    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Sun, 30 Nov 2014 03:39:06 -0800 (PST)
    Subject: AWS-7 - kolory przewodów mikrotelefonu
    From: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Dzień dobry,

    na początek żarcik, którym poczęstował nas kiedyś na studiach doktor prowadzący
    laboratoria z sieci telekomunikacyjnych.
    Czym się różni informatyk od inżyniera łączności?
    Informatyk podnosi słuchawkę, a inżynier łączności podnosi mikrotelefon.
    (Karol Strasburger się uśmiecha.)

    A teraz do rzeczy.
    Dostałem od kolegi stos części, z których udało się skompletować automat AWS-7.
    Próbuję zmontowany automat teraz uruchomić. Jest podłączony kawałkiem do bramki VoIP,
    na której jest aktywny analogowy port telefoniczny.
    Kiedy podnoszę słu... yyy.. mikrotelefon AWSa, mam głucho, ale linia na bramce
    podnosi się do pracy.
    Kiedy wywołuję numer skonfigurowany na bramce, AWS dzwoni. Podniesienie mikrotelefonu
    powoduje odebranie połączenia, natomiast nie mam fonii w żadną stronę.

    Wskazanie pada na uszkodzenie wkładek mikrotelefonu lub jego niewłaściwe podłączenie.

    Razem ze stosem części dostałem instrukcję serwisową wydaną przez Telkom-Telos,
    niestety kolory przewodów do słuchawki nie są oznaczone. Próbowałem wszystkich
    możliwych kombinacji ich podłączenia pod zaciski, ale nie było różnicy.
    Korpus słuchawki jest rozbieralny, ale nie mam odpowiednich narzędzi, żeby to zrobić.
    Są tam śrubki na wkrętak widełkowy (chyba tak to się nazywa), poza tym są skorodowane
    i może nie być łatwo je wykręcić.

    Czy Szanowni Grupowicze mają może jakieś sugestie co do weryfikacji sprawności
    słuchawki i jej wkładek? Które pary przewodów (do wyboru są czerwony, niebieski,
    biały, zielony) odpowiadają za mikrofon, a które za głośnik?
    Które zaciski na płycie głównej AWSa są do czego? Oznaczone są cyframi 1, 2, 3 i 4.
    Powinienem na omomierzu widzieć jakieś charakterystyczne wartości oporności?
    Wiem, że najlepiej byłoby podłączyć inną słuchawkę, ale z relacji kolegi, od którego
    dostałem te graty, wynika, że one mają jakieś specjalne wkładki przystosowane do
    pracy w warunkach zewnętrznych i inne wkładki nie będą działać. O drugą słuchawkę do
    AWSa, szczególnie taką, co do której nie miałbym wątpliwości, będzie ciężko.

    Dziękuję, pozdrawiam,
    Jacek