Re: [ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "CUT" 4c534103$...@n...home.net.pl

    > Myślałem o tym, ale chyba nadmierną troską była by wymiana oleju w skrzyni po 20k
    km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W
    > alpach już nim byłem. Grzał się - trzeba przyznać.

    W starych samochodach (takich, jak moja Mercedes) olej w skrzyni
    wymienia się co 30 tysięcy km (bez filtra) a w silniku co 7 tysięcy
    (z filtrem) w sytuacjach nadmiernego obciążania samochodu. (szutry
    i piachy, jazda na krótkich odcinkach po wychłodzeniu silnika czy
    właśnie po sporych górach lub z przyczepą itp.) więc to taka sobie
    nadmierna troska -- zależy od tego, jak przejechałeś te 20 i te 5. :)
    Jeśli normalnie, to nie wymieniaj, a jeśli jakoś niekorzystnie
    żyłowałeś samochód -- wymień, aby mięć święty spokój. Na pewno
    warto dolać pod korki, czyli na maksa na bagietkach. :)

    A w nowych wymienia się zdecydowanie rzadziej i 20 tysięcy km
    to zapewne żaden przebieg dla skrzyni.

    Na pewno warto pomyśleć o hamulcach -- przejrzeć przewody,
    wymienić płyn (jeśli nie był wymieniany w ciągu ostatnich
    dwóch lat) i sprawdzić klocki oraz tarcze.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2010-07-31 15:01:02
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-07-29 14:40, CUT_INZ pisze:
    > Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne.

    ROTFL.

    Kto mówi!. ASB w MB sypią się. 7G padają elektrozawory i to nawet przy
    przebiegach rzędu 50kkm. Była nawet akcja serwisowa w MB, podczas której
    aktualizowano oprogramowanie samochodu, aby miało niższa moc, ponieważ
    skrzynie padały (np. we Viano 3.0 cdi). Niektóe firmy, które zajmują
    się chip-tuningiem zdecydowanie odradzają dłubania diesli MB z ASB,
    ponieważ po chip'e padają.

    > Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma
    > negatywny wpływ na ASB?

    nie

  • 13. Data: 2010-07-31 21:47:49
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-07-31 15:01, megrims pisze:

> [...]
    > skrzynie padały (np. we Viano 3.0 cdi). Niektóe firmy, które zajmują
    > się chip-tuningiem zdecydowanie odradzają dłubania diesli MB z ASB,

    Moje mercedesy (w tym Vito 3.0CDI) mają tylko 5 biegów i nie wiele
    więcej niż 200KM (w przeciwieństwie do twoich). Nie mogę złego słowa na
    te automaty powiedzieć ( a kilka remontów w amerykańskiej produkcji już
    robiłem)

  • 14. Data: 2010-08-01 01:03:56
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-07-31 21:47, CUT pisze:

> [...]
    > więcej niż 200KM (w przeciwieństwie do twoich). Nie mogę złego słowa na
    > te automaty powiedzieć ( a kilka remontów w amerykańskiej produkcji już

    Miałem w sumie 2 MB oba V8 i skrzynia 5-biegowa. I fakt, że ja z tymi
    automatami nie miałem żadnych problemów. Auta te były z 1996 i 2001
    roku. Może wtedy robili je lepiej.

    A tak ogólnie, to ASB są super.

  • 15. Data: 2010-08-02 03:48:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.07.2010 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    > "CUT_INZ" 4c5176b6$...@n...home.net.pl

    > Nie ma. Jadąc w góry -- umyj silnik, aby nie palił się. :)
    > (mój w Norwegii tak mocno się grzał, że czułem smród brudu
    > znajdującego się na silniku)

    Hmm dziwne, mój sie nie grzał nadmiernie, tzn trzymał temp
    termostatu, a zrobilem całe E6. Zgrzał się co prawda do temp
    wentylatora elektrycznego, ale ... w korku w Oslo.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 16. Data: 2010-08-06 00:50:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "megrims" i32a4v$4bj$...@u...news.interia.pl

    > A tak ogólnie, to ASB są super.

    A tak ogólnie, to DSG przełączyła mi przy szybkości
    około 100 km/h na zakręcie/łuku -- myślałem, że śnię!!! :)

    --
    19 lipca i 01 sierpnia rekord PEF !!749!! 749*0.8=599,2 749*0.6=449,4 450-600 to
    (60-80)% . .
    ! 739 ! VV oznacza sztach . Ventolinem
    ^ . . 729 . . . . .
    25 . .01 . .
    * . 18 . 21 719 . . . . . . . . . .
    . . . . 26 . . . g 030405
    P .06 . . . dni 709 .2425 . . lipiec . VVVV
    VV .19 . . . . r02VV
    E ----> . 699 2223 2627 29 01 03 . 07 101112
    17 20 VV . 2728 31 .
    F05 ' . . . 141516 19 690 28 02 06 08 .