  • 1. Data: 2017-01-08 19:19:50
    Temat: ON zimą
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na pych)
    i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
    Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.
    Dolałem depresator i ok litra benzyny i zatankowałem do pełna jakiegoś
    Ultimate, czy coś tam za 5,19 zł.
    Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś jeżdżą.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-01-08 19:34:20
    Temat: Re: ON zimą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 19:19:50 +0100, Jacek napisał(a):
    > Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo.

    A mialem wlasnie spytac komu auto zamarzlo :-)

    U mnie na szczescie nie ma warunkow, -5 to nie mroz, zamarza tylko
    cola w bagazniku :-)

    > Po wjechaniu do garażu (na pych) i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
    > Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.

    A ile miales na dworze/polu ?

    Jak sie kiedys bawilem, to gdzies przy -15 ON metnial.
    Ale z depresatorem tez metnial.
    Do zestalenia daleko, ale ponoc i to potrafi filtr zablokowac.

    > Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś jeżdżą.

    Po prostu rafinerie przyzwyczajone do warunkow.
    Albo samochodow na noc nie gasza :-)

    P.S. W mondeo jest jakis elektryczny podgrzewacz paliwa, czy cos daje
    trudno powiedziec - brak odpowiedniego mrozu :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-01-08 20:08:30
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Na szczęście diesle mają być zakazane. :)

    MJ

  • 4. Data: 2017-01-08 20:19:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.01.2017 o 20:08, Michał Jankowski pisze:
    > Na szczęście diesle mają być zakazane. :)
    Tak jest! Zakazy oraz kary to panaceum na wszystko
    Jacek

  • 5. Data: 2017-01-08 20:45:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przy tankowaniu dolewaj 5% benzyny i po krzyku.
    A wiesz, dlaczego radzieckie ciężarówki (popularne i w Polsce, te różne ZiS-y i
    Ził-y) były benzynowe?

    -----

  • 6. Data: 2017-01-08 20:46:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Od +/- 15 lat słychać, jak to podniosą akcyzę na gaz i będzie droższy od benzyny.

    -----

  • 7. Data: 2017-01-08 21:49:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-08 19:19, Jacek wrote:
    > Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś
    > jeżdżą.

    Jak mówił znajomy co w Czelabińsku przetrwał dwie zimy: silnika się nie
    gasi podczas mrozów. Pracuje 24/h. Po zgaszeniu więcej kłopotu z
    odpaleniem, mają specjalne ogrzewane garaże gdzie się wkłada na dobę
    takie nieodpalające koparki, cieżarówki, autobusy i inne takie które
    ktoś głupio zgasił i zapomniał na czas odpalić.

  • 8. Data: 2017-01-09 01:39:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    > Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo.

    A mialem wlasnie spytac komu auto zamarzlo :-)
    ---
    Co kawałek jakiś samochód stoi na poboczu, ale tu się nikt nie przyzna bo
    wstyd

  • 9. Data: 2017-01-09 03:42:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    > Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na pych) i
    > kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
    > Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.

    Wygląda, że ostatnio zatankowałeś ON przejściowy. Jak dawno i na jakiej
    stacji tankowałeś?

    > Dolałem depresator i ok litra benzyny i zatankowałem do pełna jakiegoś
    > Ultimate, czy coś tam za 5,19 zł.

    Przed zatankowaniem zapytaj się obsługi jaką temperaturę blokady filtru ma
    ON z ostatniej odstawy.

    > Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś
    > jeżdżą.

    ON arktyczny, podgrzewane filtry paliwa, być może grzałki w baku. Na noc nie
    gaszą silników.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2017-01-09 07:08:05
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 08.01.2017 o 20:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przy tankowaniu dolewaj 5% benzyny i po krzyku.
    > A wiesz, dlaczego radzieckie ciężarówki (popularne i w Polsce, te różne ZiS-y i
    Ził-y) były benzynowe?

    Polskie też były benzynowe, jak choćby klasyczny Star 66.
    Z takimi silnikami używano samochodów w Wojsku Polskim ze względu
    właśnie na warunki zimowe i ewentualne związane z tym problemy.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)