  • 11. Data: 2018-02-21 22:54:18
    Temat: Re: Aluminium - odtworzenie zniszczonej powłoki
    Od: 4...@g...com

    Nie przemysl spozywczy tylko aluminiowy garnek proszacy sie o przerobienie na klamki.
    Mozna byc oszczednym ale nie mozna byc smiesznym w oszczedzaniu bo nastepnym etapem
    jest zjedzenie gowna spod siebie. Co niedziela jest w lodzi gielda samochodowa. A na
    niej bardzo duzo sprzedawcow rozych gzorow sciagnietych z niemieckich smietnikow.
    Szybkowar ze stali inox w zaleznosci od pojemnosci mozna kupic od 30 do 50 zlotych.
    Sa wraki a sa prawie jesli nie sztuki nowki nie smigane. Takie gieldy samochodowe i
    rozne targowiska z gzorami sa pewno w kazdym duzym, srednim i malym miescie. Masz
    jeszcze cos do dodania w sprawie naprawy aluminiowego garnka?

  • 12. Data: 2018-02-23 11:51:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 44kogutek4 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >gzorami sa pewno w kazdym duzym, srednim i malym miescie. Masz
    >jeszcze cos do dodania w sprawie naprawy aluminiowego garnka?

    Jak na razie to Ty proponowales naprawe fosolem a nie zakup nowego.

    I pomysl naprawy mi sie podoba, tylko ze anodowanie nie jest trudne
    technicznie, a fosforany ... ma watpliwosci czy sie nadaja do
    szybkowaru.

    J.

  • 13. Data: 2018-02-23 15:50:06
    Od: 4...@g...com

    To o powlokach fosforanowych bylo z zakresu wiedzy ogolnej a nie o szybkowarze.

  • 14. Data: 2018-05-03 11:22:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-21 o 07:20, Jacek pisze:
    > Po myciu w alkalicznym roztworze zniszczyła mi się powłoka
    > (anodowanie) na kilku detalach aluminiowych. Czy jest jakiś w miarę
    > prosty sposób na odtworzenie tego rodzaju powłoki na aluminium?
    > Czytam o anodowaniu w kwasie siarkowym, ale nie wiem jakie stężenia,
    > jaki czas i jakie inne parametry.
    > Jacek

    Jeżeli to aluminium ma kontakt z żywnością to najwyższy czas wypier....ć
    to na złom. Szkoda zdrowia i męczarni na starość, zarówno dla siebie jak
    i dla rodziny .

    https://www.google.pl/search?source=hp&ei=K9TqWrreOI
    a7sQGP9Y7IDg&q=aluminium+i+alzheimer&oq=Aluminium+i+
    alz&gs_l=psy-ab.1.0.0i22i30k1j0i22i10i30k1j0i22i30k1
    l8.229.3972.0.6413.15.15.0.0.0.0.91.1062.15.15.0....
    0...1.1.64.psy-ab..0.15.1059...0j0i131k1j0i10k1.0.21
    iWLjY2NGA

    https://www.google.pl/search?ei=M9TqWrvVB8GtsAH-kJKw
    CQ&q=aluminium+i+alergie&oq=aluminium+i+alergie&gs_l
    =psy-ab.3..0i22i30k1.151688.155141.0.155997.16.14.2.
    0.0.0.154.1144.11j2.13.0....0...1.1.64.psy-ab..1.14.
    1058...0j0i22i10i30k1.0._eJBEhYC13c