  • 291. Data: 2014-08-24 18:24:36
    Temat: Re: Android i 64-bitowy processor
    Od: atm <...@v...pl>

    > Patent z utrzymywaniem aplikacji w pamieci dopoki uzytkownik jej nie
    > zamknie jest ciekawym rozwiazaniem, chcialbym zeby w ktoryms z systemow
    > pojawila sie opcja blokowania wybranych aplikacji w pamieci a reszta
    > niech bedzie wylaczana zaleznie od widzimise systemu.
    > Moze jest juz jakas aplikacja na Androida, ktora to umozliwia?

    hehe, "mowisz i masz", przy okazji sprawdze na ile to niezawodnie dziala:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sm
    artprojects.MemoryLocker&hl=en

  • 292. Data: 2014-08-24 20:03:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > hehe, "mowisz i masz", przy okazji sprawdze na ile to niezawodnie dziala:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sm
    artprojects.MemoryLocker&hl=en

    Cytuję opis: ROOT IS REQUIRED!!!

  • 293. Data: 2014-08-24 20:13:32
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-24 20:03, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    artprojects.MemoryLocker&hl=en

    > Cytuję opis: ROOT IS REQUIRED!!!

    Soooo what???

  • 294. Data: 2014-08-24 20:19:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    >>> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sm
    artprojects.MemoryLocker&hl=en

    > Soooo what???

    No chciałeś aby w którymś z systemów pojawiła się opcja blokowania
    wyrzucania tych aplikacji - tymczasem mamy tu sytuację, że ktoś po
    prostu dorobił taką funkcję a nie pojawiła się ona w systemach "firmowo"...

    Nie każdy ma ochotę zrootować swoją słuchawkę czy jailbreak iPhone
    bo wtedy te urządzenia pozbawione są przeważnie domyślnych
    zabezpieczeń na których bazują programiści tworzący inne aplikacje.

  • 295. Data: 2014-08-24 20:32:43
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > bo wtedy te urządzenia pozbawione są przeważnie domyślnych
    > zabezpieczeń na których bazują programiści tworzący inne aplikacje.

    Heh, Pszemol a skad wniasek ze jestem ambasadorem Googla na ta grupe? ;]
    Szukam wygodnych, spelniajacych MOJE oczekiwania rozwiazan a przy okazji
    dziele sie z nimi na grupie, moze sie komus przydadza. Gdybym mial
    rozwiazywac np wszystkie problemy swiata np. mr.misia (pozdrawiam ;]) z
    jego Sony lub kilku innych osob to juz dawno bym wylysial a tego
    stanowczo chce uniknac.
    Podobnie bylo ze starym TX na PalmOS, znalazlem potrzebne mi aplikacje i
    hacki systemowe, ktore spwodowaly ze to urzadzonko bylo idealnie
    skonfigurowane wg moich potrzeb.
    Teraz wlasciwie to samo moge powiedziec o SGS2.

  • 296. Data: 2014-08-25 15:57:38
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-24 10:42, atm pisze:

    > Swego czasu Nokia zrobila prezent udostepniajac sporo duzych gier typu
    > Assasins Creed itp. Zainstalowalem kilka na N8, zeby sprawdzic jak
    > chodza w porownaniu do SGS2. W pewnym momencie po odpaleniu gry chcialem
    > cos sprawdzic w przegladarce i wielkie moje bylo zdziwienie, ze przy
    > odpalonych tych dwoch aplikacjach dostalem komunikat o braku pamieci.
    > 256MB RAMu w N8 juz na dziendobry bylo zbyt mala iloscia, podobnie jak
    > procek 680MHz. Mial to byc nowoczesny telefon MULTIMEDIALNY ale tego
    > typu ograniczenia skutecznie podcinaly mu skrzydelka. Zreszta N808
> [...]

    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-603,4,2,1908.
    html
    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-600,4,2,1894.
    html
    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-700,4,2,1895.
    html
    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-701,4,2,1896.
    html

    http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-n9,4,2,1863.h
    tml

    > Odnosnie obaw w Androidzie, sprawa wyglada tutaj inaczej, aplikacje
    > siedza sobie w pamieci dopoki jej zasoby sie nie wyczerpuja, wtedy
    > automatycznie sa zamyknane. Na SGS2 nigdy nie widzialem komunikatu o
    > braku pamieci, niezaleznie co uruchamialem.

    Mogę się jedynie zgodzić z jednym: komunikatu nie było. Jak sobie kiedyś
    odpaliłem jakąś gierkę, nieco bardziej wymagającą, to po jakimś czasię
    po prostu się zamknęła. A w pamięci radośnie tkwiło kilkanaście
    odpalonych wcześniej aplikacji. Zresztą jeszcze nie udało mi się
    zauważyć by Droid zamknął jakąkolwiek aplikacje.

    > Ze swojego punktu widzenia, przede wszystkim brak dobrych aplikacji
    > rozszerzajacych lub modyfikujacych funkcjonalnosc telefonu.

    To akurat działka niezależnych firm/programistów, a nie Nokii.

    > Nie raz i
    > nie dwa pisalem tutaj o siermieznym systemie przypomnien w Kalendarzu.

    Ty mi lepiej nic nie mów o przypomnieniach w droidowym kalendarzu.
    Wystarczy że jedno przypomnienie przejdzie w drzemkę, w drzemkę
    przechodzą wszystkie pozostałe. I żadne nie zadzwoni. Pomaga jedynie
    restart.

    > Ok, niech sobie taki bedzie ale chcialbym zainstalowac odpowiednia
    > aplikacje, ktora to zmieni...oczywiscie takiej brak.
    > Przegladarka, gdyby nie ratunek z zewnatrz glownie w postaci Opery, www
    > byloby prawie nie do uzytku na wbudowanej.
    > Brak innych klawiatur, Swype pozostal na zawsze w fazie beta wraz z
    > bugami, ktore nie zostaly usuniete.

    Ale to było błędne koło. Brak aplikacji -> brak zainteresowania. Brak
    zainteresowania -> brak aplikacji. Niestety Nokia przespała pojawienie
    się iOSa i Droida. I drogo za to zapłaciła.

    > To nie zasluga systemow a firm, ktore sa obecnie na rynku. Widocznie w
    > tamtych czasach nie opracowanego jeszcze dobrego systemu spieniezania
    > danych uzytkownikow.

    Może nie było, a może Finowie mieli inne podejście do handlu. A może
    dużo bardziej świadomych i myślących użytkowników. Akurat szpiegowanie
    zaimplementowali błyskawicznie.

    > Chyba nie ludzisz sie, ze firma nastawiona na zysk
    > bedzie straznikiem prawa i moralnosci?

    Tu nie chodzi o strażnikowanie tylko o uczciwość. Nokia nie szpiegowała
    i nie oszukiwała. Do czasu ofkors. Droid i iOS od początku były
    nastawione na nieuczciwość w stosunku do klienta. I nawet nie
    informowały że szpiegowanie to ich podstawowa funkcjonalność.
    Ale skoro twierdzisz że firmy mają tylko dbać o zysk, a kantowanie
    klientów jest ok, to rozumiem że postępowanie opów uważasz za ok? Próbę
    oszukania na każdym kroku. Wszak nie są strażnikami prawa i moralności.
    Mają tylko dbać o zysk.

    > Masz przyklad MS, ktory wg
    > wszystkich przeslanek jako jeden z pierwszych wspolpracowal z Prism,
    > teraz probuje sprawe odkrecach broniac danych uzytkownikow wlasna
    > piersia.

    Google też niby broniło danych użytkowników przed zakusami NSA. Pytanie
    kiedy odpowiednie służby i tak się do tych danych dobiorą.

    > Na ile jest to akt medialny ciezko powiedziec. W kazdym razie
    > nawet MS dostrzega wartosc tych danych coraz bardziej nastawiajac sie na
    > zarabianie na uslugach i reklamach a nie konkretnych towarach (patrz:
    > darmowy WP na malych urzadzen i przypuszczalnie darmowa wersja duzego
    > Windowsa).

    Jeśli OTWARCIE przyzna się do tego na czym mu zależy to nie widzę
    problemu. Gorzej jak to wszystko jest ukrywane. A taki Brin radośnie
    plecie "don't be evil" po czym bez żenady cenzuruje net dla Chińczyków.
    Taki uczciwy obłudnik z niego.
    Najlepiej jak będą 2 wersje: płatna i bez szpiegowania, i darmowa
    szpiegowska :-)

> [...]
    > przykladow:
    > -alternatywna przegladarka obrazkow: informuje, ze bedzie miala dostep
    > do danych w pamieci?
    > -alternatywny kalendarz: informuje, ze bedzie mial dostep do danych
    > osobistych?
    > -alternatywna aplikacja foto: iformuje, ze bedzie miala dostep do
    > mikrofonu i kamery?
    > -Endomondo, ze bedzie mial dostep do lokalizacji
    > -Shazam, ze bedzie mial dostep do mikrofonu?
    > -Swype, ze bedzie mogl zapisywac wszystkie dane wstukane na klawiaturze?
    >
    > Odnosze wrazenie, ze jest zupelnie odwrotnie w stosunku do tego co

    Pod sam koniec mogło tak być. Nazwijmy to droidyzacją Symbiana. Ale
    wiele lat wszystko było oparte na uczciwości i zaufaniu. I, o zgrozo,
    działało.

    > Mozesz sprecyzowac co to jest Droid?

    To co popełnili Siergiej i Larry, i nazywa się Droid.

    > Czy custom ROM CyanogenMod nie jest
    > juz Androidem, jesli tak to dlaczego?

    Czy RedHat nie jest już Slackwarem, a Ubuntu Mintem, jeśli tak to dlaczego?
    To są różne dystrybucje i tak należy je traktować.

    > Poza tym nie twierdze, ze brak opcji zarzadzania uprawnieniami to dobra
    > rzecz. Pokazuje jedynie, ze dla chcacego nic trudnego.

    Chcący zawsze sobie poradzi, ale ten OS nie powstał dla chcącego. Tylko
    dla kompletnie zielonego. A zielony sobie nie poradzi. Według statystyk
    przytoczonych przez Waldka, swego czasu, ponad 30% użytkowników nie było
    w stanie zainstalować sobie nawet jednej aplikacji. ONI sobie poradzą?

    > A co do uztywania sprzetu przez osoby mniej zapoznane z technika...czy
    > to takie dziwne?

    Co jest takie dziwne?

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 297. Data: 2014-08-25 16:14:49
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-24 18:24, atm pisze:

    > hehe, "mowisz i masz", przy okazji sprawdze na ile to niezawodnie dziala:
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sm
    artprojects.MemoryLocker&hl=en

    A podobno było to takie odrażające, brudne i złe. A tu, jak widać, Droid
    się symbianizuje.

  • 298. Data: 2014-08-25 16:49:33
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-25 15:57, ALEX Alpha MR wrote:

    > http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-603,4,2,1908.
> [...]

    Tak, to prawda byly jeszcze te modele, niestety to byla juz musztarda po
    obiedzie dodatkowo pozbawiona jednej z najwiekszych zalet Nokii - super
    aparatu. To jest swego rodzaju ficzer killer dla ktorego ludzie nawet po
    ogloszeniu zakonczenia wsparcia dla Symbiana dalej kupowali 808 w
    calkiem wysokich cenach.

    > http://www.telepolis.pl/telefony/nokia-n9,4,2,1863.h
    tml

    Tego telefonu w ogole nie biore pod uwage, jest to wypadek przy pracy.
    Chyba jedna z najdziwniejszych decyzji Nokii...obok ubicia ostatnio
    smartfonow z Androidem przez MS.

> [...]
    > odpalonych wcześniej aplikacji. Zresztą jeszcze nie udało mi się
    > zauważyć by Droid zamknął jakąkolwiek aplikacje.

    Nie wiem jakim telefonem dysponowales. Ja na kilku roznych sprawdzalem
    jak dziala ten mechanizm. A dziala bardzo dobrze: probowalem odpalic jak
    najwiecej aplikacji, dosc szybko po ich schowaniu byly zamykane.

    > To akurat działka niezależnych firm/programistów, a nie Nokii.

    Ok ,ale to nie jest organizacja harytatywna czy freeware, zebym musial
    starac sie zrozumiec ten argument. Ich biznesem jest zachecenie
    developerow do tworzenia aplikacji, nie to nawet bedzie w stylu
    Ballmera, byle skutecznie.

> [...]
    > Wystarczy że jedno przypomnienie przejdzie w drzemkę, w drzemkę
    > przechodzą wszystkie pozostałe. I żadne nie zadzwoni. Pomaga jedynie

    Znowu masz traumatyczne doswiadczenia, z ktorymi niegdy nie mialem
    kontaktu. Co wiecej - korzystam z aplikacji (ktorej chocby namiastki
    trudno szukac w Ovi Store), ktora udostapnia dodatkowe funkcje
    konfiguracyjne łącznie z odtwarzaniem przypomnien odlozonych na pozniej
    po restarcie telefonu.

    > Ale to było błędne koło. Brak aplikacji -> brak zainteresowania. Brak
    > zainteresowania -> brak aplikacji. Niestety Nokia przespała pojawienie
    > się iOSa i Droida. I drogo za to zapłaciła.

    J.w. To jest ich problem nie moj jako nabywcy. Wybieram system i sprzet,
    ktory spelni moje oczekiwania. Jak sam widzisz Nokia przespala i jest
    pozamiatane.

    > Może nie było, a może Finowie mieli inne podejście do handlu. A może
    > dużo bardziej świadomych i myślących użytkowników. Akurat szpiegowanie
    > zaimplementowali błyskawicznie.

    Widac ich sposob w obecnych czasach sie nie sprawdzil. W zadnym wypadku
    nie bronie tego co sie dzieje z danymi obecnie ale widac trudno
    konkurowac inaczej.

> [...]
    > nastawione na nieuczciwość w stosunku do klienta. I nawet nie
    > informowały że szpiegowanie to ich podstawowa funkcjonalność.

    Kwestia okreslenia co jest anonimowym zbieraniem danych, zbieraniem
    danych a szpiegowaniem. Zakladajac konto gmail zgadzasz nie z ich
    regulaminem, mozesz sprowac gdzie indzie ale teraz wiekszosc duzych
    graczy zawiera punkty informujace o zbieraniu danych , przegladaniu
    automatem zalacznikow itd. Masz niedawny przypadek gdzie Google
    powiadomil policje o przesylaniu pedofilskich fotek: dobrze robi
    skanujac fotki automatem czy nie?

> [...]
    > klientów jest ok, to rozumiem że postępowanie opów uważasz za ok? Próbę
    > oszukania na każdym kroku. Wszak nie są strażnikami prawa i moralności.

    A czy ja twierdze, ze to jest w porzadku? Twierdze, ze tak to teraz
    dziala i naiwnoscia byloby zakladanie, ze ta lub inna firma jest
    uczciwa. Jako mala firma moze miec takie szzytne zalozenia, ktore wraz
    rozrostem zaczna sie ulatniac wraz z dazeniem do zadowolenia
    akcjonariuszy, konkurencja wolnorynkowa czy wreszcie naciskiem wladz o
    dostep do danych. Czasy sie zmienily, urzadzenia sie zmienily, sposoby
    generowania zyskow w duzym stopniu rowniez. Marzyles kiedys o tym, ze
    bedziesz mial za 10zl dostep do milionow utworow w jakosci 320kbs z
    opcja pobierania offline na kilka urzadzen? Albo zamiast placic 27.50$
    za Pocket Tunes teraz zaplacisz 1-3$ za super kombajn do otwarzania
    muzyki? Czasy sie zmieniaja w wielu wypadkach na minus w niektorych na plus.

    > Google też niby broniło danych użytkowników przed zakusami NSA. Pytanie
    > kiedy odpowiednie służby i tak się do tych danych dobiorą.

    Dlatego nie mozna naiwnie wierzyc, ze firmy beda przestrzegaly kodeksu
    honorowego. Co najwyzej beda przestrzegaly zasad prawa.

> [...]
    > Taki uczciwy obłudnik z niego.
    > Najlepiej jak będą 2 wersje: płatna i bez szpiegowania, i darmowa

    Miejmy nadzieje, ze faktycznie tak bedzie. Chetnie zaplace,zeby nie bylo
    wciaskania reklam.

    > Pod sam koniec mogło tak być. Nazwijmy to droidyzacją Symbiana. Ale
    > wiele lat wszystko było oparte na uczciwości i zaufaniu. I, o zgrozo,
    > działało.

    Ale ktory moment wg Ciebie to koniec? Nokia zainteresowalem sie od
    modelu 5800XM. Prawde powiedziawszy nie roznil sie w sposob diametralny
    od N9. Ok, wszystko szybciej, lepiej, przyjemniej ale aplikacje
    zblizone, sposo ich instalowania podobny. Chyba, ze sie odwolujesz do
    telefonow przed 5800?

    > To co popełnili Siergiej i Larry, i nazywa się Droid.

    Hmmm, ten Droid to jakas oficjalna nazwa, bo jedyny Droid jaki mi
    przychodzi na mysl to telefon Motoroli.

    Jest Android, ktory wiele lat temu zostal kupiony przez Google, pozniej
    zas za Wikipedia: "5 listopada 2007 założono Open Handset Alliance,
    konsorcjum w którego skład wchodzą m.in. Google, HTC, Intel, Motorola,
    Qualcomm, T-Mobile, Sprint Nextel oraz NVIDIA, z myślą o rozwoju
    otwartych standardów dla telefonii mobilnej[19]. Wraz z ogłoszeniem
    powstania OHA zaprezentowano platformę Android."

    > Czy RedHat nie jest już Slackwarem, a Ubuntu Mintem, jeśli tak to dlaczego?
    > To są różne dystrybucje i tak należy je traktować.

    Ok, sprawdzmy co podaje na swojej stronie CyanogenMod: "Based on the
    Android Open Source Project, CyanogenMod is designed to increase
    performance and reliability over Android-based ROMs released by vendors
    and carriers such as Google, T-Mobile, HTC, etc."
    Idac Twoim tokiem myslenia rowniez customiznowany przez Samsunga, HTC
    czy Motorole AOSP nie jest Androidem.

> [...]
    > przytoczonych przez Waldka, swego czasu, ponad 30% użytkowników nie było
    > w stanie zainstalować sobie nawet jednej aplikacji. ONI sobie poradzą?

    Sądzisz, ze zielony bedzie sie interesowal "skomplikowana" funckja
    Permission Manager w Ustawieniach? On sie cieszy, ze instaluje rozne
    fajniusie aplikacje. Zas w stosunku do Nokii przynajmniej przed
    instalacja dowiaduja sie, na co sie zgadza klikajac guzik Install.
    Dla mnie ochrona danych jest istotna, ale patrzac na tych zielonych np
    na FB mozna odniesc wrazenie, ze im na tym nie zalezy.

    > Co jest takie dziwne?

    To, ze sobie radza z Symbianem? Nie wniesli nowej jakosci, ledwo
    dogonili na chwile konkurencje sciagajac pomysly ale 5 min pozniej
    konkurencja im zniknela z pola widzenia. Jak wspomnialem ponizej: dali
    centrum powiadomien, uklad ekranow i widgety jak w Androidzie.
    Zostawiali troche zakreconych ustawien (jak np backup w managerze
    plikow) i na tym Symbian zostal zamkniety.

    Ufff, jesli na to odpiszesz nie obiecuje, ze podejme temat - za duzo to
    czasu zabiera ;]

  • 299. Data: 2014-08-25 16:50:30
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-25 16:14, ALEX Alpha MR wrote:

    artprojects.MemoryLocker&hl=en

    > A podobno było to takie odrażające, brudne i złe. A tu, jak widać, Droid
    > się symbianizuje.

    Hehe, niekoniecznie. Po prostu fajnie miec mozliwosc skorzystania z tego
    patentu czasem, ale tylko czasem w specyficznych okolicznosciach.