  • 31. Data: 2018-10-20 12:05:01
    Temat: Re: Akumulator sam się rozładowuje ..
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 20.10.2018 o 00:45, Marek S pisze:
    > Też miałem Futurę. Niecały rok wytrzymała - padła zimą. Można w sieci
    > poczytać na ten temat trochę wypowiedzi użytkowników. Odpowiedź
    > producenta standardowa: niewłaściwe użytkowanie. Zmieniłem na Vartę
    > (chyba Silver - nie pamiętam) i zero problemów od 2.5 roku. Futura to
    > gadget dla rozrzutnych a nie akumulator.

    A ja miałem dwie identyczne Warty Silver. Miałem bo jedna z nich
    wytrzymała równo 24 miesiące i wyzionęła ducha na wakacjach. Po powrocie
    było już dwa tygodnie po gwarancji. Także nie polecam.

    Za to dołączam się do zdania innych tutaj, żeby kupować tanie z marketu,
    bo działają równie dobrze a są tańsze,

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2018-10-20 12:22:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 11:42, karol pisze:

    > ale wyciagac bezpiecznik i sprawdzac?
    > jakie napiecie powinno byc czy nie powinno byc ?:)

    Wpiąć miernik między akumulator a pojazd.
    I jak zrobisz błąd to miernik do wyrzucenia więc nie kombinuj
    tylko jedź do fachowca.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2018-10-20 14:01:29
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.10.2018 o 05:55, karol pisze:

    > Jeśli Twoje auto żre energię na
    >
    > dlaczego ?

    bo normalne jest, że jeśli zużywa energię to jest jej mniej?

    Dla przykładu BMW E60: tuż po zamknięciu auta brał 10-15A (!!), pobór
    spadał w kilka minut do kilku A (!!!) - a może do okolic 1A, nie
    pamiętam, ale nie były to mA. Po 30 minutach dopiero wygaszał wszystkie
    moduły i brał jak zwykły samochód - kilkanaście mA... I to całkiem
    normalne w tym modelu

    Łukasz

  • 34. Data: 2018-10-21 12:48:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-20 o 06:55, karol pisze:

    > Jeśli Twoje auto żre energię na
    >
    > dlaczego ?

    Prosty test, który da odpowiedź. Włącz latarkę, zamknij ją w szufladzie
    i sprawdź następnego dnia, co się z nią stało. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2018-10-22 17:31:29
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "karol" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 12,17. Samochód praktycznie nie był jezdzony, moze przejechał 10 km.
    >
    > Co to może być ? Chyba to nie jest normalne

    Kolego, musisz sprawdzic kilka rzeczy.
    1. Pobór pradu na postoju z wylaczonym silnikiem. Wszystkie urzadzenia nie
    powinny brac wiecej niz 40mA
    2. Napiecie ladowania z uruchomionym silnikiem - mowi o sprawnosci ukladu
    zasilania (alternator, prostownik) - ok. 14,3V
    3. Napiecie odlaczonego akumulatora - nie pamietam prawidlowych wartosci -
    za niskie posrednio mowi o kiepskim stanie akumulatora
    4. Chwilowy spadek napiecia przy rozruchu (dosc trudne do sprawdzenia,
    przyda sie szybki miernik) - nie powinno spasc ponizej 10V

    Poza tym pytanie jak czesto jezdzisz, bo jak raz na miesiac to nic dziwnego
    ze sie sam rozladowuje. Sprawny akumulator sam sie rozladuje w samochodzie
    po ok. miesiacu. Im gorszy stan tym szybciej sie samoistnie rozladowuje.

    Jezeli