  • 11. Data: 2018-04-27 09:45:31
    Temat: Re: AllPCB a Technoservice
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Yakhub wrote:

    > Zastanawiam się, czy by sobie tam nie zamówić jakichś elementów
    > dekoracyjnych.

    Ta płyteczka ponoć kosztowała 2,3k$, ale kto bogatemu zabroni. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2018-04-27 09:52:37
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ta płyteczka ponoć kosztowała 2,3k$, ale kto bogatemu zabroni. ;-)

    W sam raz dla miłośników loftów i kupowania palet po kilkaset pln jako
    stoliki:D

  • 13. Data: 2018-04-27 11:25:32
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Trochę dziwny producent ten AllPcb. Nie ma rekomendowanych stack-upów
    dla płytek wielowarstwowych na ich stronie. Kalkulator nie ma opcji
    wyboru kontrolowanej impedancji dla USB (45/90?), wycena idzie wtedy
    przez maila. Ale szybko za to odpowiadają.

    PS. Jakby ktoś szukał, to dla 4L 1,6mm:
    layer name material thickness(mil) dielectric constant
    top solder mask solder mask oil 0.5mil 3,4
    layer1 copper 1.4mil
    dielectric prepreg 7mil 4,2
    layer2 copper 1.2mil
    dielectric prepreg 44mil 4,2
    layer3 copper 1.2mil
    dielectric prepreg 7mil 4,2
    layer4 copper 1.4mil
    bottom solder mask solder mask oil 0.5mil 3,4

  • 14. Data: 2018-04-27 13:00:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A jak sobie z tym radzi Chińczyk, skoro pozwala zaszaleć?

    Może ma 100 razy więcej zamówień i nie musi kazać czekać 100 dni aż ktoś
    inny będzie chciał ten sam kolor.
    P.G.

  • 15. Data: 2018-04-27 13:16:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-04-27 o 11:25, Zbych pisze:
> [...]
    > dielectric    prepreg    7mil    4,2
    > layer4    copper    1.4mil
    > bottom solder mask    solder mask oil    0.5mil    3,4

    Nie umiem ustalić grubości płytki wielowarstwowej, a chciałbym umieć.
    Jak Techno podaje:

    http://pcb-technoservice.eu/informacje-techniczne/mo
    zliwosci-technologiczne

    że minimalna grubość warstwy dielektrycznej wynosi: 0,12mm (warstwa
    prepregów) i 0,10mm rdzeń to co z tego wynika?

    Pomińmy grubości miedzi i soldermaski.
    Czy dobrze kombinuję, że najcieńsza płytka 4 warstwowa składa się z dwu
    rdzeni po 0,10 i między nimi warstwa prepregów czyli razem 0,32mm.

    Czy dobrze rozumiem co to jest ten rdzeń?

    Coś słyszałem, że prepregi trzeba zawsze co najmniej dwa - czy to
    znaczy, że:
    - warstwa między rdzeniami musi mieć co najmniej 0,24, czy może te 0,12
    to już dwie i
    - warstwa między rdzeniami musi mieć grubość 0,12 + n * 0,06.

    Skoro najcieńszy rdzeń to 0,10 to czy da się z tej oferty wyczytać jakie
    mogą być inne grubości rdzenia.

    Czy gdzieś się totalnie mylę?
    P.G.

  • 16. Data: 2018-04-27 13:19:05
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2018-04-27 o 13:00, Piotr Gałka pisze:

    > Może ma 100 razy więcej zamówień i nie musi kazać czekać 100 dni aż ktoś
    > inny będzie chciał ten sam kolor.

    Czasem myślę że TS uparł się żeby ograniczyć sobie liczbę klientów. Te
    ich różne ograniczenia... Na zamówieniach u mnie stracili sporo, a tylko
    dlatego że w prototypach nie chcieli pewnych rzeczy zrobić (nie żeby nie
    potrafili czy coś podobnego). Chińczyk się nie pluł, więc potem dostał
    do powtórzenia partie produkcyjne. Mowa o dobrych kilkuset płytkach o
    powierzchni kilku dm^2 każda. Cena była podobna (przez polskiego
    pośrednika). Ja mogę mieć jakieś sentymenty żeby na miejscu robić, ale
    są pewne granice.
    "Nie, bo takie mamy zasady" - no to ja mam swoje zasady. Biurokracji
    mówimy stanowcze nie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2018-04-27 13:33:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Czasem myślę że TS uparł się żeby ograniczyć sobie liczbę klientów.

    Ja już czwarty czy piąty raz *chciałem* im dać zlecenie i z różnych
    powodów rezygnowałem. Zaczynam się zastanawiać, po co ja to w ogóle
    robię. Jak się Chińczyk sprawdzi, to moje sentymenty również zostaną
    wyleczone. Faldruk mi się sprawdzał, ale tam robiłem jednowarstwowe
    na aluminium, zupełnie inne wymagania.

    > "Nie, bo takie mamy zasady" - no to ja mam swoje zasady. Biurokracji
    > mówimy stanowcze nie.

    Biurokracja to jedno (a mają sporą), ale wyczuwam też niechęć do małych
    zamówień. "A co ja będę maszynę włączał..."

    > Cena była podobna (przez polskiego pośrednika).

    Satland? A po co tak?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2018-04-27 13:37:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Może ma 100 razy więcej zamówień i nie musi kazać czekać 100 dni aż ktoś
    > inny będzie chciał ten sam kolor.

    A dlaczego Chińczyk ma 100 razy więcej zamówień, pracuje na trzy
    zmiany, oferuje szerszą bazę technologiczną i w standardzie oferuje
    termin wykonania obwodu 48h? Może właśnie *dlatego*?
    Oni tam teraz zarabiają podobnie do nas. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2018-04-27 13:47:45
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    >
    > Biurokracja to jedno (a mają sporą), ale wyczuwam też niechęć do małych
    > zamówień. "A co ja będę maszynę włączał..."

    Satland robi na miejscu i chyba nie widziałem żeby oferowali partie
    produkcyjne. Mniej ważne kto.
    A przez pośrednika, bo z różnych powodów wygodniej i bezpieczniej - to
    było parę lat temu i temat produkcji u Chińczyków był trochę śliski.
    Za chwilę będę robił nowe przymiarki i cena u Chińczyka będzie
    argumentem w negocjacjach (nie z TS bynajmniej, bo oni mają cennik i nie
    ma rozmowy). Chociaż jeżeli dadzą dobra cenę to kto wie?
    Niektóre prototypy muszę u nich robić, bo Satland ma swoje ograniczenia
    technologiczne.

    Pozdrawiam

    DD

  • 20. Data: 2018-04-30 10:47:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Dołożę swoje 3 grosze, bo właśnie niedawno specjalnie z uwagi na ALLPCB
    pozaławiałem sobie wszystkie papierologie, żeby móc to legalnie
    importować i fakturować (na marginesie - co za pojebany kraj, żeby tyle
    tego było - rozumiem, jakbym chciał importować kontener leków, ale kuśwa
    dla kilograma PCB...).

    Jak na razie robiłem u nich kilka zamówień, łącznie coś w okolicach 100
    PCB kilku rodzajów. Wszystkie "standard", czyli dwuwarstwowe, opis, maska.

    Tylko raz miałem z nimi mały problem - potrzebowałem płyteczki z
    łączówkami "half-hole" na brzegu PCB ( zamawiałem formatki zawierające
    kilkanaście takich PCB, do wyłamania).

    I zrobili te half-hole, ale bez metalizacji. Bo podobno jak mają być
    metalizowane, to muszą to robić "gdzieś indzie" i to przedłuża proces.
    Mnie akurat bardzo nie przeszkadzało, no ale taki miałem przypadek...

    Zamawiałem u nich głównie z uwagi na termin. Niestety, nie do pobicia.
    Aha - i jeszcze jeden problem; faktury.

    Doprosić się u nich o poprawną fakturę, to można cholery dostać.
    W dodatku każda przesyłka przychodziła do PL z jeszcze inną fakturą, o
    mocno zaniżonej wartości. Mimo proszenia, żeby tego nie robili.

    Jednym słowem - najwięcej problemów jest w tym, żeby było zgodnie z
    fantazją polskich urzędasów. Poza tym na razie (tfu tfu) jestem bardzo
    zadowolony.