    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: ASO - trzeba umieć grać w ich grę i ograć ich
    Date: Tue, 13 Jun 2017 14:59:02 -0000 (UTC)

    Opowiadałem Wam już jak to autoryzowane stacje obsługi aut w USA kuszą
    klientów do pofatygowania się do nich z autem różnymi metodami: a to tania
    wymiana oleju za $20 a potem dopłata rzędu $100 lub więcej czyha gdy chcesz
    dać olej syntetyczny... a to kupon na darmową "multipoint inspection",
    gdzie Ci sprawdzają czy płyny ustrojowe ok, czy wycieraczki ok, czy klocki
    hamulcowe ok, wyciągają Ci pod nos brudne, czarne filtr powietrza i filtr
    pyłkowy kabiny licząc na to że się zlękniesz i im zapłacisz za nowe filtry
    i wymianę, a to kupon na darmowe sprawdzenie zbieżności kół (całej
    geometrii) a potem jak coś jest 0,1 stopnia poza widełkami tolerancji to na
    wydruku prezentowane jest na czerwono jako zagrożenie życia Twoich dzieci i
    oferowana jest regulacja za zaledwie $140 + podatek :-)

    No więc dziś pobawiłem się z moim lokalnym dealerem Acury w jego własną
    zabawę :-)

    Ponieważ przed chwilą wymieniłem opony na nowe (u lokalnego przedstawiciela
    dużej gumiarskiej sieci warsztatów Discount Tires wyszło jakieś $780 z
    robocizną i ubezpieczeniem za Continentale ExtremeContact DWS 06 w
    rozmiarze 235/45R17) a ostatnio robotę z zawieszeniem (i ustawienie
    zbieżności po niej) robiłem w grudniu, pomyślałem że po pół roku warto
    sprawdzić czy wszystko wciąż ok aby nowe gumy nie zaczęły się krzywo
    ścierać...

    No i paczę :) i widzę na ich stroniczce - mają kupon na darmowe sprawdzenie
    geometrii - ok, czyli się bawią w tą samą zabawę co zwykle... Mają też
    kuponik na "multipoint inspection", ok, czyli może wyciągną mi brudne
    filtry, ok... :-)

    Umówiłem się więc na 7 rano. Tylko na kontrolę zbieżności aby być pierwszy
    i nie czekać no i pojechałem do Acury po drodze kupując w innej ASO Hondy
    nieco tańsze niż u Acury te same wycieraczki i filtry (oryginały Hondy)
    jakie wchodzą do mojego i jadę do nich na przegląd z moim 10-letnim
    rzęchem...

    Zbieżność wyszła w tolerancji, czyli wszystko gra... panienka która
    wcześniej "namówiła mnie" na dodatkową darmową usługę w postaci "multipoint
    inspection" przynosi mi uradowana z uśmiechem od ucha do ucha moje wyjęte z
    auta brudne filtry i skarży się też na stare wycieraczki a ja na to że "oj,
    dziękuję bardzo, nie sądziłem że zadasz sobie aż tyle trudu aby mi
    wyciągnąć filtry i pokazać że brudne bo ja wiem że są brudne bo dawno nie
    zmieniałem. Nawet kupiłem już nowe i zamierzałem je dziś wymienić, mam je w
    bagażniku. Wycieraczki też.". I tu otwieram bagażnik i pokazuję nowe
    filtry... pytając: "ale skoro już wyciągnęłaś te brudne to może od razu
    włożysz te moje nowe zamiast wkładać stare?" :-) Panienka na to zaskoczona:
    "oj, muszę zapytać szefa, chyba będę musiała policzyć za robociznę..." -
    ale nie, przyszła za chwilę i powiedziała że wymienili mi moje filtry
    gratis :-)

    Tak więc w efekcie zrobili mi niezły przegląd auta, wypunktowali parę
    drobnych rzeczy do zrobienia (osłona katalizatora nadrdzewiała i się
    telepie oraz jakiś gumowy bloczek/uchwyt belki tylnego zawieszenia),
    sprawdzili zbieżność, hamulce, dolali płyny, wymienili wycieraczki i
    filtry, odstawili umyte auto i nie policzyli ani centa...

    Na przednim siedzeniu od strony pasażera zostawiłem dyskretnie i
    niepozornie nowy pasek wieloklinowy Hondy, (serpentine belt), akurat ten
    sam co wchodzi do mojego auta :-) ale na to się już skubani nie dali
    nabrać, będę go musiał wymienić samemu :-))