  • 1. Data: 2015-04-29 08:34:04
    Temat: Problem z laptopem - jest schemat !!
    Od: s...@g...com

    Zacznijmy od schematu:

    http://kythuatphancung.vn/uploads/download/cf328_Com
    pal_LA-7071P_r10.pdf

    Po wciśnięciu SW1 (str.23), badziewie nie odpala. Po przyłożeniu palca do VS (str.
    30) i wciśnięciu SW1, badziewie odpala. Po odpaleniu, możemy palucha usunąć. Dalej
    urządzenie działa normalnie. Jakieś pomysły?

  • 2. Data: 2015-04-29 12:06:48
    Temat: Re: Problem z laptopem - jest schemat !!
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2015-04-29 o 08:34, s...@g...com pisze:
> [...]
    30) i wciśnięciu SW1, badziewie odpala. Po odpaleniu, możemy palucha usunąć. Dalej
    urządzenie działa normalnie. Jakieś pomysły?

    Ja bym zaczął od sprawdzenia przycisku (czy faktycznie zwiera do masy, a
    nie np. przez jakieś kohmy). Ale to pewnie już sprawdziłeś...

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2015-04-29 12:14:56
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 12:07:05 UTC+2 użytkownik Paweł Hadam napisał:

> [...]
    > >

    > Ja bym zaczął od sprawdzenia przycisku (czy faktycznie zwiera do masy, a
    > nie np. przez jakieś kohmy). Ale to pewnie już sprawdziłeś...

    Gdyby na guziku SW1 była 'heca' , to paluch na VS też by nie pomógł.

  • 4. Data: 2015-04-29 20:59:12
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 08:34:05 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    30) i wciśnięciu SW1, badziewie odpala. Po odpaleniu, możemy palucha usunąć. Dalej
    urządzenie działa normalnie. Jakieś pomysły?

    ============

    No w końcu Dzień się zakończył i można poeksperymentować. "Dospawałem" do VS kawałek
    druta ok. 2 metry. Drugi koniec druta wisi w powietrzu. Ot, taka antena.. Laptop
    działa !! Rozwiązanie skuteczne, ale tragicznie nieprofesjonalne!! Brak mi pomysłów..
    Jeżeli macie Koledzy jakiś sensowny pomysł, to Baardzo proszę!! Moja pula pomysłów
    jest niestety wyczerpana :((

  • 5. Data: 2015-04-29 21:03:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
> [...]
    30) i wciśnięciu SW1, badziewie odpala. Po odpaleniu, możemy palucha usunąć. Dalej
    urządzenie działa normalnie. Jakieś pomysły?

    Zamiast palucha użyj opornika bo coś mi tu nie gra, chyba przy okazji
    dotykasz linii podpiętej do nogi 2 tranzystora PQ1, co by wskazywało na
    uszkodzenie PR4 lub brak sygnału 51_ON#

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2015-04-29 21:26:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 21:03:59 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

> [...]
    > >

    > Zamiast palucha użyj opornika bo coś mi tu nie gra, chyba przy okazji
    > dotykasz linii podpiętej do nogi 2 tranzystora PQ1, co by wskazywało na

    =======

    Zanim dokopałem się do schematu tego laptopa, wpadłem DOKŁADNIE na taki sam pomysł,
    jaki Ty sugerujesz. Niestety, to nie ma sensu.. No bo zwróć uwagę na fakt, że
    "pull-up'y" są podpięte zarówno na "wjeździe" jak i na "wyjeździe". Str.23/30. Zanim
    znalazłem schemat w sieci, też pomyślałem o kondziorach..

    Jak widać na schemacie, konstruktorzy też o tym pomyśleli.. No więc niby nie ma się
    czego czepiać. Wymiana kondziorów i rezystorów na nówki nic nie dała. Efekt dalej ten
    sam :((

    Palucha sę nie obetnę w celu usprawnienia laptosa :)))

  • 7. Data: 2015-04-29 21:38:44
    Od: s...@g...com

> [...]
    > >

    > Zamiast palucha użyj opornika bo coś mi tu nie gra, chyba przy okazji
    > dotykasz linii podpiętej do nogi 2 tranzystora PQ1, co by wskazywało na

    ========

    Gdyby było uszkodzenie PR4 lub/i brak sygnału 51_ON#, to laptop za cholerę nie
    odpaliłby (z paluchem, czy bez) po wciśnięciu SW1. A czy przypadkiem nie dotykam nogi
    2 PQ1? A o tym nie pomyślałem.. Jutro przyglądnę się temu bliżej..
    Chyba dobry trop...

  • 8. Data: 2015-04-29 21:41:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
    > Ja bym zaczął od sprawdzenia przycisku (czy faktycznie zwiera do masy, a
    > nie np. przez jakieś kohmy). Ale to pewnie już sprawdziłeś...

    Gdyby na guziku SW1 była 'heca' , to paluch na VS też by nie pomógł.

    =====

    Może wraz z niepełnym potencjałem na półprzewodniku, dokłada się 50 Hz z
    otoczenia, w pewnej chwili sumując (wartość chwilowa) się i powodując jego
    przełączenie i utrwalenie się w tym stanie, aż do wyłączenia... Nie mam
    ściągawki pod okiem, to nie podpowiem, które elementy mam na myśli. Po
    prostu - czy element wykonawczy dostaje właściwy potencjał do przełączenia,
    a jeśli tak, to czy właściwie nań reaguje?
    Za starych czasów miałem napęd dyskietek 5.25, który pozycjonerem tylko
    dawał w przód, albo w ogóle, a po chwili zwracał błąd nieznalezionego
    sektora. Przyczyną okazal się transoptor informujący układ o osiągnięciu
    ścieżki nr 1, czyli zewnętrznej, był on prawie w permanentnym stanie, że
    głowica się wycofała na pozycję pierwszą i układ głupiał. Rozwiązanie było
    bardzo proste, zmniejszyłem opornik zasilający część nadawczą transoptora i
    pozycjoner odzyskał wigor, i lat już sporo minęło, nie padło.
    Zatem - mnie to pachnie sytuacją, gdy naciśnięcie wyłącznika nie daje
    potencjału wystarczającego do przełączenia elektroniki w lapie w stan
    włączony, dopiero dotknięcie palcem dodaje składowej zmiennej 50 Hz z
    otoczenia (kojarzysz, jak brumi wzmacniacz m.cz., gdy dotkniesz wejścia
    palcem?) i jak zsumuje się niepełny potencjał, oraz chwilowa wartość ze
    składowej zmiennej, to już wystarcza do przełączenia i podtrzymania się
    elementu wykonawczego. No, taki trochę "modern" włącznik niby-dotykowy...
    Dobrze kombinuję?

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 9. Data: 2015-04-29 22:08:49
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 21:41:04 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Dobrze kombinuję?

    ===

    Ma to sens. A czy dobrze, to sprawdzę jutro. Aczkolwiek.. Trochę sceptycznie do tego
    Twojego pomysłu podchodzę. Dlaczego? Zmierzyłem VS(str.30). VS=3.4V.

    A może masz rację?!

    1) Albom ślepy, albo czegoś brakuje na schemacie. Za cholerę nie mogę się doszukać w
    schemacie gdzie dalej wali VS !!

    2) Myślę o zmostkowaniu PD1, da mi to "parę" mV in plus ze złącza P-N.

    Ma to sens?

  • 10. Data: 2015-04-29 23:52:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > A może masz rację?!
    >
    > 1) Albom ślepy, albo czegoś brakuje na schemacie. Za cholerę nie mogę się doszukać

    VS wygląda na główną linię zasilania, zbiega się tu zasilanie po kluczu
    z baterii i chyba z zasilacza (VIN). Nadal upieram się że jest jakiś
    problem z włączeniem PQ1.