  • 1. Data: 2006-09-25 12:36:02
    Temat: Logowanie polaczen - obowiazek
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Mam pytanie pewnie było już 100 razy ale w goglach jakoś nie mogłem
    znaleźć.
    Czy operator udostępniający internet jakiejś grupie osób powiedzmy 500
    ma obowiązek logowania połączeń wychodzących czy nie.
    Stoję teraz przed faktem właśnie wskazania winnego jakiejś sprawy,
    proszą mnie abym wskazał komputer który łączył się o np. 12:05 z mojego
    adresu IP WAN (NAT). Połączeń z tego adresu wychodzi mnóstwo.
    Trochę dziwne, podali by chociaż na jaki IP się toś łączył.
    Problem w tym że tych logów nie mam .

    Michał Sz.

  • 2. Data: 2006-09-25 14:18:23
    Temat: Re: Logowanie polaczen - obowiazek
    Od: kamil kapturkiewicz <"horizn/wytnij"@przytnij/neozdrada.pl\\.pl>

    Michal Sz napisał(a):
> [...]
    > adresu IP WAN (NAT). Połączeń z tego adresu wychodzi mnóstwo.
    > Trochę dziwne, podali by chociaż na jaki IP się toś łączył.

    gdybys dawal ludziom zewnetrzne adresy ip, to bys mogl wskazac
    winowajce, bez logowania.

  • 3. Data: 2006-09-25 14:42:44
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "kamil kapturkiewicz" <"horizn/wytnij"@przytnij/neozdrada.pl\\.pl>
    napisał w wiadomości news:ef8sbv$17v$1@mx1.internetia.pl...
    Michal Sz napisał(a):
> [...]
    > Problem w tym że tych logów nie mam .

    gdybys dawal ludziom zewnetrzne adresy ip, to bys mogl wskazac

    Idiotyczna odpowiedz...

    Apropo tematu, ja mialem taki przyadek i dalek po prostu policji
    wykaz ludzi kryjacych sie pod tym IP, wraz z wyjasnieniem, co to jest NAT :)

    i wystarczylo

  • 4. Data: 2006-09-25 17:24:20
    Od: kamil kapturkiewicz <"horizn/wytnij"@przytnij/neozdrada.pl\\.pl>

    Radoslaw HORODNICZY napisał(a):

> [...]
    >
    > Apropo tematu, ja mialem taki przyadek i dalek po prostu policji
    > wykaz ludzi kryjacych sie pod tym IP, wraz z wyjasnieniem, co to jest

    no to dopiero idotyczne zachowanie.

  • 5. Data: 2006-09-25 18:03:19
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ef8ptr$jk$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Idiotyczna odpowiedz...
    >
    > Apropo tematu, ja mialem taki przyadek i dalek po prostu policji
    > wykaz ludzi kryjacych sie pod tym IP, wraz z wyjasnieniem, co to jest NAT
    > :)

    Nie napisze jaka jest Twoja odpowiedz, szczegolnie patrzac na to jak
    skrytykowales Kamila, poprostu dawno przestalem klnac z byle powodu...

    Wlochaty

  • 6. Data: 2006-09-25 18:09:57
    Od: Jarosław Drużbiński <comnet@[no spam]cn.net.pl>

    Użytkownik "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>
    napisał(a) w wiadomości: ef8ptr$jk$...@a...news.tpi.pl

    > Idiotyczna odpowiedz...

    Nie rozumiem co w tym idiotycznego ? Możesz to wyjaśnić i sprecyzować ?

    > Apropo tematu, ja mialem taki przyadek i dalek po prostu policji
    > wykaz ludzi kryjacych sie pod tym IP, wraz z wyjasnieniem, co to jest
    > NAT :)

    To ci policjanci chyba amatorzy. Masz sieć (fimrę) to za nią odpowiadasz.
    Masz robić tak żeby było dobrze. Ja na miejscu policji zajrzałbym w RIPE
    ustalił właściciela czyli Ciebie i tobie dobrał sie do d.... Wówczas nie
    przysyłałbyś mi wyjaśnienia co to nat tylko spod ziemi byś wykopał logi. No
    chyba, że chciałeś swiadomie kogoś kryć.

  • 7. Data: 2006-09-25 18:11:18
    Od: Maksymilian Muller <p...@m...com>

    Jarosław Drużbiński napisał(a):

> [...]
    > d.... Wówczas nie przysyłałbyś mi wyjaśnienia co to nat tylko spod ziemi
    > byś wykopał logi. No chyba, że chciałeś swiadomie kogoś kryć.

    Oj przesadzasz :-)

    Max

  • 8. Data: 2006-09-25 18:14:31
    Od: Jarosław Drużbiński <comnet@[no spam]cn.net.pl>

    Użytkownik "Maksymilian Muller" <p...@m...com>
    napisał(a) w wiadomości: ef9650$lc7$...@a...news.tpi.pl

    > Oj przesadzasz :-)

    No może troszkę. Ale mógł napisać, że z tego okresu rejestracja połączeń
    jest już niedostępna a nie w bezczelny sposób tłumaczyć co to nat. ;)

  • 9. Data: 2006-09-25 18:21:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jarosław Drużbiński" <comnet@[no spam]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ef96ad$255t$1@link.cn.net.pl...
> [...]
    >
    > No może troszkę. Ale mógł napisać, że z tego okresu rejestracja połączeń
    > jest już niedostępna a nie w bezczelny sposób tłumaczyć co to nat. ;)

    Posiadanie samochodu z trupem w środku nie jest dowodem na morderstwo. Tak
    samo, jak brak logów nie jest dowodem na popełnienie przestępstwa przez
    admina.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2006-09-25 18:44:16
    Od: Jarosław Drużbiński <comnet@[no spam]cn.net.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com>
    napisał(a) w wiadomości: ef96sc$382$...@n...news.tpi.pl

    > Posiadanie samochodu z trupem w środku nie jest dowodem na
    > morderstwo. Tak samo, jak brak logów nie jest dowodem na popełnienie
    > przestępstwa przez admina.

    Owszem. Ale nie mając alibi i trupa w samochodzie jesteś pierwszym
    podejrzanym. Ot taka procedura kryminalna. Znaleziono trupa a ty musisz
    wytłumaczyć skad się wziął. Chyba nie powiesz nam, że obrucisz się na nodze
    i odpowiesz policji ze to nie twój trup i sobie pojdziesz ;) Zakładam, że to
    policja pierwsza przyszła do Ciebie w sprawie trupa tak jak do niego w
    sprawie IP a nie ty poleciałeś na policje że masz trupa w aucie tak jak nie
    on poleciał na policje ze jakiś IP włamał sie gdzieś tam albo komuś groził
    bo to najczęstrzy przypadek w sieci.