  • 91. Data: 2014-08-16 13:28:31
    Temat: Re: Android i 64-bitowy processor
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    news:53ef3a6b$0$2362$65785112@news.neostrada.pl...

    > I chyba wlasnie w tym rzecz - Apple juz teraz wprowadzilo 64 bity myslac o
    > przyszlosci. W tej chwili korzysc z tego jest pewnie mocno wirtualna.

    Nie jest... iPhone5S z iOS działa wyjątkowo szybko i płynnie mimo że ma
    "tylko" dwa rdzenie - Android potrzebuje do tego samego 4 lub 8 rdzeni.
    To się sprawdza już dziś w praktyce a w przyszłości tylko będzie lepiej.

  • 92. Data: 2014-08-16 13:44:39
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-16 13:20, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Kontekst był właśnie ciut wcześniej:
    >
    > [o procesorach 64-bitowych]

    > A więc nie trzyma w samochodzie bo Droid mógłby się zmoczyć,
    > tylko dlatego że - to komputer (albo zabawka, jak kto woli) z opcją
    > rozmowy.
    >
    > Ani ten jego Droid, ani ten "emergency phone" nie zniósłby zanurzenia
    > w wiaderku z morską wodą, więc nie wiem skąd wypaliłeś ze swoim pomysłem.

    Pszemol:
    1. Udowodnilem Ci, ze iPhone podobnie jak wiekszosc smartfonow nie jest
    odporny na slona wode (hehe, raczej sam sobie udowodniles). Za to
    niektore sa i do tej grupy nie nalezy sprzet jablkowy co czyni z niego w
    pewnych warunkach podobna zabawke jak np wspomniany Maxx.
    2. Z Twojej wypowiedzi wydaje sie wynikac, ze iPhone jest sprzetem
    niezawodnym:
    "Nie masz zaufania do swojego telefonu z Androidem na pokładzie?
    Mój iPhone4 mnie nie zawiódł nigdy - nie potrzebuje zapasowego telefonu."
    Rozumiem, ze Apple daje gwarancje (z łaski) tylko dla dobrego
    samopoczucia niektorych niedowiarkow? Bo przeciez Pszemola iPhone nigdy
    nie zawiodl... Troche to przypomina Titanica i ilosc szalup na
    pokladzie, bo przeciez ten statek jest niezatapialny.
    3. Wypada tylko cenic rozsadek osoby, ktora wozi ze soba emergency phone
    nie zdajac sie na jeden telefon. Nie wszyscy ograniczaja sie do
    lokalnych wypadow na rowerze czy wyjscia do pobliskiego centrum handlowego.
    4. Emergency phone jest wlasnie na sytuacje gdy ten pierwszy skonczy w
    wiaderku z woda...w lesie dla przykladu. Naprawde to takie zagmatwane?
    To nie pieszy wypad w gory gdzie kazdy element wyposazenia trzeba trzy
    razy rozwazyc przed spakowaniem ze wzgledu na wage i objetosc.

  • 93. Data: 2014-08-16 13:47:54
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-16 13:28, Pszemol wrote:
> [...]
    > "tylko" dwa rdzenie - Android potrzebuje do tego samego 4 lub 8 rdzeni.
    > To się sprawdza już dziś w praktyce a w przyszłości tylko będzie lepiej.

    To prawda, parametry sprzetowe w stosunku do oferowanej predkosci sa
    mocno po stronie iP. Pytanie na ile sie to zmieni po wprowadzeniu pelnej
    wielozadaniowosci bo chyba ma sie ona pojawic?
    Poza tym oprocz dodania 64 bitow chyba jednak cos sie zmienilo jeszcze w
    ostatnim iP w stosunku do poprzednikow?

  • 94. Data: 2014-08-16 13:49:43
    Od: atm <...@v...pl>

    > A moje, widzisz, nie... Więcej pamięci pomoże Ci jak przełączasz
    > się między wieloma aplikacjami pamięciożernymi: po którymś
    > tam odpaleniu nowej aplikacji pierwsza jest wymiatana z pamięci
    > i traci kontekst - jak się na nią przełączysz to odpala od nowa...
    > Telefon nie ma swapa na dysku, jak to jest w Windows 7, więc
    > jak zabraknie RAMu na nową aplikację to stara jest usuwana.
    >
    > Ale ilość pamięci RAM nie wpłynie na to jak szybko Ci się strony
    > szyfrowane w protokole https będą pokazywały na ekranie, bo na
    > to z powodzeniem wystarcza typowe 1G w dzisiejszych telefonach.

    No tak....i wlasnie w otwieraniu tych szyfrowanych stron widac potege 64
    bitow.

  • 95. Data: 2014-08-16 13:56:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > sa i do tej grupy nie nalezy sprzet jablkowy co czyni z niego w pewnych
    > warunkach podobna zabawke jak np wspomniany Maxx.

    Oczywista oczywistość - jeśli telefon nie jest zaprojektowany jako
    wodoodporny to zanurkowanie z nim w morzu kończy się bardzo źle.

> [...]
    > "Nie masz zaufania do swojego telefonu z Androidem na pokładzie?
    > Mój iPhone4 mnie nie zawiódł nigdy - nie potrzebuje zapasowego telefonu."

    Dokładnie tak.
    W normalnym użytkowaniu nie potrzebuje drugiego, "zapasowego" telefonu.

> [...]
    > iPhone nigdy nie zawiodl... Troche to przypomina Titanica i ilosc szalup
    > na pokladzie, bo przeciez ten statek jest niezatapialny.

    Widzisz - przekręcasz kontekst wypowiedzi.
    Mowa była o tym, że smartfony to zabawki nie nadające się do prowadzenia
    rozmów i dlatego trzyma on dodatkowy "biedafon" w samochodzie...
    Gdyby napisał, że smartfone - JAK KAŻDE INNE URZĄDZENIE - może
    się kiedyś zepsuć i dlatego ważne jest dla niego aby mieć zapasowy
    to byłaby inna rozmowa. Z konktestu jednak wynikało co innego.

    > 3. Wypada tylko cenic rozsadek osoby, ktora wozi ze soba emergency phone
    > nie zdajac sie na jeden telefon. Nie wszyscy ograniczaja sie do lokalnych
    > wypadow na rowerze czy wyjscia do pobliskiego centrum handlowego.

    Jasne. Wozi ze sobą również zapasowy samochód?
    Tak na wypadek gdyby się ten główny zepsuł? :-)

> [...]
    > nie pieszy wypad w gory gdzie kazdy element wyposazenia trzeba trzy razy
    > rozwazyc przed spakowaniem ze wzgledu na wage i objetosc.

    Mowa była o tym, jak to smartfony nie nadają się do używania jako
    telefon, jaką to mają złą jakość dźwięku itp, itd - w takim kontekście
    było napisane o tym zapasowym telefonie - czy taki biedafon ma
    jakoś lepszą jakość dźwięku? lepszy zasięg? Pytałem właśnie po co
    Ci taki biedafon skoro masz smarfone. Nie było mowy o tym że chodzi
    o normalne zwielokrotnienie przedmiotów aby zmniejszyć prawdo
    -podobieństwo awarii tylko o tym, że smarfony się nie nadają do
    dzwonienia i dlatego wozi ze sobą drugi w samochodzie - kapujesz?

  • 96. Data: 2014-08-16 13:58:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > To prawda, parametry sprzetowe w stosunku do oferowanej predkosci sa mocno
    > po stronie iP. Pytanie na ile sie to zmieni po wprowadzeniu pelnej
    > wielozadaniowosci bo chyba ma sie ona pojawic?

    Na to pytanie odpowiedzieć może ten, kto siedzi w biurze projektowym
    gdzies w Cupertino, CA...

    > Poza tym oprocz dodania 64 bitow chyba jednak cos sie zmienilo jeszcze
    > w ostatnim iP w stosunku do poprzednikow?

    Mnóstwo rzeczy się zmieniło.

  • 97. Data: 2014-08-16 14:02:39
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-16 13:58, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Na to pytanie odpowiedzieć może ten, kto siedzi w biurze projektowym
    > gdzies w Cupertino, CA...

    Ok, zatem chyba musimy sie powstrzymac przed calkowita ocena wymagan do
    czasu az oba systemy zaoferuja pelna wielozadaniowosc, ktora moze
    pochlonac sporo zasobow rowniez na sprzecie Appla.

    > Mnóstwo rzeczy się zmieniło.

    Dokladnie, dlatego nie upatrywalbym w tym tylko i wylacznie mistycznej
    roli wprowadzenia 64 bitow.

  • 98. Data: 2014-08-16 14:12:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Ok, zatem chyba musimy sie powstrzymac przed calkowita ocena wymagan
    > do czasu az oba systemy zaoferuja pelna wielozadaniowosc, ktora moze
    > pochlonac sporo zasobow rowniez na sprzecie Appla.

    Jak najbardziej możemy oceniać jakość działania obecnie dostępnych
    na rynku urządzeń - na nic nie musimy czekać bo czekać musielibyśmy
    w nieskończoność w każdej dziedzinie - czy to TV czy smartfony lub
    samochody. Przecież wiadomo że to co będzie w przyszłym roku będzie
    w jakimś sensie lepsze od tego co jest w tym roku, inaczej nikt by tego
    nowego nie kupował i zostałby przy starym.

    > Dokladnie, dlatego nie upatrywalbym w tym tylko i wylacznie mistycznej
    > roli wprowadzenia 64 bitow.

    Nigdzie nie napisałem "tylko i wyłącznie".

  • 99. Data: 2014-08-16 14:52:38
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-16 14:12, Pszemol wrote:
> [...]
    > w jakimś sensie lepsze od tego co jest w tym roku, inaczej nikt by tego
    > nowego nie kupował i zostałby przy starym.

    Na tej samej zasadzie mozna ocenic predkosc dostawczaka w stosunku do
    osobowego. Gdy ten osobowy dostanie pake wtedy moze sie sporo zmienic.

    > Nigdzie nie napisałem "tylko i wyłącznie".

    Zgoda i dlatego nie robilbym z tych 64 bitow killer ficzera.
    Osobiscie nieporownywalnie bardziej wolalbym wodoszczelnosc w wydaniu
    Sony, no ale w tym temacie nie mozesz wiele napisac ;]
    Moze iP6 cos tutaj zmieni poza dogonieniem konkurencji w wielkosci
    wyswietlacza.

  • 100. Data: 2014-08-16 15:02:50
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-16 13:56, Pszemol wrote:
> [...]
    > -podobieństwo awarii tylko o tym, że smarfony się nie nadają do
    > dzwonienia i dlatego wozi ze sobą drugi w samochodzie - kapujesz?

    Masz na mysli ta wypowiedz A.L.a?

    "ja narzekam. Jak chce sie z kims porozumiec w sprawach innych niz
    "jakie zrobic zakupy" i "czy pies zrobil kupe" to uzywam telefonu
    drutowego

    > A druga sprawa - coraz mniej się dzis telefonu używa do rozmów, dużo
    rzeczy
    > załatwiasz online na www, wysyła się sms'y i ważniejsze zaczyna być w
    > smartfonie to jak działa on w internecie bo jakość rozmów naprawdę
    nie musi
    > być hi-fi aby się skutecznie dogadać.

    Niestety, te funkcje w spartfonie tez sa takei sobie"

    Nie bede sie bawil w rzecznika A.L.a, niech sam napisze co ma na mysli.
    Co do dublowania przedmiotow, znow slowem kluczem jest rozsadek.