  • 1. Data: 2015-01-19 18:30:40
    Temat: Atlantis-jaki moduł gsm używałeś w tym swoim telefonie?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ten moduł umiał ustawić sobie czas z sieci gsm?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-01-20 10:14:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 18:30, Marek pisze:

    > Czy ten moduł umiał ustawić sobie czas z sieci gsm?

    To był stary moduł D15 Motoroli, montowany niegdyś w instalacjach
    alarmowych. Jeszcze raz dziękuję koledze, który przekazał mi ten moduł
    do eksperymentów.
    Moduł miał tę zaletę, że łatwo można było dolutować goldpiny do złącza
    na czas eksperymentów z terminalem. To były czasy, kiedy jeszcze nie
    czułem się zbyt pewnie w temacie montażu elementów SMD. Generalnie to
    był mój pierwszy "większy" projekt na AVR-ach, mający na celu praktyczne
    przetestowanie zdobytej wiedzy. ;)

    Jednak przechodząc do sedna sprawy: nie jestem pewien, czy moduł
    udostępnia czas. Sprawdzę w dokumentacji. Mi ta funkcjonalność nie była
    do niczego potrzebna.

    Dzisiaj robiąc ten projekt użyłbym jakiegoś SIM900, głównie z uwagi na
    różnicowe wejście i wyjście audio. D15 miał tylko trzy piny: MIC, SPK i
    AGND. Niestety delikatne "tykanie" GSM jest słyszalne w tle - nie na
    tyle, żeby nie dało się rozmawiać, ale na dłuższą metę potrafi drażnić.

  • 3. Data: 2015-01-20 11:18:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Jan 2015 10:14:16 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Jednak przechodząc do sedna sprawy: nie jestem pewien, czy moduł
    > udostępnia czas.

    AT+CCLK?

    --
    Marek