  • 1. Data: 2015-02-18 14:56:20
    Temat: W jaki sposób powinno się oznaczać funkcje dyskretne?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    [Coś mi się z followup-to w pierwszym poście pochrzniło]

    Moje pytanie należy rozpatrywać w kontekście cyfrowego przetwarzania
    sygnałów, więc w zasadzie powinno ono brzmieć "w jaki sposób oznaczamy
    sygnały dyskretne". Mamy więc dany sygnał ciągły x(t), to jak oznaczamy
    jego odpowiednik w dziedzinie czasu dyskretnego - x(n) czy x[n]?

    Gdy daaawno temu chodziłem na wykłady z CPS, to stosowano ten drugi
    sposób (i dlatego uważam go za poprawny :-) ). Ale i dzisiaj można go
    też znaleźć w materiałach do wykładów, np.
    http://www.ire.pw.edu.pl/~ksnopek/SYMSE/wyk12.pdf czy
    http://ftp.pwsz.glogow.pl/Materialy_dydaktyczne/Krzy
    sztof_Patan/syg_syst/wyklad5_ss.pdf.
    Ponadto anglosasi używają tego sposobu. Natomiast ten pierwszy sposób
    jest używany w książkach [1], [2] oraz w materiałach do wykładów, np.
    http://wavelet.elektro.agh.edu.pl/wyklad/pdf/Z-trans
    formacja.pdf. Jak
    więc powinno być? Który sposób jest bardziej "koszerny"?

    [1] Richard G. Lyons: Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów,
    WKiŁ, 2000
    [2] Dag Stranneby: Cyfrowe przetwarzanie sygnałów, BTC, 2004