  • 1. Data: 2015-02-18 21:30:27
    Temat: Kontrast LCD (CS1621)
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Kupiłem sobie elcedeka na CS1621...

    Datasheet: http://www.artronic.com.pl/pdf/en/CBS084A00-TJN.pdf

    Podłączyłem, skonfigurowałem, odpaliłem, działa. Tylko czy nie da się temu
    cholerstwu trochę zmniejszyć kontrastu? W cieniu wszystko widać OK, ale
    pod światłem wygaszone segmenty są na tyle zaciemnione, że trudno je
    odróżnić od zapalonych. Patrzenie pod różnymi kątami niewiele pomaga.

    Ustawiam mu bias na 1/3 i 4 backplane'y (polecenie 0x29). Zasilam go z 5V.

    Właściwie jedyna nadzieja w tym, że ktoś zna jakieś nieudokumentowane
    komendy lub inny niestandardowy sposób. W datasheecie podają, że Vlcd
    można zmieniać "for best contrast", ale Vlcd nie jest nigdzie
    wyprowadzone, z kolei wolałbym traktować zmniejszenie napięcia zasilania
    jako ostateczność (reszta układu chodzi na 5V, nie chcę stosować bufora
    tylko dlatego, że LCD ma za duży kontrast)...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2015-02-18 22:09:16
    Temat: Re: Kontrast LCD (CS1621)
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-02-18 o 21:30, Gof pisze:
> [...]
    > jako ostateczność (reszta układu chodzi na 5V, nie chcę stosować bufora
    > tylko dlatego, że LCD ma za duży kontrast)...

    Mój czytnik PDFów połyka połowę dokumentu to wiele nie przeczytam...
    Wyczytałem, że przy 20C powinien być zasilany z 4V. Sprawdzałeś jak
    wtedy świeci?

    --
    Michał

  • 3. Data: 2015-02-19 09:33:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Feb 2015 20:30:27 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Gof)
    wrote:
    > Ustawiam mu bias na 1/3 i 4 backplane'y (polecenie 0x29). Zasilam
    go z 5V.

    Skoro brak Vlcd to czy na pewno jest to wyświetlacz przewidziany do
    pracy z 5V?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-02-19 13:05:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >odróżnić od zapalonych. Patrzenie pod różnymi kątami niewiele pomaga.
    >Ustawiam mu bias na 1/3 i 4 backplane'y (polecenie 0x29). Zasilam go

    A probowales z bias 1/2 ?
    Jesli sie dobrze domyslam, to powinno pomoc ... ale moge sie bardzo
    zle domyslac :-)

> [...]
    >komendy lub inny niestandardowy sposób. W datasheecie podają, że Vlcd
    >można zmieniać "for best contrast", ale Vlcd nie jest nigdzie

    PDF do kontrolera nie widze, byc moze to napiecie doprowadzone do
    kosci z zewnatrz.

    Jedna dioda na zasilaniu ... mozna zaryzykowac :-)

    J.