  • 31. Data: 2015-01-22 20:08:54
    Temat: Re: Akumulator do wkrętarki
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 22:31, Adam pisze:

    > Chyba tylko dobranie napięcia dla wiertarki - co prawda prościej jest,
    > gdy dobiera się garść ogniw po 1,2V każde, niż przy doborze z ogniw 3,6V.

    Jak masz prostą ładowarkę kilkugodzinną to tak.
    Z taką 30 minutową nie poszalejesz. Jak coś nie tak wyłącza się
    sygnalizując rodzaj błędu.

    --
    Irokez

  • 32. Data: 2015-01-22 20:16:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 22.01.2015 o 10:53, JDX pisze:

    > Najpierw wierciłem ?5, a później rozwiercałem, zdaje się, ?10. A że
    > otworów było sporo, to w trakcie tego procesu udało mi się zabić dwie
    > duże Celmy. :-)

    Takie?
    http://wiertarka.com.pl/galeria/?wiertarka-celma-pol
    ecam
    To nie chce mi się wierzyć - one obracały chłopa razem z warsztatem.

    --
    Mirek.

  • 33. Data: 2015-01-22 21:22:05
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 10:53:50 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > :-) A konkretniej, to padło plastikowe ,,łożysko". Wiedząc, że oprócz
    > mieszania czeka mnie jeszcze wiercenie w ścianach i meblach pojechałem
    > do blaszaka i kupiłem taką za $80. :-)

    > Jako nastolatek, ponad ćwierć wieku temu dostałem bojowe zadanie
    > wiercenia co 10 czy 15 cm otworów w dwuteownikach na których miał się
    > opierać strop. Przez te otwory miały być przeciągane druty zbrojeniowe.
    > Najpierw wierciłem ?5, a później rozwiercałem, zdaje się, ?10. A że
    > otworów było sporo, to w trakcie tego procesu udało mi się zabić dwie

    A mój dziadek spod Sosnowca strącił chujem odrzutowca.

  • 34. Data: 2015-01-22 21:57:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-22 20:16, Mirek wrote:

    > Takie?
    > http://wiertarka.com.pl/galeria/?wiertarka-celma-pol
    ecam
    Tak, takie.

    > To nie chce mi się wierzyć - one obracały chłopa razem z warsztatem.
    No mnie jakoś nie obracały, chociaż jak mi się wiertło kilka razy
    zablokowało to czułem jak mi kości trzeszczą (przed wypuszczeniem
    wiertarki z rąk bo utrzymać się tego nie dało). :-) I po czymś takim
    przedramiona tuż nad nadgarstkami naprawdę bolały. W każdym razie moc
    silnika niekoniecznie musi iść w parze z wytrzymałością i jakością
    wykonania mechaniki.

  • 35. Data: 2015-01-22 23:01:06
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 21:57:53 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

> [...]
    > przedramiona tuż nad nadgarstkami naprawdę bolały. W każdym razie moc
    > silnika niekoniecznie musi iść w parze z wytrzymałością i jakością

    W starych polskich wiertarkach jakość wykonania była wysoka. I nie miały one
    zabójczych mocy. Wiertarka jak z obrazka miała chyba 370W. Obroty miała niskie stąd
    duży moment obrotowy. To były bardzo wytrzymałe wiertarki i przez niskie obroty
    dobrze się nimi pracowało.

  • 36. Data: 2015-01-23 00:42:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Mirek"
    > To nie chce mi się wierzyć - one obracały chłopa razem z warsztatem.
    Czyż, to nie te wiertarki służyły w tramwajach za napęd mechanizmu
    otwierania drzwi?
    http://pu.i.wp.pl/k,Mjg4MjAwODEsODc3NDM=,f,silnik_n.
    jpg

    http://tramwaje.bloog.pl/id,1416652,title,OPIS-TRAMW