  • 1. Data: 2009-08-18 06:29:29
    Temat: Biblioteki C++ dla UNICODE
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

    Witam,

    Czy ktos zna albo lepiej poleca jakas fajna biblioteke C++ obslugujaca
    system UNICODE?
    Do teraz uzywałem bardzo fajnej biblioteki C++ o nazwie 'Poco C++ library',
    która zawiera kod do obslugi sieci (rozne protokoly), packery, loggery,
    obsluga baz danych itp... Wszystko czego tygrysy potrzebuja najbardziej, ale
    wszystko opiera sie na sztywno an std::string.

    Teraz, zastanawiam sie nad przejsciem do standardu UNICODE i dlatego pytam
    czy ktos zna biblioteke o podobnym zakresie ale dla systemu UNICODE?

    Wielkie dzieki i pozdrawiam.
    Marcin

  • 2. Data: 2009-08-18 07:25:16
    Temat: Re: Biblioteki C++ dla UNICODE
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Megas wrote:
> [...]
    >
    > Teraz, zastanawiam sie nad przejsciem do standardu UNICODE i dlatego pytam
    > czy ktos zna biblioteke o podobnym zakresie ale dla systemu UNICODE?

    UNICODE da się obsługiwać w std::string - w reprezentacji UTF-8. Choć
    wtedy długość napisu nie jest równa długości ciągu ośmiobitowych
    (zwykle) znaków, porównania nie są "proste". Pytanie, jak jest
    reprezentowany UNICODE tam, gdzie chcesz go używać.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 3. Data: 2009-08-18 08:10:30
    Od: "Megas" <k...@o...eu>

> [...]
    > (zwykle) znaków, porównania nie są "proste". Pytanie, jak jest
    > reprezentowany UNICODE tam, gdzie chcesz go używać.

    Chciałbym uzywac UNICODE w formacie uzywanym przez Windows, czyli kazdy znak
    to wchar_t - po dwa bajty na znak. Dla biblioteki STL jest to std::wstring.
    Czy sa jakies biblioteki C++ wspierajace standard UNCODE a udostepniajace
    funkcjonalnosci w stylu: logger, obsluga protokolów sieciowych (HTTP, SSL,
    POP3 itp...), obsluga systemu plików, obsluga baz danych itp...?

  • 4. Data: 2009-08-18 08:38:06
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Megas wrote:

> [...]
    > Czy sa jakies biblioteki C++ wspierajace standard UNCODE a udostepniajace

    Pewnie tak, kwestia poszukania.

    > , obsluga protokolów sieciowych (HTTP, SSL,
    > POP3 itp...), obsluga systemu plików, obsluga baz danych itp...?

    Tu wracamy do pytania, gdzie chcesz używać. Protokoły sieciowe są co
    najwyżej 8-bitowe, wszystko inne musi być jakoś kodowane/reprezentowane.
    Np. w POP3 czy SMTP elementy nagłówka (które powinny być 7-bitowe) mogą
    być kodowane np. za pomocą UTF-8 + Base64/QuotedPrintable lub UTF-7.

    W praktyce - na pewno przyda się komplet konwerterów
    UCS-2/UTF-16<->UTF-8 i UTF-32 (dla Windows wystarczy UTF-16<->UTF-8).
    Najprościej będzie chyba użyć iconv'a, ale możesz oprzeć się na:
    http://unicode.org/Public/PROGRAMS/CVTUTF/ . W ogóle polecam przejrzenie
    http://unicode.org/Public - sporo ciekawostek tam jest 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 5. Data: 2009-08-18 08:38:14
    Od: Daniel Janus <n...@k...pl>

    Dnia 18.08.2009 Megas <k...@o...eu> napisał/a:

    > Chciałbym uzywac UNICODE w formacie uzywanym przez Windows, czyli kazdy znak
    > to wchar_t - po dwa bajty na znak.

    Nie ma czegoś takiego jak "Unicode w jakimś formacie". To znaczy
    jest, ale nie nazywa się tak. I nie da się kodować Unikodu w dwóch
    bajtach na znak.

    Mieszasz pojęcia. Doczytaj może o Unicode i takich pojęciach jak code
    point, kodowania, UTF-16/UCS-2, support level, BMP, ... Możesz zacząć od
    http://www.joelonsoftware.com/articles/Unicode.html .

    --
    Daniel 'Nathell' Janus, m...@n...korpus.pl, http://danieljanus.pl
    We made a big mistake 300 years ago when we separated technology and