  • 1. Data: 2016-11-26 15:39:37
    Temat: Amiga - taśma FDD
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szybkie pytanie.
    Instaluję emulator stacji dyskietek GOTEK w Amidze 500.
    Fabryczna taśma okazała się za krótka. Pamiętam, że taśmy do Amigi od
    pecetowych różniły się czymś jeszcze poza dodatkowymi wtyczkami dla
    drugiej stacji. Ktoś pamięta co to było? Powinienem mieć gdzieś w szafie
    pozostałości po starych pecetach, m.in. jakieś tasiemki. Mogę je jakoś
    przerobić tak, aby pasowały do Amigi?

  • 2. Data: 2016-11-26 19:16:56
    Temat: Re: Amiga - taśma FDD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-26 o 15:39, Atlantis pisze:
> [...]
    > drugiej stacji. Ktoś pamięta co to było? Powinienem mieć gdzieś w szafie
    > pozostałości po starych pecetach, m.in. jakieś tasiemki. Mogę je jakoś

    O ile mnie pamięć nie myli, to tasiemka Amigi nie była obrócona. Czyli
    trzeba poszukać dwu-stacyjną tasiemkę z gniazdem B pod 3,5" i
    ewentualnie obciąć niepotrzebną stację A.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-11-26 20:20:08
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-11-26 15:39, Atlantis wrote:
> [...]
    > drugiej stacji. Ktoś pamięta co to było? Powinienem mieć gdzieś w szafie
    > pozostałości po starych pecetach, m.in. jakieś tasiemki. Mogę je jakoś

    http://pinouts.ru/HD/InternalDisk_pinout.shtml

    Na pierwszy rzut oka coś na temat wyjasniają ;-)

    Włodek

  • 4. Data: 2016-11-26 22:03:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.11.2016 o 15:39, Atlantis pisze:
> [...]
    > drugiej stacji. Ktoś pamięta co to było? Powinienem mieć gdzieś w szafie
    > pozostałości po starych pecetach, m.in. jakieś tasiemki. Mogę je jakoś
    o ile pamiętam, amiga miała zupełnie inną stację dyskietek 3.5 cala

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-11-27 09:16:52
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    > o ile pamiętam, amiga miała zupełnie inną stację dyskietek 3.5 cala

    Chyba pasowała od PC-ta. Kojarzę, że udało mi się kiedyś założyć.
    Kwestia była tasiemki.
    Jeżeli ma oryginalną tasiemkę, to przecież nie problem porównać.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2016-11-27 13:55:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-11-27 o 09:16, Desoft pisze:

> [...]
    > Kwestia była tasiemki.
    > Jeżeli ma oryginalną tasiemkę, to przecież nie problem porównać.

    To były specjalne stacje dyskietek, które się konfigurowało zworką czy
    ma pracować jako stacja PC (720kB/1,44MB) czy też Amiga (880kB/1,76MB).

    Firmy amigowe na tych stacjach dyskietek trzepały niezłą kasiorę biorąc
    za taką uniwersalną stację dyskietek 3 razy większą kasę za zdjęcie
    przedniego panelu, który sprzedawano oddzielnie za grubą kasę do Amig w
    wersji tower i desktop oraz za zmianę położenia zworki :)

    Różnica między stacjami PC i Amiga była nie tylko w pojemności zapisu,
    liczbie cylindrów, ale przede wszystkim w Amidze były dodatkowe sygnały.
    Stacja Amigi posiadała dodatkowy czujnik włożenia dyskietki, który
    zgłaszał systemowi, że dyskietka znajduje się w stacji. System Amigi
    zawarty w pamięci ROM (Kickstart) automatycznie odczytywał sektor
    rozruchowy (bootsector) po każdym włożeniu dyskietki do stacji, zarówno
    przed uruchomieniem systemu operacyjnego (Workbench) jak i w trakcie
    działania systemu.

    Co do różnicy taśmy PC i Amiga to jest taka, że w Amidze nie robi się
    przeplotu, lecz jumperami ustawia się numer stacji.