  • 11. Data: 2009-08-23 03:16:47
    Temat: Re: Algorytm optymalizacyjny
    Od: "P. Owca" <2...@i...sk>

    "gdL" beee:

    > Optymalne wypełnienie oznacza, że pozostaje jak najmniejsze pole
    > powierzchni niewykorzystane ?
    >
    > Ta optymalność przypomina trochę problem komiwojażera i może być
    > znaleziona na przykład algorytmem genetycznym. Duża szansa, że utkwisz w
    > jakimś minimum lokalnym, które będzie satysfakcjonujące, ale nie będzie
    > to rozwiązanie analitycznie najlepsze.
    >
    > Zakładając, że będzie niewiele figur jednak, da się przeszukać wszystkie
    > możliwości, jeśli nie byłoby skalowania. Skalowanie dość mocno
    > komplikuje problem, bo rozciąga z dyskretnej przestrzeni , na ciągłą.
    ale za to można wyznaczać funkcje powierzchni zamiast pola powierzchni
    w teoretycznie przyjętym wyliczającym układaniu figur oraz obliczać ich
    minima. :-)
    --
    beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  • 12. Data: 2009-08-23 04:15:30
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 22 Sie, 10:23, gdL <j...@g...com> wrote:

    > Optymalne wypełnienie oznacza, że pozostaje jak najmniejsze pole
    > powierzchni niewykorzystane ?
    >
    > Ta optymalność przypomina trochę problem komiwojażera i może być
    Co znaczy to zdanie?

    > znaleziona na przykład algorytmem genetycznym. Duża szansa, że utkwisz
    Do komiwojażera AG średnio się nadaje.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 13. Data: 2009-08-23 05:28:25
    Od: gdL <j...@g...com>

    > Do komiwojażera AG średnio się nadaje.

    OK, algorytm mrówkowy, czemu by nie. Tylko wydaje mi się, że do
    pakowania plecaka, to on raczej średnio się nadaje.

  • 14. Data: 2009-08-23 05:29:30
    Od: gdL <j...@g...com>

    > ale  za  to można wyznaczać funkcje powierzchni zamiast pola powierzchni
    > w teoretycznie  przyjętym wyliczającym układaniu figur oraz obliczać ich
    > minima. :-)

    Tylko, że jak każda z figur może mieć inny współczynnik skalowania, to
    problem się komplikuje.

  • 15. Data: 2009-08-23 06:19:33
    Od: "P. Owca" <2...@i...sk>

    "gdL" beee:
    > Tylko, że jak każda z figur może mieć inny współczynnik skalowania, to
    > problem się komplikuje.
    faktycznie. ale założyłem, że zadanie nie jest czysto teoretyczne,
    lecz praktyczne, i skalowanie --mimo że różne-- będzie dociągane na przyk-
    ład do maksymalnego wypełniania.
    --
    beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee