  • 1. Data: 2017-01-07 22:21:07
    Temat: Akumulator Varta
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.
    Dziś padł trzeci kupiony w lipcu 2014, 5 miesięcy po końcu gwarancji.
    To się nazywa precyzja.
    Varta? Nigdy więcej.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-01-07 23:40:08
    Temat: Re: Akumulator Varta
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-07 o 22:21, Jacek pisze:
    > Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.
    > Dziś padł trzeci kupiony w lipcu 2014, 5 miesięcy po końcu gwarancji.
> [...]

    Dzisiaj wymieniałem starego Bosha na jakie nowożytne gu... z 2 letnią
    gwarancją. Podejrzewam że gdybym o niego jeszcze powalczył to te 2 lata
    by przejeździł. Ale że diesel pod chmurką... a ja się na starość robię
    coraz bardziej leniwy.
    Trzeba napędzać gospodarkę :-)

    PS. A może varta zakłada chipy? :-) W akumulatorach to dość naturalne by
    było i pewnie nawet można by do tego dyrektywę unijną napisać :-)

  • 3. Data: 2017-01-08 01:00:53
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Ja dzisiaj wymieniłem Varte w aucie żony. Większość czasu pod chmurką, trasy wybitnie
    miejskie i tak upłynęło ponad 5 lat plus + to, co u poprzedniej użytkowniczki. No,
    ale to benzyna, aku 45Ah, więc i tak nieźle. Teraz wpadł Fiamm 54Ah, oby służył
    podobnie długo.
    W sklepie z akumulatorami kolejka jak za mięsem w poprzednim ustroju. Co ciekawe,
    sprzedawca sam z siebie odradza Centry, mimo że stoją na półce. Pewnie marża licha :)

  • 4. Data: 2017-01-08 16:35:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.
    > Dziś padł trzeci kupiony w lipcu 2014, 5 miesięcy po końcu gwarancji.
    > To się nazywa precyzja.
    > Varta? Nigdy więcej.

    Mam dwie Varty sprzed 2,5 roku i drógą sprzed 3 lat. Ta pierwsza w
    benzynie po dwóch dniach na tych mrozach już słabiutko kręci. A
    spostrzeżenia mam te same co sporo innych ludzi. Kiedy kupiony jakiś
    noname za 160zł AllStar chyba i przez 6 lat do czasu sprzedaży żadnych
    problemów z tym nie było.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2017-01-08 19:35:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Jan 2017 22:21:07 +0100, Jacek napisał(a):
    > Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.
    > Dziś padł trzeci kupiony w lipcu 2014, 5 miesięcy po końcu gwarancji.
    > To się nazywa precyzja.
    > Varta? Nigdy więcej.

    Precyzja zadziwiajaca ... ale to w jednym samochodzie, czy kilku
    roznych ?
    Ladowanie prawidlowe ?

    J.

  • 6. Data: 2017-01-08 20:41:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.
    > Dziś padł trzeci kupiony w lipcu 2014, 5 miesięcy po końcu gwarancji.

    Oryginał, czy podróbka?
    Mam u siebie Vartę kupioną w 2012 roku i przy obecnych temperaturach
    kręci rozrusznikiem jak wściekła. Nie podładowuję.
    Pamiętam, jak ją kupowałem. Potrzebowałem natychmiast, bo po 9 latach
    siadł oryginał Toyota, a następnego dnia o świcie miałem jechać z całą
    rodziną na wakacje. Zajechałem więc do najbliższego punktu z
    akumulatorami i się nie targowałem. Gościu, który wyjmował stary
    akumulator i montował nowy trochę kręcił nosem, że napięcie ładowania
    jest u mnie ciut za niskie. Ale wstawił tą Vartę, coś z tańszej linii i
    pojechałem. Potem sprawdziłem w internecie, że Vartę o tym samym symbolu
    można kupić w wielu miejscach o stówę taniej. Być może jednak za tą
    stówę więcej kupiłem oryginał. W każdym razie jeżdżę 11 miesięcy w roku
    tylko po mieście, nie doładowuję, mam tradycyjne żarówki, grzaną tylną
    szybę, lubię słuchać radia, ogólnie prądu sobie nie żałuję w aucie, a
    akumulator działa bez zastrzeżeń.

  • 7. Data: 2017-01-08 20:52:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 20:41, Poldek pisze:

    > Oryginał, czy podróbka?
    > Mam u siebie Vartę kupioną w 2012 roku i przy obecnych temperaturach
    > kręci rozrusznikiem jak wściekła. Nie podładowuję.

    A czym kręci? Jaki silnik?

  • 8. Data: 2017-01-08 21:48:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-01-08 o 20:52, cef pisze:

    > A czym kręci? Jaki silnik?

    Toyota VVTi 1.8.

  • 9. Data: 2017-01-08 22:27:00
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-01-07 o 22:21, Jacek pisze:
    > Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.
    > Dziś padł trzeci kupiony w lipcu 2014, 5 miesięcy po końcu gwarancji.

    Też mam Vartę Blue 74Ah. Kupiona 3 lata temu. Trochę miałem obawy po tym
    co tu przeczytałem, ale po nocy pod chmurką z -21, w dzień przy -14
    odpalił dizla 1.9 choć łatwo nie było (jakieś 2x 6 sekund kręcenia). Co
    prawda samochód garażowany a aku doładowywany prostownikiem z Lidla przy
    większych przestojach.

  • 10. Data: 2017-01-09 08:22:11
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.
    > Dziś padł trzeci kupiony w lipcu 2014, 5 miesięcy po końcu gwarancji.

    Ja od 2 lat kupuje wolfy z allegro, cena 120-180zł w zależności od
    pojemności, na razie miałem jedną reklamację, którą bez problemu
    rozpatrzyli pozytywnie(akumulatorów kupiłem już 6, wczoraj zamówiłem
    siódmy).
    Za tę kwotę nawet jak nie wytrzyma 2 zim wcale się na niego nie obrażę,
    natomiast na jakiegoś boscha za 3x więcej który padnie tuż po gwarancji
    obraziłbym się mocno :)
    Lewis