    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Akceptacja subskrypcji przez odebranie sms... ?
    Date: Sun, 20 Apr 2014 11:40:10 +0200

    Odkryłem w bilingu, że na jednym z moich nr abonentowych mam aktywna
    subskrypcje sms. Był to iplus włożony na stałe do modemu, nie czyta i
    nie wysyła sie z niego sms. Zadzwoniłem na infolinie z prośbą o
    wytłumaczenie jak to możliwe, skoro nie ma możliwosci wysłania sms to
    jak nastąpiło "zapisanie" się do subskrypcji. Trafiłem na jakiegoś
    mądrale, który powiedział, że nie trzeba nic wysyłać, samo odebranie
    (!!) jakiegoś sms powoduje już zapisanie i potwierdzenie subskrypcji.
    Jak to możliwe aby jedynie odebranie skutkowało akceptacją? Wydawało
    mi się, że zapisanie musi odbyć się poprzez mniej lub bardziej
    świadomy akt woli poprzez PODANIE swojego nr w jakimś serwisie lub
    WYSŁANIE sms potwierdzającego. Czyli akcja ze strony ofiary (sam
    podaję swój nr lub wysyłam sms akceptujący) lub ofiarodawcy (ktoś się
    bawi nie swoim telefonem lub numerem). Natomiast, żeby akceptacja
    była przez odebranie? Z pół godziny rozmawiałem z konsultantem, żeby
    mi to wytłumaczył niestety jedynie przetwarzał, że informatykiem nie
    jest a sam by chciał widzieć jak oni (te firmy) to robią. Po rozmowie
    mam kilka refleksji offtopicznych:

    - skrypty konsultantów ciągle traktują dzwoniącego jak idiotę lub
    osobę nie znającą się na niczym, osobie której można wciskać głupotę,
    podejrzewam, że konsultant dokonywał jakiegoś skrótu myślowego, stąd
    nie mogliśmy się dogadać. Momentami potwierdzał kontekstem swojej
    wypowiedzi, że musiało nastąpić jakieś wysyłanie sms, żeby
    potwierdzić subskrypcję. Jak mu to wytknąłem to się szybko z tego
    wycowywał...

    - konsultant jednak może sam oddzwonić gdy nastąpi nieoczekiwane
    rozłączenie. Wcześniej się z tym nie spotkałem. W przypadku gdy
    przeprowadza się jakąś skomplikowaną procedurę i w trakcie rozmowy (a
    przed zakończeniem sprawy) nastąpi rozłączenie, ponowny kontakt z
    infolinią skutkuje z połączeniem z innym konsultantem i sprawę trzeba
    od nowa... nie wspominając o tym, że czasami połączenie z innym
    konsultantem może spowodować "niemożność" załatwienia sprawy bo suma
    wiedzy całej infolinii jest rozdzielona pomiędzy wszystkimi
    konsultantami (mBank). Ciekawe kiedy zarządzający callcenter odkryją
    funkcję "sticky" w konfiguracji systemu, powodującą, że ponownie
    dzwoniący nr w krótkim czasie jest automatycznie kierowany do kolejki
    tego samego konsultanta co poprzednio, ew. jest zapowiedź w stylu
    "wybierz 9 aby połączyć ponownie z poprzednim, 0 aby do innego".

    --
    Marek