  • 1. Data: 2006-10-06 06:45:23
    Temat: Antyspam na polskich portalach
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Witam!
    Zrobilem male doswiadczenie ze spamem na skrzynkach portalowych.
    na grupach podpisuje sie tym adresem i jestem w szoku ile spamu przychodzi
    na ta skrzynkę. Wiekszosc to sa jakies krzaczki, spam z Chin ?

    Czy portale nie potrafia tego jakos sortowac?
    niewyobrazam sobie posiadania takiej skrzynki na prawdę, gdy dziennie
    przychodzi ponad 100 spamów, ktorych ten smieszny filtr antyspamowy nie
    potrafi zdiagnozowac.

    jak to jest? zbyt duzy problem? czy olewaja sprawe ?

    --
    ..::Michal::..

  • 2. Data: 2006-10-06 06:51:12
    Temat: Re: Antyspam na polskich portalach
    Od: wer <b...@n...pl>

    ..:Michal::.. napisał(a):

    > jak to jest? zbyt duzy problem? czy olewaja sprawe ?

    A wylaczales antyspam i sprawdzales ile tego przychodzi? 100 spamow to
    moze byc 100%, 50% ale i 0,05% spamow, ktore przechodza przez filtry. Z
    moich doswiadczen wynika, ze ok. 98% maili w sieci to spamy. Ale to juz
    temat na pl.internet.mordplik.

    wer

  • 3. Data: 2006-10-06 09:10:50
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Fri, 6 Oct 2006 08:45:23 +0200, ..:Michal::.. napisał(a):

    > jak to jest? zbyt duzy problem? czy olewaja sprawe ?
    ja pisze jak widzisz bez zadnych udziwniaczy maila i od 25 wrzesnia
    przedarlo sie 5 spamow...
    tyle ze jestem hardkorowym zawodnikiem, czyli wszystkie yahoo hotmail i
    *.egzotycznekraje leca do dev/null bez czytania i nawet powiadamiania o
    nich ;)

    --
    stopczyk

  • 4. Data: 2006-10-06 11:18:50
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Fri, 6 Oct 2006 11:10:50 +0200, użyszkodnik Marian Stopa
    <s...@p...home.pl> napisał:

> [...]
    > tyle ze jestem hardkorowym zawodnikiem, czyli wszystkie yahoo hotmail i
    > *.egzotycznekraje leca do dev/null bez czytania i nawet powiadamiania o

    i tu zaczyna się pojawiać stos problemów, a mianowicie:

    Jaki procent normalnych maili zaczyna być klasyfikowane jako spam i
    nie dochodzi nigdy pomimo że server docelowy błędnie informuje (w
    ramach nie ułatwiania życia spamerom) że mail dotarł ???

    Kiedy dojdzie do sytuacji że komunikacja via e-mail z osobami spoza
    kręgu znajomych/kontrahentów przestanie spełniać swoją role ???

    Jaki procent chcianych maili jest klasyfikowane jako spam bo często i
    gęsto serwisy wymagają zarejestrowania się i podania adresu e-mail z
    byle powodu o czym się po kilku miesiącach zwyczajnie zapomina ???

  • 5. Data: 2006-10-07 00:03:11
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ..:Michal::.. <u...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > potrafi zdiagnozowac.
    > jak to jest? zbyt duzy problem? czy olewaja sprawe ?

    Antyspam na darmowych kontach Onetu jest baaaaardzo skuteczny, przepuszcza
    bardzo drobny ułamek śmiecia.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2006-10-09 08:21:29
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On pią, 06 paź 2006 o 11:18 GMT, Tomek Kruk wrote:

    > Jaki procent normalnych maili zaczyna być klasyfikowane jako spam i
    > nie dochodzi nigdy pomimo że server docelowy błędnie informuje (w
    > ramach nie ułatwiania życia spamerom) że mail dotarł ???

    Problemu teoretycznie nie ma. Modelowo to wyglada tak, ze 'antyspam'
    niczego nie kasuje, tylko wrzuca rozpoznane maile do oddzielnego
    katalogu, ktory co jakis czas mozesz sobie przejrzec przez interfejs www,
    i ktory jest automatycznie czyszczony po x-(czasie|mailach|MB mailow).
    Takze to jest Twoj swiadomy wybor czy zdajesz sie na automat czy wolisz
    sam przejrzec zaklasyfikowa jako spam poczte.

    --
    pozdr. Sławomir Kawała
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net