  • 1. Data: 2015-04-29 09:24:10
    Temat: Android USB OTG - Zasilanie tabletu w trybie HOST
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    Pytałem wczoraj na elektrodzie, ale odzew mizerny... więc
    przeklejam wątek.

    Mam taki układ. Tablet z androidem i do niego zapięty HUB 4-portowy.
    I to po podłączeniu działa poprawnie. Kłopot jest w tym, że ja
    potrzebuję ten tablet cały czas ładować. Urządzenia które działają w
    oparciu o OTG negocjują ze sobą najpierw co i jak i w którą stronę. Mój
    HUB nie jest niestety OTG, więc nic nie negocjuje tylko spodziewa się
    być podłączonym do hosta.

    Znalazłem w sieci różne opisy rozwiązania tego problemu, które raz
    działają, a raz nie, w zależności od konkretnego typu urządzenia:

    http://apcmag.com/android-usb-charging-secrets.htm/#
    null
    http://electronics.stackexchange.com/questions/34741
    /can-an-android-tablet-serve-as-usb-host-and-be-char
    ged-simultaneously-through-a

    Tutaj u chińczyków można kupić coś takiego:
    http://www.aliexpress.com/store/product/Universal-us
    b-OTG-Charger-HUB-cable-for-Tablet-PC-thinkpad-8-X98
    -M80ta-WT-8-Miix2/317532_2038609573.html

    ale jak widać uzależnione to jest od konkretnego modelu sprzętu, więc to
    nie jest takie trywialne skoro jest jeszcze do tego przełącznik w
    zależności od modelu. Różni producenci widać różnie to obsługują.

    Próbowałem z rezystorem na linii ID, ale to też działa progowo, albo
    jest hostem i nie ładuje, albo na odwrót.
    Również kable typu Y nie spełniają tej robi, bo tablet ładuje się tylko
    wtedy, gdy jest wyłączony, co akurat nie jest dziwne, bo ma zwarcie
    linii ID do GND, co wymusza tryb host.

    Do czego zmierzam natomiast. Otóż w opisie:
    http://ep.com.pl/files/2632.pdf

    na samym końcu jest opisana negocjacja pomiędzy urządzeniami:

    "(...)Drugi protokół to SRP (Session Request Protocol). SRP zarządza
    napięciem zasilającym na linii VBUS. Ponieważ oba urządzenia USB OTG
    mogą być hostami to w trakcie inicjalizacji trzeba by urządzenie B
    (domyślne peryferia) pozwoliło urządzeniu A (domyślny host) na
    wystawienie napięcia na VBUS. Co ciekawe, nawet kiedy A zostanie
    przełączone na funkcje peryferii przez HNP, to nadal może
    dostarczać napięcia VBUS podczas wymiany informacji przez urządzenia.(...)"

    I teraz moje pytanie brzmi, czy da się programowo "przetłumaczyć"
    tabletowi, żeby przestawił kierunek zasilania i zaczął się ładować?
    Teoretycznie powinno się dać, skoro w czasie pracy mogą się zamienić
    rolami nie naruszając warunków zasilania.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-04-29 09:56:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Apr 2015 09:24:10 +0200, Krzysiek
    <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Próbowałem z rezystorem na linii ID, ale to też działa progowo, albo
    > jest hostem i nie ładuje, albo na odwrót.

    Na odwrót czyli staje się device i ładuje czy nie?

    Dlaczego zakładasz, że ten tablet da się ładować przez usb?
    Szczególnie te tanie to są bardzo minimalistyczne konstrukcje, gdzie
    do minimum wykastrowano funckjonalności. Większość ładuje się z
    klasycznego "jacka" właśnie po to by nie ładować z usb tj. nie
    uzależniać portu usb od ładowania, czyli podejście inne niż w
    telefonach. To, że są modele, które ładują się w ten sposób to
    wyjątki.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-04-29 10:28:19
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-29 o 09:56, Marek pisze:

    > Na odwrót czyli staje się device i ładuje czy nie?

    Przypadek:
    1. wykrywa HUB i nie ładuje
    2. nie wykrywa HUB i ładuje

    > Dlaczego zakładasz, że ten tablet da się ładować przez usb?

    Ja nic nie zakładam, ja po prostu nie mam innych jak tylko takie, które
    mają gniazdko USB do pracy i ładowania.

> [...]
    > ładowania, czyli podejście inne niż w telefonach. To, że są modele,
    > które ładują się w ten sposób to wyjątki.

    Z tego co się dowiedziałem to raczej odchodzi się w tabletach od
    zasilania osobnym gniazdkiem (oszczędności). Dzwoniłem nawet przed
    chwilą do Lenovo i w serii ThinkPad mają tylko jeden model, który
    ma osobne gniazdko zasilające, a cała reszta ładuje się po USB.