  • 51. Data: 2017-01-24 21:00:54
    Temat: Re: Akumulator Varta
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tak szybko to kurierzy w kraju jeszcze nie dowoza :-)

    Pamietasz o czym ten podwatek?
    O tym jak odebrac nowy aku od kuriera...

    > A co on moze wiedziec.
    >
    > Ale to racja - podjechac do fachowca pod sklep i on na pewno fachowo
    > doradzi, a ladnej zonie nawet akumulator zmieni :-)

    Mozna podjechać do elektryka ktory nie sprzedaje aku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 52. Data: 2017-01-24 21:13:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Pamietasz o czym ten podwatek?
    >O tym jak odebrac nowy aku od kuriera...

    A kiedy kupujesz nowy aku ?
    Profilaktycznie co 3 lata, bo dluzej Varta nie wytrzymuje ?

    Zazwyczaj to jednak auto pod domem nie odpalilo, i jesli teraz zamowic
    aku, to przyjedzie za 2-3 dni, auto w domu, zona w pracy ... :-)

    >Mozna podjechać do elektryka ktory nie sprzedaje aku.

    Mozna, ale ma raczej male szanse rzetelnie zbadac akumulator.
    Stwierdzi ze ladowanie teraz prawidlowe, i z czystym sumieniem to moze
    tylko poradzic, zeby poczekac do nastepnego braku pradu :-)

    Ewentualnie moze stwierdzic, ze ladowanie jest nieprawidlowe, wtedy
    oczywiscie nalezy je naprawic ... ale kupowac nowy aku czy nie, oto
    jest pytanie :-)

    J.

  • 53. Data: 2017-01-25 14:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A kiedy kupujesz nowy aku ?
    > Profilaktycznie co 3 lata, bo dluzej Varta nie wytrzymuje ?

    Kupuje kiedy wiem, ze auto jezdzi dobrze ładuje a mimo to auto na mrozie
    sie samo rozładuje przez noc i rano niemile mnie zaskoczy.
    Ale mam tez takie autko ktorym jezdze rzadko i czasami cośtam kradnie prad
    - i juz pare razy zdarzyło mi sie, że aku się rozładował.
    Tam po prostu podłączam go do prostownika i na razie odżywa.

    > Zazwyczaj to jednak auto pod domem nie odpalilo, i jesli teraz zamowic
    > aku, to przyjedzie za 2-3 dni, auto w domu, zona w pracy ... :-)

    Kazdemu według potrzeb.
    Zreszta akurat w przypadku aku kupowanie przez kureira jest srednio
    wygodne. Podjezdzam do sklepu i kupuje.
    Uwaga o zamawianiu do firmy (czyli tam gdzie zawsze ktos jest) była troche
    bardziej ogólna.

> [...]
    >
    > Ewentualnie moze stwierdzic, ze ladowanie jest nieprawidlowe, wtedy
    > oczywiscie nalezy je naprawic ... ale kupowac nowy aku czy nie, oto

    Dlatego jak ładowanie prawidłowe a aku zawiedzie to do wymiany. No, czasami
    mozna podładowac i dac mu jeszcze jedna szanse :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 54. Data: 2017-01-25 16:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >- i juz pare razy zdarzyło mi sie, że aku się rozładował.
    >Tam po prostu podłączam go do prostownika i na razie odżywa.

    Tez taki mialem, dlugo postal, odzyl, a 3 miesiace pozniej nagle
    zwarta cela.
    I to chyba nawet Varta byla - w tym przypadku pretensji do niej nie
    mam, bo zdecydowanie zle uzywany.

    Ale - zaskoczyl mnie z zaskoczenia :-)
    Nowy trzeba, a o ile pamietam to chyba 1 maja sie zrobil i nic nie
    czynne :-)

    >Kazdemu według potrzeb.
    >Zreszta akurat w przypadku aku kupowanie przez kureira jest srednio
    >wygodne. Podjezdzam do sklepu i kupuje.

    Sklep ma te wade ze drogo (niekoniecznie), ograniczony wybor ... i
    trzeba podjechac.
    A auto stoi rozladowane :-)
    Jak sie ma wiecej aut to nie problem, jak tylko jedno to gorzej.

    >Uwaga o zamawianiu do firmy (czyli tam gdzie zawsze ktos jest) była
    >troche
    >bardziej ogólna.

    Ma zady i walety, kazdemu wedle potrzeb :-)

    >Dlatego jak ładowanie prawidłowe a aku zawiedzie to do wymiany.

    Moze swiatel zapomniales, moze ladowanie jednak nie bylo prawidlowe,
    tylko sie naprawilo ... a wkrotce zepsuje ..

    >No, czasami mozna podładowac i dac mu jeszcze jedna szanse :)

    No i wtedy zyskujemy auto, co pozwala/ulatwie zrobic wycieczke po
    sklepach, ale tez pozwala zamowic aku do firmy.
    I znow ten dylemat :-)

    J.

  • 55. Data: 2017-01-25 19:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tez taki mialem, dlugo postal, odzyl, a 3 miesiace pozniej nagle
    > zwarta cela.
    > I to chyba nawet Varta byla - w tym przypadku pretensji do niej nie
    > mam, bo zdecydowanie zle uzywany.

    No własnie juz go chyba z 4 razy rozładowałem do zera i nadal działa.
    Teraz po prostu staram sie raz na tydzien dwa tym autkiem pojechać gdzies
    :)

    > Ale - zaskoczyl mnie z zaskoczenia :-)
    > Nowy trzeba, a o ile pamietam to chyba 1 maja sie zrobil i nic nie
    > czynne :-)

    Prawo Murphy'ego.

    > Sklep ma te wade ze drogo (niekoniecznie), ograniczony wybor ... i
    > trzeba podjechac.

    Co to znaczy drogo? 50zł wiecej?
    PRzesylka plus kłopoty zwiazane z brakiem auta sa przewaznie drozsze w
    sumie.
    A ze trzeba podjechac? O ile nie mieszkasz w jakims wypizdzijewie to ten
    dystans jest pomijalny.
    A jak mieszkasz to cóz - trzeba było myslec jak tam sie wprowadzałes ;-P

    > A auto stoi rozladowane :-)
    > Jak sie ma wiecej aut to nie problem, jak tylko jedno to gorzej.

    Nawet jak jest jedno to przeciez sa znajomi, sasiedzi...
    Daj spokój - nie wymyslaj problemów ! :)

    > Ma zady i walety, kazdemu wedle potrzeb :-)

    Byc moze.
    Osobiście wad nie dostrzegam.
    Może dlatego, ze jeszcze z rozpedu nie zamówiłem prezentu dla kochanki do
    miejsca pracy zony ;-)

    > Moze swiatel zapomniales, moze ladowanie jednak nie bylo prawidlowe,
    > tylko sie naprawilo ... a wkrotce zepsuje ..

    Jak swiatła to przeciez widze.
    Zreszta nie zdarza mi się.

    > No i wtedy zyskujemy auto, co pozwala/ulatwie zrobic wycieczke po
    > sklepach, ale tez pozwala zamowic aku do firmy.
    > I znow ten dylemat :-)

    No to od poczatku mówie - odpalic na kablach i jechać!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 56. Data: 2017-01-26 11:30:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Co to znaczy drogo? 50zł wiecej?

    Czasem i 100 ..

    >PRzesylka plus kłopoty zwiazane z brakiem auta sa przewaznie drozsze
    >sumie.

    A to zalezy od warunkow - czasem moze byc latwiej tramwajem niz autem
    :-)

    >A ze trzeba podjechac? O ile nie mieszkasz w jakims wypizdzijewie to
    >ten
    >dystans jest pomijalny.

    Dystans pomijalny, ale glupie 500m z akumulatorem w reku to jest spory
    wysilek :-)
    Co prawda sa jeszcze taksowki.

    A jak tych sklepow chce sie objechac kilka, to tramwajem sie wydluza
    :-)

    >Nawet jak jest jedno to przeciez sa znajomi, sasiedzi...
    >Daj spokój - nie wymyslaj problemów ! :)

    Sasiadow nie znam, a znajomym d* nie bede zawracal takim "problemem".

    >Byc moze.
    >Osobiście wad nie dostrzegam.
    >Może dlatego, ze jeszcze z rozpedu nie zamówiłem prezentu dla
    >kochanki do
    >miejsca pracy zony ;-)

    -przeciez wyslalem zonie kwiaty na urodziny
    -ale za pobraniem.

    >Jak swiatła to przeciez widze.

    Moze i widziales, ale nie zauwazyles, bo bys zgasil (sa brzeczyki w
    autach).
    A teraz juz nie widzisz, bo nic nie swieci :-)

    >No to od poczatku mówie - odpalic na kablach i jechać!

    To zadna odpowiedz. Albowiem:
    -jechac i jezdzic, czy jechac kupic nowe aku ?
    -jesli kupic, to jak - w sklepie czy przez net ?
    -a jak pojedziesz do pracy, to po poludniu odpali ?

    To ostatnie co prawda rozwiazuje nam problem, bo kurier dowiezie
    wprost pod auto.
    Ale za dwa dni :-)
    No i w pracy o znajomego latwo.

    J.

  • 57. Data: 2019-02-19 03:06:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5885ebf0$0$15208$6...@n...neostrada.pl

    > Gorzej, jak przyjdzie jej jechac z tym
    > akumulatorem komunikacja miejska :)

    JF -- stary akumulator trzeba oddać...

    -=-

    Dzwonię do Volvo i pytam, co znaczy mój błąd.

    Człek odpowiada -- 99,9% brak ładowania,
    prawdopodobnie uszkodzony alternator.
    Nowy 2 kpln, regeneracja od 400 pln do 800 pln,
    ale oni tylko demontują i montują, klient może
    zawieźć alternator do warsztatu naprawiającego...

    Śmiech to zdrowie -- nieco rozweseliłem się taką
    propozycją. :) (wożenia alternatora w siatce)
    [Volvo tanim kosztem pomogło mi, bo miałem już
    wszystkiego dosyć -- rozśmieszenie mi pomogło!]

    -=-

    Akumulator 80 Ah tyle waży, że go nie podniosę!!!!
    (zwykle nie podnoszę więcej niż 3 kg, ale noszę
    nie więcej niż 2 kg)

    80 Ah wg mnie waży ponad 13 kg -- tyle wiem z netu.

    -=-

    Choć padł mi alternator i pozostał mi sentyment do
    spalinówek, raczej wolałbym mieć samochód elektryczny...

    -=-

    Gdyby alternator nie sfajczył się -- ciekawe,
    jak długo bym jeszcze pociągnął na akumulatorze?
    (akumulator wytrzymał 10 lat i kilka dni -- do
    końca nie sprawiał trudności, trzy starty bez
    jazdy dawał zimą bez trudu...)

    --