  • 31. Data: 2014-09-12 18:36:34
    Temat: Re: Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
    > news:luv23k$g43$1@dont-email.me...
    >> Widząc te rzeczy wybór jest prosty.
    >
    > Raczej karkołomny...

    Marfi, ile milionów smartfonów Apple sprzedał?
    Jak liczysz tą karkołomność?

    Masz jakies dane na temat tego jaki procent użytkowników smartphone z
    gniazdkoem SDcard faktycznie używa tej pamięci?

    Masz jakies dane na temat tego jaki procent użytkowników smartphone używa
    tego kryterium przy zakupie smartphone?

    Bo jeśli oceniasz karkołomność na podstawie tego, że Ty, marfi, używasz
    SDcard i nie kupiłbyś smartphone bez tej opcji to mam dla Ciebie smutne
    wieści: nawet taki Samsung nie dba o to co jeden marfi o nich mysli... A co
    dopiero Apple, który na pierwszym miejscu ma na myśli rynek w USA, a resztę
    świata zaspokaja niejako "przy okazji" i nie robiąc żadnych przy tym
    poświęceń.
    Dzieki tej strategii sa gdzies w górnych okolicach 40% rynku w USA jeśli
    już nie 50%. To jest ich priorytet i o to walczą.

  • 32. Data: 2014-09-12 19:00:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl>

    >..
    > niestety nie masz racji. samsung już w omni 1 wprowadził "myszkę optyczną"
    > w klawiszu "home" dzięki niej mogłeś posuwac kursorem po ekranie, kursorem
    > nieczułym na drania ręki, pojazdu w którym się znajdujesz...
    > Rozwiązanie dlamnie geniale. na tyle że uwiązało mnie do tej serii
    > samsunga na wiele lat. Google skopiowało ten pomysł w ich pierwszym
    > androidzie ale zastępując go kuleczką - o ile dobrze pamiętam...

    Tę kuleczkę co miał w 2006 roku HTC Artemis z Windows Mobile (+kółeczko),
    gdy dwa lata później powstał pierwszy Android G...a ?

  • 33. Data: 2014-09-12 19:23:59
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:

    > Znaczy się ten ficzerek jest w Galaxy S2? S3?

    Jest w S5. Od kwietnia tego roku, więc skończ tradycyjnie pieprzyć bzdury i
    się wciąż pogrążać wmawianiem, że to Apple rozwiązało problem.
    Pewnie zerżnęli pomysł od Samsunga. Tradycyjnie.

  • 34. Data: 2014-09-12 19:54:23
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2014-09-12 o 17:05, Pszemol pisze:

    > Nie znam takich wad które sprawiają ze odniechciewa sie go miec... O czym
    > konkretnie myślisz?

    Nie zgłębiałem już tematu zbyt dokładnie bo wystarczyło mi że
    1) wrzucać ebooki/flac/avi/mkv można tylko przez iTunes. Osobiście mam
    na półce pokaźną kolekcję legalnie kupionych płyt CD (nie żadne piraty)
    które zrzucam sukcesywnie (na bieżąco przy zakupie CD) do plików
    bezstratnych FLAC. Nie chcę ich konwertować do postaci apple lossless bo
    to strata miejsca (miałbym drugą kopię plików w innej wersji) i czasu a
    w dodataku licencja iTunes najprawdopodobniej (poprawcie jeśli się mylę)
    zapewnia Applowi dokładny wgląd w to co wrzucam i to mi nie odpowiada. W
    Android podłączam do kompa zwykłym kablem micro<->USB (zwykłym) i
    wrzucam jak na pendrive.
    2) mogę sobie dokupić kartę microUSB 64GB taniej niż musiałbym dopłacić
    za model iPhone z taką dużą pamięcią. A (2.2) jak stanieją karty 128GB
    to sobie mogę zrobić "upgrade", a iPhone musiałbym nowego kupić z
    większą pamięcią
    3) Android jest bardziej otwarty, np. teraz piszę sobie aplikację to
    wykresów funkcji 2D i 3D w OpenGL (b.powoli mi to idzie ale program już
    kreśli te siatki 3D i jest możliwość wpisywania własnych funkcji itp).
    Mam pomysły na kolejne aplikacje bardziej przydatne. Środowisko które
    wybrałem do programowania to "Android Developer Tools (bundle)" i są
    wersje tego środowiska na Windows albo Linux ale jest też bieżąca wersja
    na *Mac OS X 64-bit*! Za darmo (i jest całkiem sensowne środowisko)!
    Tymczasem jak przed zakupem tabletu się orientowałem to nie ma wersji
    pod Windows jakiegoś *sensownego* środowiska do programowania dla iOS.
    Czyli Apple wpuszcza ludzi w swoje rozwiązania które są zdecydowanie
    bardziej hermetyczne niż te dla Androida (patrz dostępność środowiska do
    programowania).

    Jeszcze podrążę temat karty pamięci bo zdajesz się widzieć same zalety
    iPhone.

    Piszesz np.
    > 3. Mały procent użytkowników ktorzy rzeczywiście wykorzystaliby większą
    > pamięć masową skłonni sa zaplacić więcej, zwłaszcza jesli dodatkowa pamięć
    > obsługiwana byłaby bezproblemowo i bez zbędnych komplikacji i warunków.
    >
    > Widząc te rzeczy wybór jest prosty.

    Nie wiem czy wybór jest prosty bo ja wybieram wersję tańszą z kartą 64GB
    a nie wbudowane 64GB. Czy naprawdę Ty wolisz wersję droższą z 64GB
    wbudowanymi i bez gniazda karty (do którego mógłbyś w przyszłości
    zainstalować nawet kartę 128GB)?

    Od razu napiszę że jak Samsung przestanie dawać slot kart microSDXC i
    łatwy dostęp przez kabel USB do karty, to zamiast Samsunga mam do wyboru
    LG, HTC, Sony. Natomiast fani Apple wiadomo muszą tkwić przy jednym
    producencie.

  • 35. Data: 2014-09-12 21:01:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Netx <n...@c...pl> wrote:

> [...]
    > hermetyczne niż te dla Androida (patrz dostępność środowiska do programowania).

    Niepotrzebnie sie rozpisujesz, mogles wypunktowac po jednym slowie i
    wiadomo byloby że jestes dosyc marginesowym typem uzytkownika ktory
    jednoczesnie tworzy wlasne apki na wlasny uzytek...

    Wlasnie nie moge tego zrozumiec jak tacy ludzie jak Ty nie widza w jak
    makabrycznej mniejszosci sa w oceanie innych uzytkownikow...
    Twoje potrzeby sa tak unikalne ze w ogole nie powinienes nikomu doradzac w
    wyborze telefonu.

> [...]
    > a nie wbudowane 64GB. Czy naprawdę Ty wolisz wersję droższą z 64GB
    > wbudowanymi i bez gniazda karty (do którego mógłbyś w przyszłości

    Po pierwsze, przeczytaj jeszcze raz co napisalem: pisalem o wyborze przed
    jakim stał Apple.
    Po drugie: pytasz mnie, dla mnie $100-200 rożnicy w cenie smartfona nie
    łapie się nawet w pierwszej dziesiątce kryteriów przy wyborze smartfona. I
    sądzę ze nie jestem w mniejszości.
    Bardziej cenię sobię ciągłość tej pamięci i to, że nie muszę być ciagle
    pytany przez system gdzie co chce zapisac... W swiecie pecetow jestem tym,
    ktory woli jeden dyzy dysk z pojedyncza partycją C: niż jakieś małe dyski
    C, D, E i żonglować nieustannie co gdzie położyc.

> [...]
    > LG, HTC, Sony. Natomiast fani Apple wiadomo muszą tkwić przy jednym producencie.

    Fani Apple mają głeboko gdzieś karty pamięci.
    A co do HTC to zdaje sie rownież nie montują kart sd.

  • 36. Data: 2014-09-12 21:51:15
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2014-09-12 o 21:01, Pszemol pisze:
    > Niepotrzebnie sie rozpisujesz, mogles wypunktowac po jednym slowie i
    > wiadomo byloby że jestes dosyc marginesowym typem uzytkownika ktory
    > jednoczesnie tworzy wlasne apki na wlasny uzytek...

    Tu nawet nie chodzi o mnie. Dowolny programista aplikacji mobilnych w
    przypadku gdyby programował na iOS musi jeszcze pewnie kupić Maca i
    jakieś płatne środowisko do programowania. A na Androida jest to za
    darmo na Windows, Linux lub Mac też! Jest to korzystne dla ilości
    aplikacji jakie powstają na Androida.

    > Wlasnie nie moge tego zrozumiec jak tacy ludzie jak Ty nie widza w jak
    > makabrycznej mniejszosci sa w oceanie innych uzytkownikow...

    Ale ale. Czy uważasz że większości użytkowników jest wszystko jedno czy
    producent fona wie jakie pliki multimedialne mają użytkownicy na swoich
    urządzeniach? Piszę o tym bo jestem ciekaw czy firma Apple wie co się
    wgrywa przez iTunes na telefon.

    > Twoje potrzeby sa tak unikalne ze w ogole nie powinienes nikomu doradzac w
    > wyborze telefonu.

    Właśnie uważam że programiści dzięki swojej pracy potrafią zainteresować
    ludzi daną platformą. Wystarczy przejrzeć forum
    forum.android.com.pl czy xda-developers jakie jest zainteresowanie
    aplikacjami czy np. ROM-ami. Przecież ci co wgrywają alternatywne ROMy
    to nie są programiści tylko użytkownicy.

    > Fani Apple mają głeboko gdzieś karty pamięci.
    > A co do HTC to zdaje sie rownież nie montują kart sd.

    Jest jeszcze kilka innych firm robiących telefony z Androidem, poza tymi
    co wymieniłem.

  • 37. Data: 2014-09-12 22:18:01
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Netx <n...@c...pl> wrote:

    > Tu nawet nie chodzi o mnie. Dowolny programista aplikacji mobilnych w
    > przypadku gdyby programował na iOS musi jeszcze pewnie kupić Maca i
    > jakieś płatne środowisko do programowania.

    Środowisko jest darmowe...
    A kupić dowolnego Maca to koszt rzędu $100-200, bo za tyle dostaniesz
    sprawny komputer z Mac OS X sprzed 4-5 lat.
    W USA przynajmniej takie są ceny używek, jest tego wbród.
    Mnożysz nieistniejące problemy.

    > A na Androida jest to za darmo na Windows, Linux lub Mac też! Jest to
    > korzystne dla ilości aplikacji jakie powstają na Androida.

    Jasne, napewno koszt zakupu komputera jest tu przyczyną :-)

    Gadasz jak jakiś biedak bez pracy...

    > Ale ale. Czy uważasz że większości użytkowników jest wszystko jedno czy
    > producent fona wie jakie pliki multimedialne mają użytkownicy na swoich
    urządzeniach?

    Tak uważam. I niełudź się, ze Google o Tobie wie mniej niż Apple wie o
    mnie!

    > Piszę o tym bo jestem ciekaw czy firma Apple wie co się wgrywa przez iTunes na
    telefon.

    Zrozum, ze te firmy w nosie maja co ty wgrywasz na komputer... Liczy sie
    agregacja danych i statystyki zbierane milionami od klientow uzywajacych
    obu systemów.

> [...]
    > forum.android.com.pl czy xda-developers jakie jest zainteresowanie
    > aplikacjami czy np. ROM-ami. Przecież ci co wgrywają alternatywne ROMy to

    Otwórz oczy! Porozglądaj sie wokół siebie! Robisz typowy błąd jaki robi
    wielu ludzi: ocenia innych wedlug siebie samego.

    Zastanów sie, ile procent sprzedanych urządzen bedzie miec custom ROMa?
    0.001%? A może jeszcze mniej? Co to za argument?

    > Jest jeszcze kilka innych firm robiących telefony z Androidem, poza tymi co
    wymieniłem.

    Apple, Motorola, Asus, HTC i wiele innych firm przestaje montowac karty SD
    bo jest to nieistotna funkcja dla wiekszosci ich uzytkowników.

  • 38. Data: 2014-09-12 22:31:57
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 12/09/14 17:12, Pszemol wrote:
    > Ja tak rezerwowałem na iPhone4 hotel w Banff, Canada będąc w gondoli jadąc

    Ale ile takich jest przypadków? 0.01%? Nie rób błędu oceniając innych
    podług siebie :-p

    --
    Alf/red/

  • 39. Data: 2014-09-12 22:52:46
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2014-09-12 o 22:18, Pszemol pisze:
    > Środowisko jest darmowe...
    > A kupić dowolnego Maca to koszt rzędu $100-200, bo za tyle dostaniesz
    > sprawny komputer z Mac OS X sprzed 4-5 lat.
    Tylko ciekawe czy na takim podstarzałym Macu da się sensownie pracować
    (chodzi mi o wydajność potrzebną np. do uruchomienia aplikacji mobilnej
    na emulatorze na komputerze)

    > W USA przynajmniej takie są ceny używek, jest tego wbród.
    > Mnożysz nieistniejące problemy.

    Dobrze wiedzieć że stare Mac są tanie:) ale zawsze to zajmuje dodatkowe
    miejsce w domu czy w pracy, a większość ma wiadomo Windows (i jest do
    niego przyzwyczajona) i "entuzjaści" mają od razu możliwość
    programowania na Androida niezależnie do jakiego systemu operacyjnego są
    przyzwyczajeni. A entuzjaści mogą pociągnąć za sobą użytkowników. Ilość
    aplikacji w Google Play przewyższa już Apple Store.

    Moim zdaniem hermetyczność Apple odstrasza potencjalnych użytkowników
    (patrz 1.wgrywanie na fona przez iTunes, 2.dobre środowisko
    programistyczne tylko na Maca czy takie drobiazgi jak niestandardowy
    kabelek USB do komputera) Sam zastanawiałem się kilkakrotnie czy nie
    kupić iPhone (ostatnio rozważałem iPhone 5S) ale ostatecznie (jak dotąd)
    wybierałem platformę Androida. Z ostatniego zakupu (Galaxy S5) też
    jestem zadowolony.

  • 40. Data: 2014-09-12 23:17:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Alf/red/ <f...@u...waw.pl> wrote:

    > Ale ile takich jest przypadków? 0.01%? Nie rób błędu oceniając innych podług siebie
    :-p

    Nie mam złudzeń, że wszyscy robia to co ja robię... Chodziło mi raczej o
    podanie realnego przykładu użycia formularza www bez zbędnych ceregieli
    przez kogoś w cywilizowanym świecie :-) Jeśli da sie to zrobic na 3.5"
    ekraniku to tymbardziej powinno to byc możliwe na większym.

    Nie używałem Galaxy S5 więc nie wiem jak dobrze to ich skalowanie działa,
    wiem że dużo formularzy sortuja sobie pola i centrują po wyswietleniu w
    przeglądarce biorąc z niej dane na temat rozmiarór i ilosci pikseli - wiele
    witryn z formalarzami ma duze problemy nawet z zoomowaniem juz po
    wyswietleniu (czy to na komputerze, w IE, czy to w Safari na iPadzie) wiec
    ryzyko jest ze takie skalowanie w biegu jakie robi S5 może dać gorsze
    efekty niż sposob zastosowany w iOS. Zobaczymy...