  • 1. Data: 2010-07-23 16:18:33
    Temat: AVT1007 - regulator obrotow...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witam

    Zlutowalem wlasnie ten uklad i mam dwie watpliwosci
    przed wlozeniem wtyczki do gniazdka ;)

    Pierwsza to funkcja potencjometra P2 - brak opisu...

    Druga, wazniejsza watpliwosc - co sie stanie jesli
    w gniazdku beda zamienione miejscami przewody zerowy
    i fazowy? Uklad musi byc odpowiednio podlaczony -
    strzeli ogniem czy po prostu stanie sie nic?

    Nie sadze, zebym mial we wszystkch gniazdkach faze
    w tej samej dziurce ;)

    Z gory dzieki...

  • 2. Data: 2010-07-23 16:18:45
    Temat: Re: AVT1007 - regulator obrotow...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Ps. http://www.argus.lv/pub/datasheets/1007PL.pdf

  • 3. Data: 2010-07-23 16:41:09
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Pierwsza to funkcja potencjometra P2 - brak opisu...

    lewo wolniej, prawo-szybciej?

    > Druga, wazniejsza watpliwosc - co sie stanie jesli
    > w gniazdku beda zamienione miejscami przewody zerowy
    > i fazowy? Uklad musi byc odpowiednio podlaczony -
    > strzeli ogniem czy po prostu stanie sie nic?

    Nic?

    Toż to zwykły regulator fazowy na traku siejący zakłóceniami aż miło.

  • 4. Data: 2010-07-23 16:50:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Ps. http://www.argus.lv/pub/datasheets/1007PL.pdf

    http://pdf.elenota.pl/pdf/Temic/u2008b.pdf

    Z tego wychodzi, że ten potencjometr to nic istotnego ;)... ustawiasz
    nim zakres regulacji ;)...
    Co do "biegunowości" - nic się nie stanie, gdy zamienisz zero i fazę. W
    sumie zero i faza niczym się od siebie nie różnią i układ, który dostaje
    zasilanie nie potrafi odróżnić co jest czym. Rożnica jest taka, że zero
    jest uziemione i nie kopie, a faza kopie. I tu może być problem -
    większość (nie wszystkie) elementów układu jest na potencjale kilkunastu
    woltów względem ścieżki oznaczonej jako zerowa. Jeśli podłączysz jak na
    rysunku - będzie to powiedzmy 15V względem ziemi - napięcie bezpieczne.
    Jak na odwrót - to będzie 215V - już gorzej... Jeśli układ siedzi w
    plastikowej puszce i nie da się go dotknąć (nawet metalowej części
    potencjometru!!!) to nie ma to znaczenia.

    Konop

  • 5. Data: 2010-07-23 17:00:18
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > plastikowej puszce i nie da się go dotknąć (nawet metalowej części
    > potencjometru!!!) to nie ma to znaczenia.

    Dzieki za wyjasnienie, jutro odpale ;)

  • 6. Data: 2010-07-23 17:53:36
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > plastikowej puszce i nie da się go dotknąć (nawet metalowej części
    > potencjometru!!!) to nie ma to znaczenia.

    Nie wytrzymalem do jutra ;)

    Dziala. Odkurzacz daja sie ladnie sterowac...

    Widze tylko, ze musze zalozyc radiator
    i zmienic rezystor na wiekszej mozy bo 2W
    jednak sie grzeje...

    Dzieki!

  • 7. Data: 2010-07-23 20:55:47
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Toż to zwykły regulator fazowy na traku siejący zakłóceniami aż miło.

    Witam, ja tam sie nie znam na tym wszytkim ale w opisie napisali :

    "Dzieki zastosowaniu rezystora R2 bezpooerednio do31czonego do przewodu
    fazowego, wewnetrzne bloki
    synchronizacyjne US1 steruj1 za31czaniem triaka w sposób synchroniczny z
    przebiegiem napiecia
    zasilaj1cego. Minimalizuje to w znacznym stopniu zak3ócenia
    radioelektryczne, które musia3yby
    powstaa podczas impulsowego prze31czania du?ych indukcyjnooeci (a taki
    charakter maj1 uzwojenia
    silników elektrycznych) przy du?ych wartooeciach napiea zasilaj1cych. Nie ma
    wiec potrzeby
    ekranowania regulatora, mo?na tak?e pomin1a filtry sieciowe. Poziom
    generowanych zak3ócen jest
    znacznie mniejszy ni? podczas korzystania ze standardowego zasilacza
    impulsowego."

    To jak to wkońcu jest?
    Kto ma rację?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2010-07-25 06:48:49
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Hehe

    Uklad pochodzil ze trzy minuty a silnikiem
    na minimalnych obrotach i zamilkl ;)

    Triak nie byl goracy - mial przykrecony kawalek
    aluminium w charakterze radiatora...

    Wymienie triaka i zobacz, moze odpali.

    Ten uklad grzeje sie bardziej, gdy silnik pracuje
    z wiekszymi obrotami, mniejszymi czy nie ma zwiazku?

    J.

  • 9. Data: 2010-07-25 07:02:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Ps. Ciekaw jestem jak jest skonstruowany ten regulator:
    http://allegro.pl/item1149269115.html
    Wpinany ma byc po prostu w szereg z odbiornikiem.

  • 10. Data: 2010-07-25 09:03:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 09:02:59 +0200, Jakub Jewuła wrote:
    >Ps. Ciekaw jestem jak jest skonstruowany ten regulator:
    >http://allegro.pl/item1149269115.html
    >Wpinany ma byc po prostu w szereg z odbiornikiem.

    triak plus diak.

    Czy podobne rozwiazania.

    J.