  • 1. Data: 2015-02-18 18:17:43
    Temat: Arduino ATmega2560 - zasilanie 5V
    Od: d...@g...com

    Witam,
    Czy ktos moze mi wytlumaczyc co znaczy:

    [...]
    " Supplying voltage via the 5V or 3.3V pins bypasses the regulator, and can damage
    your board. We don't advise it."
    [...]

    http://arduino.cc/en/Main/arduinoBoardMega2560

    ja to tlumacze jako: zasilanie przez 5v lub 3.3 omija regulator i moze zniszczyc
    plyte, nie radzimy tego ...

    nierozumiem co moze zostac zniszczone? chodzi o arduino? czy zasilacz?

    chodzi mi o pin 5V na arduino, tzn co moze zostac zniszczone jak podlacze do tego
    pinu inne urzadzenie i jaki prad moze maksymalnie plynac, jesli arduino jest zasilane
    z usb (samo arduino pobiera 100mA wynika z komunikatow usb w pc)

    dziekuje

  • 2. Data: 2015-02-18 19:26:29
    Temat: Re: Arduino ATmega2560 - zasilanie 5V
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-02-18 o 18:17, d...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > http://arduino.cc/en/Main/arduinoBoardMega2560
    >
    > ja to tlumacze jako: zasilanie przez 5v lub 3.3 omija regulator i moze zniszczyc

    Chodzi o to, że to jest wyjście zasilania i nie powinno być tam
    podłączane zewnętrzne źródło napięcia. Wg mnie uszkodzić się może
    stabilizator(y), które są na płytce, a także może być niebezpieczne dla
    portu USB komputera.

> [...]
    z usb (samo arduino pobiera 100mA wynika z komunikatow usb w pc)

    Nie wiem ile z USB: 100mA lub 500mA, z zewnętrznego zasilacza do 1A,
    przy czym przy pracy ciągłej z takim prądem stabilizator bez radiatora
    się ugotuje.

    --
    Michał