  • 1. Data: 2018-02-14 23:02:23
    Temat: Chipy do DAB
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Próbuję znaleźć jakieś scalone odbiorniki DAB/DAB+, ale
    chyba łatwiej o wodę na pustyni. Układy są, jak najbardziej
    (np. Si4629), ale żaden normalny dystrybutor ich nie sprzedaje,
    a nawet jak się uda wyciągnąć sztukę spod ziemi, to dokumentacja
    okazuje się być utajniona. Żeby to dotyczyło jednego producenta,
    to bym zignorował, ale to wygląda na normę. Czym sobie te kostki
    zasłużyły na takie wyróżnienie?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-02-15 12:13:24
    Temat: Re: Chipy do DAB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >okazuje się być utajniona. Żeby to dotyczyło jednego producenta,
    >to bym zignorował, ale to wygląda na normę. Czym sobie te kostki

    Moze po prostu nowe czasy - narzekales, ze zadna krajowa firma nie
    chce prostego wsporniczka zrobic, a tu masz to samo - nie napisal pan,
    ze chodzi o milion sztuk, wiec korespondencja trafila zgodnie z
    rodzielnikiem do kosza :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-02-15 14:12:53
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.02.2018 um 12:13 schrieb J.F.:
> [...]
    > prostego wsporniczka zrobic, a tu masz to samo - nie napisal pan, ze
    > chodzi o milion sztuk, wiec korespondencja trafila zgodnie z

    Miałem to samo z czipami do Dolby Surround. Znalazłem firmę, która by mi
    je sprzedała w ilościach testowych. W sumie chodziło i tak o małą serię
    20 sztuk urządzeń dość specjalistycznych. Ale potrzebna była licencja
    DolbyLab. Napisałem do nich, wysłali mi standardową umowę, kilkadziesiąt
    stron. Opłata licencyjna byłaby coś koło 10kEUR. Podziękowałem. Do
    prototypu kupiliśmy receiver z dolby surround i wypruliśmy flaki ;-).

    Waldek

  • 4. Data: 2018-02-16 16:01:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

> [...]
    > prostego wsporniczka zrobic, a tu masz to samo - nie napisal pan, ze
    > chodzi o milion sztuk, wiec korespondencja trafila zgodnie z

    Właśnie nie trafiła do kosza, bardzo uprzejmie sobie pokorespondowaliśmy
    z ich działem sprzedaży i z dystrybutorem
    lokalnym. Tylko po co mi kostka bez dokumentacji?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2018-02-21 13:45:23
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <b...@g...com>

> [...]
    > okazuje się być utajniona. Żeby to dotyczyło jednego producenta,
    > to bym zignorował, ale to wygląda na normę. Czym sobie te kostki

    Sprzedają jak widać same gotowe moduły. Nawet w sprzęcie powszechnego
    użytku widać moduły.
    https://fmdx.pl/wp-content/uploads/2013/01/dab4modif
    ied.jpg

    Pewnie nic to nowego, części do odbiornika GPS też mało kto sprzedaje,
    za 3 dyszki można kupić cały moduł. Widać taka specyfika tego ryneczku.

  • 6. Data: 2018-02-21 14:42:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bombardier Dąs vel Karbonylek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    [...]
> [...]

    >sprzedaje,
    >za 3 dyszki można kupić cały moduł. Widać taka specyfika tego

    Tych czesci w GPS coraz mniej, teraz to chyba wiekszosc zalatwia jeden
    scalak, a czesto cwierc scalaka.

    Tylko ze od "czesci" do dzialajacego GPS droga IMO daleka, tam kawal
    programu trzeba napisac, wiec co sie dziwic, ze chetni kupuja moduly.
    A ci co produkuja owe czesci, to sie widac przyzwyczali sprzedawac
    hurtownikom od modulow :-)

    A w sumie ... kto wie, czy w DAB nie jest podobnie.

    J.

  • 7. Data: 2018-02-21 15:24:58
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <b...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > Tych czesci w GPS coraz mniej, teraz to chyba wiekszosc zalatwia jeden
    > scalak, a czesto cwierc scalaka.

    Niby są.
    https://www.maximintegrated.com/en/products/comms/wi
    reless-rf/MAX2769.html
    Tylko po co się wgryzać w niebanalne w.cz, rzeźbić soft, robić całą karuzelę
    wokoło układu z dopasowaniem?

    > Tylko ze od "czesci" do dzialajacego GPS droga IMO daleka, tam kawal
    > programu trzeba napisac, wiec co sie dziwic, ze chetni kupuja moduly.

    Tam jeszcze dochodzi kwestia bezpieczeństwa, taki który jest w stanie
    wystrugać za pomocą softu działający GPS może go użyć do niecnych celów,
    np. rakiety jakie:) Podobno GPS mają softwarowe bezpieczniki, nie działają
    przy jakiejś tam prędkości.

    > A ci co produkuja owe czesci, to sie widac przyzwyczali sprzedawac
    > hurtownikom od modulow :-)

    Albo hurtownicy zlecili produkcję własnych układów i nie bardzo
    mają ochotę na zabawy z detalistami.

    Były na grupie zapytania np. o układ do raspberry pi, on pewnie na rynku jest,
    tyle że pod inną nazwą, a producent R PI zażyczył se innego opisu
    na zamówionym układzie.

  • 8. Data: 2018-02-21 15:31:16
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-02-21 o 13:45, Bombardier Dąs vel Karbonylek pisze:

> [...]
    >
    > Pewnie nic to nowego, części do odbiornika GPS też mało kto sprzedaje,
    > za 3 dyszki można kupić cały moduł. Widać taka specyfika tego ryneczku.

    Zobacz jak gęsty jest moduł i pewnie ma więcej ni z 2 warstwy,
    przetwornica także w module zrobiona.
    Natomiast reszta już jednowarstwowa dostosowana do obudowy.
    Dzięki takiemu podejściu jedna linia robi gotowe gęste moduły.
    Inna mniej dokładna lub ręcznie składane są proste płytki pod różne
    wykonania.

    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2018-02-21 15:58:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bombardier Dąs vel Karbonylek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    ireless-rf/MAX2769.html
    >Tylko po co się wgryzać w niebanalne w.cz, rzeźbić soft, robić całą

    Jesli sie nie myle - to jest wlasnie "RF-frontend", ktory pozwala sie
    nie wgryzac w w.cz ... ale tez stanowi jakies 10% odbiornika :-)

    I kto wie - moze nawet szeroko stosowany, bo ci od zaawansowanych
    chipow wola sie skupic na tych 90% realizowanych cyfrowo, niz babrac
    sie w RF.

> [...]
    >celów,
    >np. rakiety jakie:) Podobno GPS mają softwarowe bezpieczniki, nie

    Watpie czy to jeszcze dziala.
    Tzn - jest to pewnie dobra wola Chinczykow czy innych Tajwanczykow, bo
    jak ich zmusic do tego, zeby zechcieli tak zaprogramowac ?

    Maxim im nie sprzeda powyzszego ukladu ? No, moze to bylaby jakas
    forma nacisku ...

    J.

  • 10. Data: 2018-02-21 18:13:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Feb 2018 14:42:05 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tych czesci w GPS coraz mniej, teraz to chyba wiekszosc zalatwia
    > jeden
    > scalak, a czesto cwierc scalaka.
    > Tylko ze od "czesci" do dzialajacego GPS droga IMO daleka, tam kawal

    Owszem, jeszcze musi być zintegrowana z obudową antena.

    --
    Marek