  • 11. Data: 2018-02-18 12:12:05
    Temat: Re: Aku NiMH - jakie do tel. stacjonarnego?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 19:30, t-1 pisze:

    >> tak zastanawiam się,
    >> jakiej pojemności?

    > 600mAh max 1000.
    > Niklowo kadmowe nie miały więcej.

    Kilka lat temu napaliłem się na takie AAA o pojemności 1Ah, Energizer i
    Duracell. Po kilku miesiącach używania kupiłem nowe aparaty, bo zaczęły
    się rozłączać natychmiast po włączeniu. A to po prostu były winne
    akumulatorki. No to upolowałem GP EkoPower o pojemności 0,65Ah (niższej
    nie spotkałem) i już chyba ponad 3 lata jest spokój. Podobne problemy
    miała kuzynka, też pomogła wymiana z 1Ah na 0,65Ah.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 12. Data: 2018-02-18 20:20:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Za duzo myslisz. Idz do marketu i po prostu kup takie jakie beda mieli na polce.

    Mogą nie mieć 650mAh.
    Tylko takie sprawują się nieźle jako zamienniki NiCd.
    Większych ładowarka starego telefonu może nie chcieć ładować.
    Wypróbowane przeze mnie i potwierdzone przez Akarma w wątku.

  • 13. Data: 2018-02-18 20:40:37
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-18 o 20:20, t-1 pisze:

    > Mogą nie mieć 650mAh.
    > Tylko takie sprawują się nieźle jako zamienniki NiCd.
    > Większych ładowarka starego telefonu może nie chcieć ładować.
    > Wypróbowane przeze mnie i potwierdzone przez Akarma w wątku.

    Wypróbowane i przeze mnie, acz wątek zainicjowałem, aby zweryfikować swe
    przeczucia.

  • 14. Data: 2018-02-19 15:20:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Za duzo myslisz. Idz do marketu i po prostu kup takie jakie beda
    >mieli na polce.

    To nie jest dobra podpowiedz.
    Raz, ze moze sie okazac, ze nie beda mieli zadnych - oni wola Ci
    sprzedac 10 baterii niz jeden akumulatorek :-)

    A jak maja ... Varty chyba ostatnio widzialem, IMO kiepskie. I drogie.

    J.

  • 15. Data: 2018-02-19 16:07:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie jest dobra odpowiedz dla lubiacych prowadzic talmudystyczne dyskusje o niczym.

  • 16. Data: 2018-02-20 16:21:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Mogą nie mieć 650mAh.
    >Tylko takie sprawują się nieźle jako zamienniki NiCd.
    >Większych ładowarka starego telefonu może nie chcieć ładować.
    >Wypróbowane przeze mnie i potwierdzone przez Akarma w wątku.

    Dziwne by to bylo, gdyby "nie chciala ladowac".
    Podlaczasz i ona laduje, licznika mAh na 98% nie ma.

    Moze sie zaciac na ladowaniu NiMH, bo to jednak troche inaczej niz
    NiCd.
    Ale jesli piszecie o rozmiarze AAA, to 650mAh jest raczej NiMH.

    Ale z opisu to raczej wynika, ze one nie chcialy pradu dawac.
    Moze po prostu te 1Ah oszukane na maksa.
    Albo faktycznie ladowarka ambitniejsza i je zniszczyla ...

    Tak swoja droga - NiCd konsumenckie jeszcze robia, czy padly ofiarą
    RoHS ?

    J.

  • 17. Data: 2018-02-22 02:16:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-20 o 16:21, J.F. pisze:
    > Tak swoja droga - NiCd konsumenckie jeszcze robia, czy padly ofiarą
    > RoHS ?

    Wg mnie NiCd wyklęto, bo były... za dobre! Do zastosowań domowych już
    nie kupisz (raczej), ale różne specjalistyczne to jeszcze "chodzą"...

  • 18. Data: 2018-02-28 06:16:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości

    > Wg mnie NiCd wyklęto, bo były... za dobre! Do zastosowań domowych już
    > nie kupisz (raczej), ale różne specjalistyczne to jeszcze "chodzą"...

    A nie miał znaczenia efekt pamięciowy? Bo kto uczciwie, do końca
    wychlapywał i do końca nalewał wychlapane?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...