  • 1. Data: 2018-02-15 23:39:54
    Temat: Aku NiMH - jakie do tel. stacjonarnego?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Moje obecne aku coraz są bardziej dychawiczne, trzeba je skierować do
    "okrągłego segregatora" i muszę nabyć nowe. I tak zastanawiam się,
    jakiej pojemności? Bo jakieś mam takie podskórne przekonanie (poprawcie,
    jeśli się mylę), że lepsiejsze będą o pojemności dość mikrej. A to ze
    względu na reżim pracy w telefonie bezprzewodowym: wszak po każdej
    rozmowie można (acz przecież _nie_ trzeba) odstawiać telefon na
    podstawkę, i baterie są w takim układzie permanentnie doładowywane.

    Odnoszę dziwne wrażenie, że te, które mają większą pojemność, znoszą to
    znacznie gorzej niż te, które mają jej tyle co kot napłakał. Wszak
    większa pojemność oznacza pewne wymogi konstrukcyjne, m.in. bliższy
    układ elektrod. I ta bliskość ma swoje zrozumiałe wady, jak mi się
    wydaje: zmniejsza ilość cykli ładowania. A to dla danego urządzenia jest
    ważniejsze niż fakt, że "większe" ogniwa ładować trzeba rzadziej. Owo
    "rzadziej" nie jest mi do niczego potrzebne!

    Czy moje domysły są słuszne?

  • 2. Data: 2018-02-16 11:12:39
    Temat: Re: Aku NiMH - jakie do tel. stacjonarnego?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Bierz jakiekolwiek nimh - najlepiej dużej pojemności jeśli długo bardzo
    chcesz gadać i biegać telefonem po domu. Takie aku kosztują kilka pln,
    jak się zużyją to sobie weźmiesz nowe...

  • 3. Data: 2018-02-16 12:29:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    >Bierz jakiekolwiek nimh - najlepiej dużej pojemności jeśli długo
    >bardzo chcesz gadać i biegać telefonem po domu. Takie aku kosztują
    >kilka pln, jak się zużyją to sobie weźmiesz nowe...

    Jak juz "jakiekolwiek" to lepiej eneloopy.

    W ten sposob ich nie testowalem, ale ogolnie - bardzo dobre.

    J.

  • 4. Data: 2018-02-16 12:32:35
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2018-02-16 o 12:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak juz "jakiekolwiek" to lepiej eneloopy.
    >
    > W ten sposob ich nie testowalem, ale ogolnie - bardzo dobre.

    U mnie "jakieś tam" Philipsy dołączone do telefonu (Philipsa) dość
    szybko padły, a eneloopy działają i działają.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2018-02-17 03:41:41
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-16 o 12:32, Dariusz Dorochowicz pisze:
> [...]
    Wiesz na ile wystarczy aku 100 mAh'owy? Na jakieś 10 godzin pieprzenia w
    trubkę! Ja z tych, co telefon uważają za konieczność, nieco irytującą,
    więc po pięciu minutach gadania o niczym - zaczynam szukać pretekstu do
    zakończenia rozmowy! A gdy już koniecznie _muszę_ gaworzyć kwadrans, to
    wolę przez komórkę, z użyciem słuchawek, najchętniej BT (acz mam z nimi
    zgryzotę, opisałem powyżej).

    ja z tych, co nie lubieją, jak się coś marnuje, u mnie, ale też choćby i
    gleba, od wypłukiwanych deszczem śmietnisk.

    No właśnie że "w ten sposób" to mi padły po kwartale! A kitajskie
    sześćsetki "grały" mi coś ze dwa lata (sic!)

    > U mnie "jakieś tam" Philipsy dołączone do telefonu (Philipsa) dość
    > szybko padły, a eneloopy działają i działają.
    >
    > DD

    Może (może!) te "moje" eneloopy były też kitajskie, podróbki? Nie wiem,
    czy jest sposób aby to sprawdzić?

    Wracam w koło Macieju:
    mniejsze aku przeżywają więcej cykli, i już!

  • 6. Data: 2018-02-17 09:28:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2018-02-17 o 03:41, JaNus pisze:

    > Może (może!) te "moje" eneloopy były też kitajskie, podróbki? Nie wiem,
    > czy jest sposób aby to sprawdzić?

    Tak, kupować w sprawdzonych miejscach. Sprawdzać oznaczenia. Nie żałować
    kasy na kupowanie w blistrach.
    Poza tym, że i w Eneloopach zdarzają się kiepskie egzemplarze, ale
    generalnie jak jest sprawny to działa długo i bez problemów. Swego czasu
    przeciętnie z opakowania 4 sztuk jeden dość szybko padał, reszta
    działała latami. Akumulatory innych producentów po prostu dość szybko
    padały, ale nie tak szybko jak ten jeden "wybrany" z eneloopów.
    Pamiętaj, że oni tam nad tym pracują cały czas i eneloopy sprzed paru
    lat to coś innego niż to co teraz produkują.

    > Wracam w koło Macieju:
    > mniejsze aku przeżywają więcej cykli, i już!

    Ale w telefonie to one wcale w cyklach nie chodzą tylko są podładowywane
    w bliżej nieokreślony sposób.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2018-02-17 13:12:05
    Od: cezar <c...@t...pl.igonore>

    On 15/02/18 22:39, JaNus wrote:
> [...]
    > ważniejsze niż fakt, że "większe" ogniwa ładować trzeba rzadziej. Owo
    > "rzadziej" nie jest mi do niczego potrzebne!

    ja miałem spore problemy z NiMh (GP recyko+).
    Telefon (Siemens Gigaset) jest uzywany bardzo rzadko wiec sluchawka
    przez 99.99% czasu jest ładowana.

    Po kilku miesiacach, telefon wykazuje ze bateria jest naładowana do
    pełna natomiast podczas rozmowy telefon wyłącza się po kilku minutach.
    Wygląda na to że, doładowywanie im nie służy i baterie tracą pojemność.
    Co ciekawe, po kilku cyklach odswiezania w BC-900, akumulatorki wracają
    do pełnej pojemności.

    c.

  • 8. Data: 2018-02-17 19:01:33
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-17 o 13:12, cezar pisze:
    > ja miałem spore problemy z NiMh (GP recyko+). Telefon (Siemens
    > Gigaset) jest uzywany bardzo rzadko wiec sluchawka przez 99.99% czasu
    > jest ładowana.

    Szkodliwe niewątpliwie! ja wstawiam do ładowania dopiero wtedy, gdy
    słuchawka się wyłączy. No ale mam 5 słuchawek (niestety, nie wszystkie
    działają OK)...

> [...]
    > pełna natomiast podczas rozmowy telefon wyłącza się po kilku
    > minutach. Wygląda na to że, doładowywanie im nie służy i baterie

    oczywiście!

    > Co ciekawe, po kilku cyklach odswiezania w BC-900, akumulatorki
    > wracają do pełnej pojemności.

    Mam BC-700, proces "świeżenia" trwa czasem 2 dni!

  • 9. Data: 2018-02-17 19:30:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-15 o 23:39, JaNus pisze:
> [...]
    > ważniejsze niż fakt, że "większe" ogniwa ładować trzeba rzadziej. Owo
    > "rzadziej" nie jest mi do niczego potrzebne!

    Masz słuszna rację.
    600mAh max 1000.
    Niklowo kadmowe nie miały więcej.

  • 10. Data: 2018-02-18 04:54:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za duzo myslisz. Idz do marketu i po prostu kup takie jakie beda mieli na polce.