  • 31. Data: 2017-10-27 23:37:14
    Temat: Re: AVD przykład kolejny...
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-27 o 22:44, HF5BS pisze:
    > wolę swoje badziewia SHP-1900, niedrogie,

    Zerkam na ceneo.pl -- /circa/ 36 zeta, za... Philipsa? Nnno, niedrogie,
    fakt. . Ale z kabelkiem? Ja tam wolę Bluetooth, wygoda! Tyle, że z
    ładowaniem aku trochę się człowiek na-zapomina, wysiądą w najgorszym
    momencie, ale... Ale w większości na taką okazję jest gniazdko
    mini-jackowe, działają wtedy jak "zwykłe". Inną wadą, dla mnie mocno
    dziwną, jest to, że nikt najwyraźniej nie robi słuchawek via BT ze
    sterczącym mikrofonem, nieodmiennie jest kretyńsko "wkomponowany" w
    nausznik (że się tak wyrażę. Bo choć chodzi o słuchawkę, to można nie
    załapać "o co")...

    Efektem tego "wkomponowania" jest to, że choć ja słyszę rozmówcę
    nadzwyczaj dobrze, to on mnie ni c***ja, i drze się jak opętany, co jest
    w takich wypadkach odruchem typowym.

    > muzyki słucham, nie sprzętu.

    A który stopień umuzykalnienia jest Twoim udziałem? ;-)

    > Albo przez telefon gadam, na tych samych słuchawkach (wtedy mikrofon
    > z telefonu).

    No to sknerzysz, bez sensu! Jeśli używasz ich do telefonu, to wykosztuj
    się na takie z mikrofonem, tylko (jak wyżej napisałem) z mikrofonem
    *sterczącym* (acz dobrze byłoby, aby go można było chować).

    > jadę samochodem i nie słyszę silnika, to czuję się mocno nieswojo...

    Pamiętam wypadek, chłopak miał słuchawki na uszach, słuchał czegoś-tam
    sobie z walkmana (dość dawno to było), i podrygiwał tanecznie, na
    przystanku tramwajowym. Nie usłyszał, że właśnie nadjeżdża, i wlazł
    prosto pod koła. Nie przeżył. Od tego czasu mam alergie na "słuchaczy",
    co to mają potencjometr tak rozkręcony, że w odległości ładnych kilku
    metrów da się słychać "razem z nimi"...

  • 32. Data: 2017-10-27 23:48:03
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-10-27 o 10:01, Piotr Wyderski pisze:
    > A nie zainteresowały Cię reklamy TV OLED, które pokazują, o ile
    > lepiej będzie wyglądał obraz na takim telewizorze w porównaniu do
    > zwykłego LCD? Puszczane na telewizorze LCD... A jednak klasyk się
    > nie mylił i ciemny lud to kupi...

    A co, mieli potencjalnym nabywcom wysyłać najwyższej jakości fotki?
    Czepiasz się. Nie miałem w rękach żadnego OLED-a, ale podobno są niezłe:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Organiczna_dioda_elekt
    roluminescencyjna

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 33. Data: 2017-10-27 23:48:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Taki znakomity dzwiek, czy sadzac po nazwie - tak znakomite kasowanie
    > halasu ?

    Przede wszystkim idealne dopasowanie do głowy i ucha od razu
    po wyjęciu z pudełka. Nigdy nie trafiłem jeszcze na tak dobrze
    dopasowane słuchawki. Gdy mi przeszło to wrażenie, to wtedy
    zdałem sobie sprawę z tej uderzającej ciszy. A grały normalnie,
    ale nie miałem wyśrubowanych wymagań. Test się skończył szybko,
    bo mi córka zaczęła uciekać z pendrive. :-)

    > Myslisz, ze to cos zmieni ?

    Przynajmniej nie będzie możliwości kłamania w żywe oczy,
    a odtąd działa już zasada "chcącemu nie dzieje się krzywda"
    i problem przestaje mnie interesować.

    > Co prawda slysze juz reklame "nasz szampon kupuje sie w aptece,
    > bo to jest wyrob medyczny i dlatego dziala, nie tak jak te ze
    > sklepow, ktore niczego nie leczą".

    Z trzeciej strony, lekarz przepisał mi kiedyś m.in. ibuprofen.
    Nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że był na receptę. Farmaceuta
    upewniał się, czy koniecznie chcę właśnie taki, więc z przekory
    zacząłem rżnąć głupa i nalegać, że taki mi właśnie przepisano
    i taki chcę, bo przecież lekarz nie może się mylić. Dostałem
    skromne pudełeczko bez marketingowych napisów Max/Forte/Ulra itp.
    i 3x niższej cenie niż leżący koło lady Ibuprom.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2017-10-27 23:52:32
    Od: c...@g...com

    Mam QC25. Kupiłem jako środek ochrony słuchu przy frezarce. Sprawują się dobrze, ale
    "znakomite kasowanie" to bełkot marketingowy. Dobrze (aktywnie) tłumią basy - do
    kilkuset herców, ale głos stojącej obok osoby tłumiony jest niewiele bardziej niż
    tylko pasywnie a więc niezbyt mocno, daje się zrozumieć bez trudu (o ile nie
    ogłuszymy się muzyką). W praktyce: świetnie tłumi odgłos silnika (diesel) w
    samochodzie czy autobusie ale kanara będzie raczej słychać ;)
    Na kabelku jest mikrofon i leniuch do sterowania smartfonem - są 2 wersje kabla, dla
    Androida i Appla. Kabelek jest wymienny, ma swoją własną wtyczkę wciskaną głęboko w
    lewą słuchawkę. Zasilanie 1 szt. R03, wystarcza na długo.
    Po kilku godzinach uszy się trochę pocą, ale ucisk nie przeszkadza.
    Nie każdemu odpowiada efekt tłumienia - kto był w komorze bezechowej może to sobie
    wyobrazić - ale można się przyzwyczaić.
    Dźwięk dobry, ładne basy, środek i góra też OK. Nieco gorzej jest po wyłączeniu
    aktywnego tłumienia (przekompensowali?).
    Kilozłotówka to na pewno przesada, ale (prywatnie) dałbym może nawet pięćset...

  • 35. Data: 2017-10-27 23:56:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    BaSk wrote:

    > A co, mieli potencjalnym nabywcom wysyłać najwyższej jakości fotki?
    > Czepiasz się.

    Tak, czepiam się wyświetlania na LCD i kineskopach reklamy
    *pokazującej*, jak fantastyczne kolory będę miał dopiero po
    zakupie OLEda. A na programie I PR powinni reklamować zalety
    transmisji FM, będzie komplet.

    > Nie miałem w rękach żadnego OLED-a, ale podobno są niezłe

    Ależ ja nie twierdzę, że nie są niezłe, tylko jeśli ktoś
    na kineskopie zobaczył kolory, których dotąd nie miał, to
    przestaje mnie dziwić, że słyszy dźwięki, których nie ma
    i leczy się produktami spożywczymi bez fachowego sprawdzenia,
    czy w ogóle potrzebuje jakiejkolwiek suplementacji. I obawiam
    się, że to niestety jest norma, a nie margines.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 36. Data: 2017-10-28 02:32:04
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    > Zerkam na ceneo.pl -- /circa/ 36 zeta, za... Philipsa? Nnno, niedrogie,

    Ano, "Filips". Z kabelkiem.

    > fakt. . Ale z kabelkiem? Ja tam wolę Bluetooth, wygoda! Tyle, że z

    Z pewnością. Ale jakoś mnie do BT nie ciągnie, może z braku przyzwyczajenia?
    (nie korzystałem, BT jedynie pliki i udosteonienie netu robił).

> [...]
    > sterczącym mikrofonem, nieodmiennie jest kretyńsko "wkomponowany" w
    > nausznik (że się tak wyrażę. Bo choć chodzi o słuchawkę, to można nie

    Mnie będzie potrzebny raczej duży mikrofon...

    > Efektem tego "wkomponowania" jest to, że choć ja słyszę rozmówcę
    > nadzwyczaj dobrze, to on mnie ni c***ja, i drze się jak opętany, co jest
    > w takich wypadkach odruchem typowym.

    Ja rozkminiam tak, że po wtyczce, jeśli jest 3-stykowa, to automatycznie,
    zostaje mikrofon w telefonie. Śmiesznie wygląda, jak gadasz do fona
    fejs-tu-fejs (nie mylić z gównianym FB), ale za to jest to skuteczne i nie
    trzeba krzyczeć. Jak wtyczka jest 4-stykowa, to mikrofon w telefonie odpada
    i trzeba skorzystać z zewnętrznego.

    > A który stopień umuzykalnienia jest Twoim udziałem? ;-)

    A to jest coś takiego? :) Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Prawdą jest
    natomiast, że jako wyjątek, mimo, co też u mężczyzn nieczęste, że bardzo
    dobrze rozróżniam kolory, jestem słuchowcem, ale zdecydowanie bez słuchu
    absolutnego. W dzieciństwie chciałem nawet zapisać się do chóru i śpiewać,
    trochę mniej chciałem też grać na jakichś klawiszach, ale temat rozmył się,
    bez nawet próby podejścia do szkoły muzycznej.

    > No to sknerzysz, bez sensu! Jeśli używasz ich do telefonu, to wykosztuj
    > się na takie z mikrofonem, tylko (jak wyżej napisałem) z mikrofonem
    > *sterczącym* (acz dobrze byłoby, aby go można było chować).

    To taki zamiar mam, ale zrobić to inaczej, niż przeciętnie. Tylko, że moje
    słuchawki mają grać, a nie kosztować. Widziałem "wynalazek dr Dre", takie
    słuchawki, co to kosztują za markę, to nie powtórzę swojej myśli wobec nich,
    bo ja za granie chcę płacić, za właściwości, a nie szpanerski wygląd, czy
    napis.
    Słuchawkom najprawdopodobniej kupię nowy kabel, najlepiej taki, co w jednym
    "pancerzu" ma jakby dwa kable razem, jeden w ekranie, dwie żyy, dla obu
    kabałów, drugi w ekranie, dla mikrofonu, oddzielone od siebie... Choć w
    bzykadełkach dousznych, są po prostu, 4 plecione linki-żyły, bez
    ekranowania, a złe się jakoś nie dzieje. Mam już przyfilowany na Alledrogo
    kabel (choć wcale nie mówię, że go wezmę), a mikrofon, to chcę zrobić na
    klipsie, przypinany do ubrania, ale i wiszący, tak aby wystarczająco dobrze
    łowił dźwięki. Porobię próby. Może kupię jakieś bzykadła z mikrofonem, mnie
    chodzi o pewną rzecz, którą chcę rozwiązać, myślę, że będzie to proste -
    przełącznik między zastosowaniem tego w telefonie, a zastosowaniem w
    noszonej radiostacji, aby nie targać (bez skojarzeń proszę) gruchy, którą
    miałbym ściskać (no bez skojarzeń proszę...), co może np w terenie bardzo
    przeszkadzać, bo nie zawsze ręce są całkiem swobodne.

> [...]
    > prosto pod koła. Nie przeżył. Od tego czasu mam alergie na "słuchaczy",
    > co to mają potencjometr tak rozkręcony, że w odległości ładnych kilku

    Jest w przepisach przewoźnika, przynajmniej w Warszawie, że nie wolno
    zakłócać spokoju w pojeździe, m.in. graniem. Ktoś mi kilka lat temu
    opowiadał, ze kierowca w autobusie powiedział, że nie pojedzie, dopóki
    "słuchacz" nie ściszy swojego hałaśliwego brzęczydła.
    Był w Wa-wie chyba wypadek, że gościu jebnął się z karetką na gwizdkach.
    Miał tak głośno muzykę, że nie słyszał sygnałów. Osobiście uważam, ze za
    zbyt głośne słuchanie muzyki w aucie, należy odbierać prawko na 3 miesiące.
    Osoby głuche z pewnością są odpowiednio szkolone do swej niepełnosprawności,
    a taki Janko Muzykant z Pizdowa Włoskiego to szczerze wątpię. Chce głośno,
    niech zjedzie na postój i słucha, choćby kamienie w otoczeniu kruszył, pod
    warunkiem nie zakłócania spokoju okolicy. Kilkanaście dni temu w nocy (z
    psem wychodzę średnio o 2:00) jeden buc miał tak głośno, że słychać było
    drżenie szyb jego auta, bo osadzenie nie dawało rady i brzęczały.

    Przyznaję, że korzystam z telefonu chodzac po chodniku, a także przechodząc
    przez ulicę. Zawsze jednak zostawiam sobie kawałek oka, aby luknąć jaka jest
    sytuacja, zawsze, jeśli wymaga szczególnego skupienia, lub jest ch...wa
    widoczność, zawieszam korzystanie. Jak jest spokojniejsza sytuacja, to
    wspomagam się słuchem (na spokojniejszej ulicy jestem w stanie przejść na
    słuch, niekiedy nawet mając cicho muzykę na słuchawkach, do przejścia
    uchymam wtedy słuchawki, by nie odcinały od otoczenia)

    Ja kojarzę, o co chodzi, nawet na YT znajdowałem filmy pokazujące taką, lub
    podobną sytuację, że gość wpakował się pod coś. Głupoty nie żałuję. Nawet,
    jeśli to moja - nigdzie nie twierdzę, że to jest mądre. Świadom jestem
    jednak konsekwencji, że w razie czego, pretensje tylko do siebie.

    A na walkmaniarzy, za czasów jeszcze kaseciaków, nierzadko pomagał mi mój
    sprzęcik - radio ręczne, dyskretnie wciskało się nośną, kilku "słuchaczy"
    szybko się zniecierpliwiło :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 37. Data: 2017-10-28 03:00:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    > i leczy się produktami spożywczymi bez fachowego sprawdzenia,
    > czy w ogóle potrzebuje jakiejkolwiek suplementacji. I obawiam
    > się, że to niestety jest norma, a nie margines.

    Pamiętam na rehabilitacji, dość mocno sprzeczałem się z jedną z babek, o
    suplementy właśnie, z powodu beztroskiego, wręcz bałwochwalczego podejścia
    do tychże. Nie dała sobie objaśnić, że to wcale nie musi być takie dobre, że
    prawie na pewno daje to tyle, co srające ptaki, czyli gówno. Że ch.j
    wiadomo, co tak naprawdę w środku siedzi, że przede wszystkim witaminy jako
    suplement i w ogóle, tabletkowe, są do stosowania awaryjnego, leczniczego, a
    nie po to, aby jak się komuś jabłuszka, czy marcheweczki zjeść nie chce,
    żeby ćpać proszki i kapsułki. Teoretycznie, mógłbym w labie chemicznym
    produkować białka, witaminy, aminokwasy, itd. Ależ byłbym zdrowy, żrąc same
    sterylne rzeczy.
    Moja Mama jest nauczycielką, akurat WF, podpytałem ją na temat "ćwiczenia
    mięśni bez wysiłku" aparatem elektrycznym. Obśmiała to już na wstępie.
    Dziwnym trafem w reklamach aplikują to sobie już osóbki z kaloryferkiem...
    Sporo jest ostatnio reklam typu "bez wysiłku gadasz w języku obcym już po 2
    tygodniach". Aha, tumikaktus... To czemu to nie jest takie powszechne?
    Przecież to takie super-hiper... A reklamę procków MMX w naszej telewizorni
    pamiętacie? https://www.youtube.com/watch?v=yle62VB-UP4 (to akurat jest z
    innej TV i nie tak wyraźne, ale widać, o co chodzi) A dziś, dodmuchasz do
    266 i co możesz. XP uruchomić...

  • 38. Data: 2017-10-28 10:43:53
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 27.10.2017 o 22:33, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    > wiadomości news:59f2f177$0$15193$65785112@news.neostrada.pl...

    > Słynne oscilococcinum, ekstrakt z kaczych wątróbek...
    > Chociaż... jak gorącym latem siedziałem na kasie, to doprawienie napoju
    > kawowo-herbacianego po 1-2 krople na szklankę, znakomicie pobudzało,
    > żeby upał nie rozłożył. Nawet, jeśli to był efekt placebo, to dodatek
    > swoje zadanie spełnił.
    > A ten ekstrakt nie był ZTCP nijak oznaczany.

    Oznaczenie jest, ale zakodowane. Jest tam napis 200K. Uzyskanie 200K
    polega na tym, że bierzemy 1ml macierzystej substancji, rozcieńczamy do
    100ml, pobieramy z tego 1ml, rozcieńczamy do 100ml... i tak dwieście
    razy. Policz prawdopodobieństwo, że w całej buteleczce jest co najmniej
    jedna cząsteczka pierwotnego ekstraktu :-)

    > Ach, cudo, ach cacy. Tylko
    > ja chyba po samym sposobie reklamowania wiedziałem, że to zwykłe gówno.
    > Albo to (ostro się naszukałem, znalazłem kiepskiej jakości, ale jest),
    > https://youtu.be/Z7ncFKAg9J8?t=1m47s, ten tonik, to maleńka (chyba 50
    > ml) buteleczka, kosztująca wówczas ok. 15.000 PLZ, a w skuteczność po
    > prostu nie wierzyłem. Reklamowali, a jakoś ilość pryszczersów nie malała.

    Przeciw pryszczom jest terapia, kwasem retinolowym. Droga i
    nieprzyjemna, ale stuprocentowo skuteczna.

    P.P.

  • 39. Data: 2017-10-28 13:13:45
    Od: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-28 o 10:43, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > dwieście razy. Policz prawdopodobieństwo, że w całej buteleczce jest
    > co najmniej jedna cząsteczka pierwotnego ekstraktu :-)

    W homeopatię nie wierzę, a przynajmniej w jej dwie naczelne zasady:
    1. Czym się trujesz, tym się lecz, oraz:
    2. To całe zyliono-krotne rozcieńczanie. Acz oni dodają do tego jeszcze
    "energiczne wstrząsanie", które jakoby prowadziło do jakiejś
    "energetyzacji" (że co?) rozcieńczanego w kolejnych stopniach roztworu.
    Ale...
    Ale wymyśliłem sobie, że za skuteczność (wszak wielu twierdzi, że im te
    h~ leki faktycznie pomagają) odpowiadać mogą... bakterie! Które
    uodparniają się na ową truciznę ("tym się lecz"), dzięki temu
    postępującemu rozcieńczaniu. I że potem te uodpornione mikrobusy tą
    swoją odpornością jakoś "zarażają" pacjenta.
    Hm, muszę to jeszcze przemyśleć.

    Jednak najprawdopodobniej leki h~ mają głównie (a może nawet "jedynie")
    działanie placebo, ale... Ale ono jest zdumiewająco skuteczne: w
    zależności od choroby może być nieco wyższe, czy niższe, lecz oscyluje
    wokół... 50%! dla porównania: jeśli jakiś lek ma skuteczność nieco tylko
    ponad 55%, to uznaje się go za "wielce obiecujący", i pompuje się
    niewyobrażalną wręcz kasę na dalsze badania. To wyraźnie wskazuje na
    znany zresztą od dawna fakt, iż zdumiewająca mnogość chorób ma podłoże
    psychosomatyczne. Dlatego też ludzie religijni mogą chorować rzadziej,
    wszak chroni ich Duch Święty ;-)

    A już na pewno szybciej, i częściej zdrowieją, wszak w wielu chorobach
    bardzo liczy się "wola walki" pacjenta: gdy jej zbraknie, to
    średnio-groźne choróbsko może mało odpornego (psychicznie!)
    nieszczęśnika -- szybko wpędzić do grobu. No a wiara, jak wiadomo:
    1. Przenosi góry, no i w ogóle:
    2. czyni cuda.

    --
    Goszyści, zamiast rzetelnego programu nakierowanego na rozwój
    gospodarczy -- serwują pasztet dobrze brzmiących hasełek, których

  • 40. Data: 2017-10-28 15:13:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> napisał w wiadomości

    > Oznaczenie jest, ale zakodowane. Jest tam napis 200K. Uzyskanie 200K

    Ach, nie to miałem na myśli, chodziło mi o konkretne wskazanie, z czego
    jest.

> [...]
    > Policz prawdopodobieństwo, że w całej buteleczce jest co najmniej jedna

    Hmm... Nie mam ściągawki z rozmiarem cząsteczek, ale coś kojarzę, że już w
    okolicach kilkudziesięciu poniżej 50, prawdopodobieństwo, że tam COŚ (a
    wręcz COKOLWIEK prócz wody) JEST, jest nikłe, unikatowe, mniejsze, niż
    szansa wygrania pełnej kumulacji w Jacka, niż szansa wygrania 10x10x10 (10
    liczb, 10 trafień, stawka x10) w Multi-Multi, niż szansa trafienia
    megakumulacji w Lotto, naraz wszystkich trzech. Stara Maciachowa dała kaczkę
    z podwórka 40 lat temu, bo stary na gorzołę nie miał i do dziś to
    rozcieńczają :P

    > Przeciw pryszczom jest terapia, kwasem retinolowym. Droga i nieprzyjemna,
    > ale stuprocentowo skuteczna.

    Ja bym może "łyknął", ale w narodzie nie przejdzie, ludek woli lekko, łatwo
    i przyjemnie, wziąć proszeczek na bul... wróć, ból głowy, niż pójść do
    lekarza sprawdzić, czy się jakiś syf (guz, anewryzm - bardzo niebezpieczna
    sprawa, czy jakiś robal, itd.) nie zalęga. Pani kierująca śmigłowcem woli
    wziąć Gripex (hint - w składzie pseudoefedryna, super dla kierowców i
    pilotów :P), niż wyleczyć niedyspozycję, ale reklama nie kłamie... (taki
    chuj).