    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: AUS 4D - po 15 lutego
    Date: Mon, 16 Feb 2009 12:02:07 +0100

    Sprawdzam sobie dzisiaj numerację 4D i owszem - TP otworzyła ruch na 19xxx.
    Połączenia dochodzą do skutku w obu formach.
    Nie ma żadnej zapowiedzi (ja nie trafiłem) na róznych numerach AUS.
    Nie pamiętam czy miała (czasem) bywać. Na razie nie trafiłem.
    Ale sprawdziłem ze swojej komórki.
    Najpierw pomyślałem czego mogę się spodziewać i dokładnie tak było.
    Otóż Polkomtel nie otworzył ruchu na 19xxx.
    O ile zazwyczaj w kwestii AUS w sieciach ruchomych był burdel do kwadratu
    (burdel "liniowy" był zawsze w TP), podobnie jak z osiemsetkami u mobilnych,
    to tym razem przynajmniej Polkomtel wogóle olał "jakieś tam rozporządzenia".
    Oni (mobilni) chyba myślą jak w mediach - "skoro jestesmy firmą prywatną to
    co oni od nas chcą ?" (a TP to niby jaka ?).
    Z osiemsetkami do dziś jest tak, ze trzeba mieć Orange aby sie tam
    dodzwaniać (pomjam szczątkowe połączenia do egzotycznych operatorów majacych
    jakieś 800).
    No i dziś 19xxx ruch w Polkomtelu nadal nie jest otwarty.
    Czy ja może coś źle rozumiem i reguacje prawne w tym kraju wydaje się "tylko
    wobec TP".
    Operatorzy to operatorzy.
    Czy ktoś wogóle egzekwuje (próbuje ?) regulacje dotyczące numeracji (AUS,
    800 itp) od mobilnych ?
    Był swego czasu szum i przycichło (w sprawie 800 UKE coś miał kontrolować).
    No i cisza jak na 5ESS po Strowgerze.
    Chyba ta zima ciężka jest dla wszelkich polskich urzędów.
    NIC się nie dzieje, nikt nic nie robi. Nic nie wychodzi (nawet swojego
    własnego rozporządznia w sprawie KTPC nie mogli znoelizować - i chyba dobrze
    się stało).
    Marazm, zima - nie ma nic.
    Cięzki luty dla misiów w Tatrach i dla dyrektorów depertamentów.
    Rok już lezy PROJEKT rozporządzenia w sprawie wymagań jakim ma odpowiadać
    odbiornik cyfrowej TV naziemnej.
    Niby uzgodniony i lezy i czeka na podpis ale..... wróbelki ćwierkają że jak
    kto tam zagląda to takie poprawki sadzi, że strach - wynika że odbiornik
    najlepe jakby był taki żeby go producenci musieli dopiero zaprojektować i
    żeby broń Boże nie było w jakimś kraju modelu odpowiadającego wymaganiom).
    Krajowej tablicy Przeznaczń Czestotliwości najapierw nie nowelizowano bo
    czekano na oficjalne dokumenty po Światowej Konferencji Radiokomunikacyjnej.
    ITU opublikowało.
    Pytam więc UKE czy nowelizują (coś robią wogóle..., jakas wersja robocza
    itp).
    Nie. Nic nie robią (odpowiedzieli) bo czekają na nowelizację.... PT.
    Tam ma się zmienić definicja użytkowników radiowych (pierepałki nazywicze
    typu "wosjkowy" vs "rządowy" itp).
    Problem w tym iż żaden PROJEKT nowelizacji nad jakim JAKIKOLWIEK URZĄD
    pracuje.... nie zawiera takich poprawek.
    I nikt im nic nie powie.
    I co ? Uchwali się nowelizację i znowu się będzie "projektowało" następną bo
    się czegoś zapomniało ?
    A może te zmiany (nazw uzytkowników) wcale nie są potzrebne ?

    Odnoszę wrażenie że nad tym krajem nikt nie panuje.
    Czy leci z nami Pilot ?
    vari