  • 21. Data: 2015-01-22 00:51:45
    Temat: Re: Akumulator do wkrętarki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    > Wydawało mi się że w szczycie będzie więcej.

    Po raz kolejny: JA nie potrzebuję więcej. Jak będę potrzebował, to mam
    drugi pojemnik, w którym wylądują 3 sztuki 6V 1.2Ah.

    Jeśli nie była ustawiona na wiercenie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2015-01-22 04:23:08
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Wednesday, January 21, 2015 at 4:31:30 PM UTC-5, Adam wrote:

    > Qrde, wszystkie akumulatory WP1.2-6 jakie mam, to trupy.
    > Znalazło by się trochę jeszcze żywych wśród SB 3.4-6 lub CP645, ale to
    > już za duże.
    > Więc na razie sobie nie potestuję.
    > Pozdrawiam.
    > Adam
    Czyli w sumie doszedlem do wniosku, ze to nie akumulator do wiertarki jest
    potrzebny tylko raczej nowa wiertarka z nowym akumulatorem.

    Pisze to gdyz rowniez mialem identyczne problemy. Pare lat temu zakupilem
    pudlo w ktorym byla wiertarka, pila tarczowa do drewna, akumulator i
    ladowarka. I drobiazg - kilkuwatowa latarka.

    Wszystko za jedyne 38 dolarow plus podatek czyli niewiele ponad 40 dolarow.
    Po trzech latach akumulator, chociaz uzywany sporadycznie ale zawsze ladowany
    - normalnie padl. Nie wiem co mu sie stalo ale ladowarka odmawia jego
    ladowania razac zoltym swiatelkiem. Pozostalo zakupic nowy akumulator.
    Kosztowal dolarow 50. Sam akumulator, ktory po trzech latach odmowi zasilania.
    Wtedy bede zmuszony zakupic Lijona za jedyne 100 dolarow. Niestety nie
    potrafie przewidziec dlugosci jego zywota.

    Tez myslalem aby dorobic zasilacz sieciowy i olac te ewidentne przekrety
    polegajace na taniosci sprzetu a drozyznie zrodel energii.

    Potem puknalem sie w glowe; przecie gotowa wiertarka sieciowa kosztuje tu 20
    dolarow wiec kombinowc sie nie oplaca.

    A wyrzucic sprzetu, z ktorym sie zaprzyjaznilem - jakos szkoda. Zwlasza, ze np
    wiertarka "ryobi" dostarczyla mi niecodziennych wrazen gdy z wysokosci okolo
    1.5 metra spadla na beton, podskoczyla i... nic absolutnie nic, jej sie nie stanelo.
    Owszem, wiertlo fi 6 sie zlamalo ale wiertarka, ani nie rzegocze, ani zacina,
    nadal chodzi jak nowa. A moj wysluzony blackendeker tez spadl byl raz na
    podloge i dupa w kwiatach, nie udalo sie go reanimowac. Uzwojenie mial wykonane
    z najwyzszej jakosci elektrolitycznie rafinowanego aluminium...

    Pzdr
    Tornad

  • 23. Data: 2015-01-22 09:00:55
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    > Jeśli nie była ustawiona na wiercenie.

    MZ przydało by się jakieś ograniczenie - solidna wkrętarka da radę
    kontuzjować użytkownika.

    --
    P.Jankisz

  • 24. Data: 2015-01-22 09:05:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-22 04:23, Tornad wrote:
    [...]
    > Potem puknalem sie w glowe; przecie gotowa wiertarka sieciowa kosztuje tu 20
    > dolarow wiec kombinowc sie nie oplaca.
    W Polsce wiertarkę również można kupić za 20 USD, a nawet mniej, ale te
    wiertarki to chińskie gówno. Nie sądzę aby w USA było inaczej. A jak
    chcesz mieć przyzwoitą hobbystyczną wiertarkę to musisz wydać jakieś 80
    USD. :-)

  • 25. Data: 2015-01-22 10:18:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Thursday, January 22, 2015, 9:00:55 AM, you wrote:

    > MZ przydało by się jakieś ograniczenie - solidna wkrętarka da radę
    > kontuzjować użytkownika.

    Nie stać mnie na solidną wkrętarkę - nie używam jej zawodowo a na
    wielki remont w najbliższym czasie się nie zanosi.

    Jak akumulatory były nowe, to rzeczywiście trzeba było mocno ją
    trzymać, żeby nie próbowała ręki wykręcić. Jestem zaskoczony wiedząc,
    jak badziewna przekładnia zazwyczaj w tym jest.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2015-01-22 10:21:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    Thursday, January 22, 2015, 9:05:11 AM, you wrote:

> [...]
    > wiertarki to chińskie gówno. Nie sądzę aby w USA było inaczej. A jak
    > chcesz mieć przyzwoitą hobbystyczną wiertarkę to musisz wydać jakieś 80

    Jak masz do wywiercenia statystycznie 5 dziurek rocznie, to nie ma
    znaczenia, czy zrobisz to wiertarką za $10 czy za $80. Szkoda
    pieniędzy na droższą.

    Nie udało mi się zepsuć w życiu żadnej wiertarki sieciowej. Wkrętarkę
    zepsułem jedną, niepotrzebnie rozbierając regulator, którego złożyć
    już się nie udało - a winny był MOSFET :(
    Oczywiście nie liczę wykończonych akumulatorów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2015-01-22 10:47:48
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    > Jak akumulatory były nowe, to rzeczywiście trzeba było mocno ją
    > trzymać, żeby nie próbowała ręki wykręcić. Jestem zaskoczony wiedząc,
    > jak badziewna przekładnia zazwyczaj w tym jest.

    Niebieski Bosch którego używam na co dzień potrafi nadwyrężyć rękę bez
    ostrzeżenia. Jeżeli przekładnia się nie posypie, w takim narzędziu
    przydało by się ograniczenie prądu.

    --
    P.Jankisz

  • 28. Data: 2015-01-22 10:53:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-22 10:21, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > Jak masz do wywiercenia statystycznie 5 dziurek rocznie, to nie ma
    > znaczenia, czy zrobisz to wiertarką za $10 czy za $80. Szkoda
    > pieniędzy na droższą.
    Dokładnie z tego założenia wyszedłem kupując kiedyś wiertarkę klasy
    ,,chińskie gówno". :-) Od nowości miała bicie, ale do wywiercenia dwóch
    otworów w ścianie była OK. Później była używana sporadycznie aż do
    ubiegłego lata, gdy padła po wymieszaniu ~20 worków gładzi szpachlowej.
    :-) A konkretniej, to padło plastikowe ,,łożysko". Wiedząc, że oprócz
    mieszania czeka mnie jeszcze wiercenie w ścianach i meblach pojechałem
    do blaszaka i kupiłem taką za $80. :-)

    > Nie udało mi się zepsuć w życiu żadnej wiertarki sieciowej.
    Jako nastolatek, ponad ćwierć wieku temu dostałem bojowe zadanie
    wiercenia co 10 czy 15 cm otworów w dwuteownikach na których miał się
    opierać strop. Przez te otwory miały być przeciągane druty zbrojeniowe.
    Najpierw wierciłem ?5, a później rozwiercałem, zdaje się, ?10. A że
    otworów było sporo, to w trakcie tego procesu udało mi się zabić dwie
    duże Celmy. :-)

  • 29. Data: 2015-01-22 12:38:08
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Zastanawiam się, czy zamiast zakupu nowych NiCd (lub NiMH) nie wrzucić 3
    > szt. małych żelowych akumulatorów kwasowych, np. WP1.2-6 (6V 1,2Ah) -
    > takie jak w alarmach, czy małych kasach fiskalnych.

    Zrobiłem tak z wkrętarką na 12V. Podziałała jeszcze parę lat (aż rozpadło
    się co innego, mechanicznie). Tylko ładowałem z innej ładowarki.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 30. Data: 2015-01-22 19:20:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No, teraz to inna sprawa, ale i tak włóczenie się z kablem do
    > przyjemności nie należy. Gdyby to miało na siebie zarabiać, to co

    Weź przestań. Jakiś czas temu kupiłem w Castoramie taką wkrętarkę
    sieciową z kablem circa 10m, i od tego czasu nigdy nie użyłem
    akumulatorowej.

    No, gdyby była potrzeba na dworze, czy coś - ale w domu, to nie ma mowy.
    Raz, że ładowanie zbyteczne, dwa że lżejsza o akumulator.

    Z tym przeszkadzaniem kabla bym nie przesadzał. Mniej więcej jak w
    odkurzaczu, a nawet mniej, bo odkurzaczem się lata po mieszkaniu, a
    wkrętarką raczej pracuje w jednym miejscu.