  • 1. Data: 2010-09-30 09:10:02
    Temat: AnnexB i ISDN dziwny problem
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    Witajcie,

    Wiem że troszke ntg, ale na pl.misc.telefonia.isdn cisza panuje i spokój.
    Mam linie ISDN ze splitterem i modemem ANNEXB - wszystko działa jak trzeba
    do momentu kiedy nie dzwoni telefon, wtedy ADSL zrywa synchronizacje - a to
    jest conajmniej dziwne...
    Przecież transmisja na styku U jest ciągła i nie powinna przeszkadzać w
    transmisji ADSL.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 2. Data: 2010-09-30 21:19:05
    Temat: Re: AnnexB i ISDN dziwny problem
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > jest conajmniej dziwne...
    > Przecież transmisja na styku U jest ciągła i nie powinna przeszkadzać w

    RE{ A przeciwnym kierunku - polaczenia wychodzace?

    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2010-09-30 21:56:03
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 30 Sep 2010 23:19:05 +0200, d...@o...pl napisał:

    > RE{ A przeciwnym kierunku - polaczenia wychodzace?

    A jakie to ma znaczenie?
    Tak czy inaczej sprawdzimy żeby potwierdzić czy problem jest symetryczny.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 4. Data: 2010-10-01 08:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com>
> [...]
    > jak trzeba
    > do momentu kiedy nie dzwoni telefon, wtedy ADSL zrywa

    Wystarczy ze dzwoni, czy trzeba rozmawiac ?

    NT1 zasilane z sieci ? Moze jakis problem od zasilania wlasnie.
    Podlaczony do tego izolowany telefon ? Moze jakies petle masy sie
    porobily i sygnal dzwonka trafia do ADSL.

    > Przecież transmisja na styku U jest ciągła i nie powinna
    > przeszkadzać w
    > transmisji ADSL.

    teoretycznie rzecz biorac to moze byc inne widmo jak linia jest "w
    spoczynku" - takie nie przeszkadzajace ADSL.
    Ale dziwne by to bylo, bo przeciez konstruktorzy musza sie z tym
    liczyc.
    Linia jest normalna BRA - 128kb/s, dwie rozmowy naraz ?

    Masz w routerze jakies informacje ? Sila sygnalu, szum, wykresy dla
    roznych pasm itp ?
    Moze sprawdzic w obu sytuacjach, albo wystartowac router w czasie
    prowadzonej rozmowy - moze sie lepiej zsynchronizuje.

    A kto to oferuje - Netia ? Bo zasadniczo nie nas, tylko operatora
    trzeba meczyc :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-10-02 06:49:31
    Od: "es" <d...@o...pl>

    > A jakie to ma znaczenie?

    RE: Fundamentalne.
    Kod 2B1Q w styku U nie jest sygnalem ciąglym.
    Podobne gwaltowne zmiany zawartości ramek styku U występują przy inicjacji
    polaczen przychodzacych i wychodzacych.
    W stanie spoczynku zwykle nastepuje deaktywacja styku U - brak wymiany ramek.
    Incjacja polączenia jest poprzedzona procesem aktywacji - synchronizacji
    styków S i U.

  • 6. Data: 2010-10-02 20:50:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 Oct 2010 08:49:31 +0200, es wrote:
> [...]
    >Incjacja polączenia jest poprzedzona procesem aktywacji - synchronizacji

    Czekaj czekaj .. to jesli podniose sluchawke, zlosliwie na telefonie
    ISDN podlaczonym do S, to jak sie o tym centrala dowie ?

    J.

  • 7. Data: 2010-10-03 08:04:54
    Od: "es" <d...@o...pl>

    > .. to jesli podniose sluchawke, zlosliwie na telefonie
    > ISDN podlaczonym do S, to jak sie o tym centrala dowie ?

    RE Ramki INFO i (lub) wiadomomości SABME, SETUP etc

  • 8. Data: 2010-10-03 08:28:20
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 03 Oct 2010 10:04:54 +0200, es napisał:

    > RE Ramki INFO i (lub) wiadomomości SABME, SETUP etc

    No ale do tego styk U musi być zsynchronizowany.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 9. Data: 2010-10-03 09:16:37
    Od: "es" <d...@o...pl>

    > No ale do tego styk U musi być zsynchronizowany.

    RE: No, ale do tego ramka INFO1 - styk S uruchamia sygnały (ramki) TN, SN w
    styku U

  • 10. Data: 2010-10-03 09:35:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 Oct 2010 10:04:54 +0200, es wrote:

    >RE Ramki INFO i (lub) wiadomomości SABME, SETUP etc

    Ale to telefon moze je tak sam z siebie wyslac, czy centrala musi je
    cyklicznie przesylac, zeby mogl odpowiedziec ?

    J.

    P.S. Ty dawniej pisales pod pseudonimem eska ?