  • Data: 2018-05-20 19:43:46
    Temat: Amatorskie projekty mikroprocesorowe przed AVR-ami i 8051
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pytanie z dziedziny historii, zadane z czystej ciekawości.
    Amatorską elektroniką zaczynałem się bawić w podstawówce. Była druga
    połowa lat dziewięćdziesiątych. Wtedy o MCU wiedziałem tylko tyle, że są
    - w czasopismach widywało się projekty np. na AT89C2051. Ja jednak
    ograniczałem się do składania cudzych projektów na TTL-ach i budowania
    rozmaitych radioamatorskich konstrukcji. Potem zrobiłem sobie paroletnią
    przerwę od amatorskiej elektroniki. Wróciłem do niej dopiero w pierwszej
    dekadzie obecnego stulecia, gdy królowały AVR-y, a coraz większa grupa
    hobbystów przesiadała się na STM32.

    Tak się teraz zastanawiam... Kiedy właściwie hobbyści zaczęli
    wykorzystywać technikę mikroprocesorową w swoich projektach. Zaczęło się
    w momencie, gdy na rynku pojawiły się relatywnie tanie układy 8051 od
    Atmela? Czy też może pojawiały wykorzystywano do tego starsze
    rozwiązania, np. procesory w rodzaju Z80 z peryferiami? Wiem, że
    istniała płytka CA80 (uproszczona wersja komputerka edukacyjnego CA80,
    bez interfejsu użytkownika) przeznaczona do (jakbyśmy to dziś określili)
    urządzeń wbudowanych. Czy ktoś jednak z tego na poważnie korzystał w
    tamtych czasach?