-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.task.gda
.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: "CRAY" <c...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Agregat pradotworczy z silnika samochodowego
Date: Tue, 7 Jun 2011 14:43:34 +0200
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 27
Message-ID: <isl6i6$8ti$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: host-217-172-250-233.lodz.mm.pl
X-Trace: news.mm.pl 1307450758 9138 217.172.250.233 (7 Jun 2011 12:45:58 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Jun 2011 12:45:58 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28876
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Chciałbym się poradzić w kwestii koła zamachowego. Mam silnik od Omegi 3.0
V6 x30xe, który używany będzie do napędzenia prądnicy (stała prędkość
obrotowa - ok. 2300 obr/min). Silnik mam w wersji z automatyczna skrzynia
biegów czyli cienkie koło zamachowe z wieńcem do którego przykręcona jest
przekładnia hydrokinetyczna - usztywnia koło.. Do połączenia silnika i kół
pasowych zakupiłem wal kardana z kompensacją wzdłużną, bańkę przekładni
rozciąłem na pół i przyspawałem płytę stalowa z kołnierzem do mocowania
wału. Całość jest na pewno niewyważona i będę musiał to zrobić ze względu na
panewki. Przyznam ze po pewnym czasie zacząłem się zastanawiać nad
poprawnością takiego rozwiązania i rozważam czy nie lepiej pozbyć się
przekładni i zostawić tylko koło z wieńcem i do środka, w miejscu gdzie koło
przykręcane jest do wału silnika, dorobić krotki łącznik (pełniłby funkcje
istniejącej podkładki)do wału kardana. Pytanie tylko czy samo koło z wieńcem
nie będzie zbyt giętkie i zbyt lekkie? Druga opcja to zrobienie nowego
grubszego koła, może ktoś się orientuje ile powinien ważyć taki zestaw?
http://w525.wrzuta.pl/obraz/57KHS1LBcd8/1005
http://w525.wrzuta.pl/obraz/6ZkgXjJQW6q/1001
http://w525.wrzuta.pl/obraz/9rHmyJQlsl8/1002
http://w525.wrzuta.pl/obraz/a9SlCjithki/1006
http://w525.wrzuta.pl/obraz/7DDQOUFw0oC/1003
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.11 14:55 J.F.
- 07.06.11 19:57 PeJot
- 07.06.11 20:29 CRAY
- 08.06.11 10:08 J.F.
- 09.06.11 16:43 marvin
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=